Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Remote voor Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phottix Remote voor Nikon D300

    Heeft er iemand ervaring met deze afstandsbediening? Lijkt mij een koopje



    Linkje naar een filmpje
    Linkje naar een review
    Linkje naar de ebay-shop
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

  • #2
    Re: Phottix Remote voor Nikon D300

    Ik heb zoiets gehad, €35 geloof ik, maar erg onbetrouwbaar en gauw kapot. Is nu in de container verdwenen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Phottix Remote voor Nikon D300

      Heb net zoiets besteld in Hong Kong, via Ebay maar bij andere verkoper, voor 25 US$ (17 €) verzending inbegrepen.
      Zal na ontvangst de testresultaten melden.

      Comment


      • #4
        Re: Phottix Remote voor Nikon D300

        Ik ben benieuwd
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

        Comment


        • #5
          Re: Phottix Remote voor Nikon D300

          Heb het toestelletje vandaag aangekregen, van snelle service gesproken.

          Na enkele tests lijkt het goed te werken. In de specificaties staat dat de afstand tussen zender en ontvanger max 100m zonder hindernissen bedraagt. Ik heb het binnenshuis getest met een muur tussen fototoestel en zendertje en blijkbaar was dit geen probleem, zelfs zonder het antennetje uit te schuiven. Of het binnen een jaar nog feilloos werkt zal de toekomst moeten uitmaken.

          - De knop op het zendertje werkt zoals de ontspanknop op het fototoestel: licht drukken is scherpstellen en doordrukken is foto maken. Een LED kleurt groen bij het scherpstellen en verandert naar rood bij het doordrukken.
          - Het kan eveneens gebruikt worden met het fototoestel op sluiterstand B. Het knopje 3s ingedrukt houden houdt de lens open tot nog eens kort gedrukt om ze weer te sluiten.
          - Dezelfde procedure om continu beelden te schieten.

          Het ontvangertje dat aan het fototoestel verbonden wordt met de 10-pins connector is ongeveer 4 bij 6 cm. Het zendertje meet 9,5 bij 4 cm.
          De kabel tussen ontvanger en connector is ongeveer 80 cm lang (in ieder geval bij mijn toestelletje).

          De batterijen worden bijgeleverd. Voor het onvangertje is dit een lithium type CR2 (moet zelf geplaatst worden) en die van het zendertje is reeds geplaatst en is van het type alkaline 12V, model 23A. De levensduur van de alkaline zou 1 jaar of 10.000 clicks zijn, van het onvangertje 1000 uren standby. Voor dit laatste weet ik niet of het in ingeschakelde of uitgeschakelde toestand is. (Ik vermoed het laatste, dus batterijtje eruit als je het voor een paar maanden weglegt). Met het knopje op de ontvanger kan je hem in- en uitschakelen. In ingeschakelde toestand brandt het rode LEDje continue. Vandaar mijn veronderstelling dat die 1000 uren bij uitgeschakelde toestand zijn bedoeld.

          De dip-schakelaartjes op zender en ontvanger moeten identiek zijn ingesteld en bepalen de frequentie waarop wordt gezonden en ontvangen. Er zijn dus 16 kanalen mogelijk.

          Het ziet ernaar uit dat deze draadloze afstandsbediening onder verschillende merknamen verkocht wordt. Op de mijne staat YongNuo en ziet er identiek uit als de Phottix.

          De ebay winkel:

          Comment


          • #6
            Re: Phottix Remote voor Nikon D300

            Is ook op dealextreme te krijgen voor +/- 16€. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5535
            De levertijd bedraagt ongeveer 15 dagen naar mijn ervaring.
            (en niet rondkijken naar hun andere producten of je koopt anders meer dan je van plan was)

            Comment


            • #7
              Re: Phottix Remote voor Nikon D300

              Ik heb ook een Phottix gekocht via etefore een verkoper uit hong kong.
              Voor maar slechts 7 euro en het werd gratis opgestuurd omdat ik geduld had met wachten omdat de voorraad op was.
              Vriendelijke meneer die etefore
              Tegenwoordig koop je de phottix maar je krijgt het nieuwere type een collega heeft die gekocht en is er tervreden mee.
              Op Dpreview lees ik hele andere berichten die niet zo goed aflopen voor etefore.
              Ik ben wel tevreden met mijn Phottix de kwaliteit is zo zo maar wat kun je verwachten van iets dat zo weinig kost.
              Het doet precies waar ik hem voor aangekocht heb en dat voor weinig

              Comment


              • #8
                Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                weet er iemand een goed kope ebay winkel ofzo die snel levert?
                wat ik vond: 25 euro (4 euro verzend kosten) vanuit engeland!

                doet iemand beter?
                Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                Comment


                • #9
                  Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                  Hier moet je zijn bij Etefore.
                  Even goed in zijn winkeltje snuffelen en je komt vanzelf een goedkope tegen.

                  Hong kong supplies

                  Gr.
                  Elmo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                    ik had deze gevonden: een kleine 19 euro ongeveer
                    website ebay winkel

                    ik had al veel goede reacties gelezen van deze winkel. Maar ik wacht nog op de
                    in dienst neming van mijn paypal account
                    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                      ik had deze gevonden: een kleine 19 euro ongeveer
                      website ebay winkel

                      ik had al veel goede reacties gelezen van deze winkel. Maar ik wacht nog op de
                      in dienst neming van mijn paypal account
                      Ziet er zo op het eerste gezicht wel gelikt uit.
                      Wel makkelijk dat het bevestigt kan worden op het flits schoentje.

                      Gr,
                      Elmo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                        Ziet er zo op het eerste gezicht wel gelikt uit.
                        Wel makkelijk dat het bevestigt kan worden op het flits schoentje.

                        Gr,
                        Elmo
                        welja, daarmee dat ik voor deze eens zou gaan! ik kan het dan makkelijk laten zitten op de flitsschoen en het hangt daar dan niet zomaar te hangen.

                        ik laat wel iets weten als de transactie en levering gebeurd is!
                        Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                        Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                          Mijne gekocht ook bij Etefore, werkt perfect, snelle verzending en goed verpakt.
                          Geen idee hoe lang het zal meegaan, maar voorlopig doet ie het prima.

                          Voor dat geld vind ik het het proberen waard.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                            Zijn er andere (misschien wel meer duurdere) alternatieven? Iemand suggesties?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Phottix Remote voor Nikon D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Zijn er andere (misschien wel meer duurdere) alternatieven? Iemand suggesties?
                              welja, het is te zien hoeveel je wil spenderen.

                              de originele draadloze van nikon heb ik gezien voor € 215

                              bij de niet originele heb je verschillende,

                              een bedrade met timer enzo
                              een draadloze maar de ontvanger aan het toestel hangt er los bij (website)
                              dan het je nog die dat ik ga kopen en die ontvanger kan je vast zetten op de flitsschoen (website)

                              hopelijk heb je er nu een zicht op
                              Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                              Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                              Comment

                              Working...
                              X