Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peak Design Everyday Backpack 20L: review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peak Design Everyday Backpack 20L: review

    Hallo allemaal,

    Voor de geïnteresseerden: ik heb net een bespreking van m'n nieuwste camera-rugzak (de Peak Design Everyday Backpack 20L) on-line geplaatst op het engelstalige Pentaxforums.com. Ik kreeg deze tas kostenloos (op douanekosten na tenmiste) toegezonden van Peak Design, nadat zij me op pentaxforums.com enkele positieve berichten hadden zien posten over eerdere producten van hen. Ze vroegen me m'n "ongezouten" mening te delen en een reviewke te schrijven op de site.

    Het is natuurlijk maar één rugzak in een erg groot aanbod van uitstekende producten van vele merken, maar vermits ik de tassen van Peak Design zelden of nooit zie in het straatbeeld, en ervaringen uit onze contreien al even zeldzaam zijn, post ik toch maar even ook hier de link.

    Het is een erg positieve review geworden, en dit omdat ik de tas ook echt supergoed vind. Niet voor *al* m'n behoeftes weliswaar, maar dat zou ook niet kunnen in één tas. Ik gebruik deze intussen dagelijks, weliswaar niet als camerarugzak, maar als pendelrugzak (laptop en allerlei). En ik neem vaak zelfs de moeite om 'm leeg te maken opdat ik hem toch ook als camerarugzak kan gebruiken in het WE als m'n andere tassen net niet voldoen... 'k Wou eerlijk gezegd da'k er 2 had... Grootste "nadeel" van de Everyday Backpacks is dat ze toch relatief duur zijn, wat meteen verklaart waarom die tweede (of de grotere 30L) er nog niet kwam (ben nog aan 't "sparen")...

    Bon, genoeg lof gestrooid, als je meer wil weten, lees dan maar op https://www.pentaxforums.com/reviews...roduction.html

    In geval van vragen, post maar hier in dit draadje... (ev ook over de Everyday Messenger of de camerariemen van Peak Design, die ik alle wel met eigen zuurverdiende centjes kocht)

    grtz, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

    Deze review kan ik alleen maar beamen en bekrachtigen.
    Een zeer mooie, uit prachtige stof vervaardigd, en functionele rugzak.
    Toen ik de aankondiging zag was ik verkocht, ook al omdat ik de messenger bag wel wou, achteraf gezien zou dat mijn ding niet geweest zijn. De Everyday Backpack is dat wel helemaal.
    De 20L volstaat voor gebruik met een Fuji en een aantal lenzen, vrijwel geen beperking qua aantal, maar als de 100-400 meemoet is er wel een compartiment van de drie bezet.
    De indeling is veelzijdig aan te passen, elke laag in drie of twee of één laag, het kan allemaal.
    Eigenlijk ontdek ik nog regelmatig nieuwe zaken en toepassingen, binnenkort kan het gerust mijn dagelijkse rugzak op de fiets worden, camera of niet.
    Zelden gezien dat én 15" en een tablet mee kunnen en dat er dan nog plaats is voor veel andere zaken.
    Kleine spullen vinden hun pocket, grote kunnen op een aangepast plaats terecht. En dan heb ik de uitbreiding nog niet nodig gehad, want de topflap kan op 4 plaatsen vastgezet worden, snel en secuur, die magnetische sluiting is snel en blijft goed zitten.
    Uiteindelijk worden de 20L tot 25L uitgebreid, en dat is best handig.
    Verder zijn er zelfs straps voorzien om iets op de rugzak vast te binden, kruiselings of niet (slaapzak? Statief?) En de twee zijzakken die flexibel openen.
    Gigantisch fijn is dat de schouderriemen met een lus los kunnen gemaakt worden om de rugzak makkelijker af te zetten, en bij het dragen kunnen aangespannen worden naar comfort. Dat kunnen alle rugzakken, maar niet zo makkelijk als de peakdesign.
    Ritsen kunnen beveiligd worden, zodat ze niet zomaar open kunnen, ze zijn waterdicht, je kan zowel links als rechts in de rugzak, en natuurlijk bovenste vak en rugvak.
    Een handvat boven én links én rechts.
    De prijs is navenant, maar je krijgt dan ook heel wat.
    En regendicht.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

      Tx voor de bevestiging!

      Voor een vollediger overzicht: Peak Design heeft een video op YouTube gezet met uitgebreide toelichting van de functies en mogelijkheden van de tas, o.a. handig als je de zaak grondig wil herorganiseren... https://www.youtube.com/watch?v=Wf8US4LJp1w

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

        Dat filmpje is pas een verkoopargument, zeer goed gemaakt.
        Alleen is er nog meer, want naast je sleutels kan je er ook een tweede body/camera aanhangen, alles is aanwezig. Zelfs zonder extra stukken. Want die 'lus' voor de sleutels kan ook alweer gelijk waar met een veilige PeakDesign koppeling.
        Ik blijf ontdekken.
        En mijn besluit zou zijn: als je alle mogelijkheden ziet is deze backpack niet te duur, maar gewoon zo hyper-compleet dat je steeds met alles weg kan.
        Voor systeemcamera 20L, voor DSLR 30L.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

          Ik ben al even aan het rondkijken naar een backpack waarin een dslr moet kunnen, met ruimte voor een tele zoals een 70-200 / 150-600 en wat kleiner geschut + macbook. Dat lijkt toch wel heel aardig te lukken met deze rugzak. Ik heb al op veel websites zitten speuren, door het overgrote aanbod zie je op de duur de bomen door het bos niet meer... ik ben toch ook onder de indruk van deze rugzak.
          Hier is serieus goed over nagedacht en ziet er nog eens casual uit ook. Geen opzichtige merknamen en/of logo's + dito flashy kleuren waarmee je van heinde en verre al ziet dat er een fotograaf op stap gaat.

          Vraag over de waterbestendigheid: hoe waterbestendig is ie? Stel dat je in 1 of andere stortbui terecht komt, is je materiaal dan gevrijwaard? Een stortbui is wat overdreven qua uitdrukking maar jullie zullen wel snappen wat ik bedoel. Spatwaterdicht of wat miezerregen qua bestendigheid volstaat voor mij niet.

          Het enige waar ik wat gemengde gevoelens bij heb en wat voor mij geldt als (enige) minpuntje: de waist belt. Voor mij is dit 1 van mijn belangrijkste eisen: een goede waist belt. Die man zegt wel dat veel mensen dat niet gebruiken maar voor mij is dit een absolute must(moet rugsparend te werk gaan). Als je je rugzak goed hebt ingesteld dan draag je het gewicht meer op je heupen ipv je schouders. Bij de Every Day backpack is deze belt weggemoffeld wat wel handig is maar helemaal niet gewatteerd en dat vind ik wel heel erg jammer. Hier hadden ze nét ietsje meer mee mogen doen, ook al is het gebruik van de waist belt volgens hen beperkt.
          Hebben jullie toevallig ervaringen met het gebruik van die waist belt?

          De prijs is stevig, maar dit is de eerste rugzak waar ik meteen bij denk: dit zou hem wel eens kunnen zijn. Al kan die 'gebrekkige' waist belt misschien wel roet in't eten gooien.

          Comment


          • #6
            Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

            Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
            Ik ben al even aan het rondkijken naar een backpack waarin een dslr moet kunnen, met ruimte voor een tele zoals een 70-200 / 150-600 en wat kleiner geschut + macbook. Dat lijkt toch wel heel aardig te lukken met deze rugzak. Ik heb al op veel websites zitten speuren, door het overgrote aanbod zie je op de duur de bomen door het bos niet meer... ik ben toch ook onder de indruk van deze rugzak.
            Hier is serieus goed over nagedacht en ziet er nog eens casual uit ook. Geen opzichtige merknamen en/of logo's + dito flashy kleuren waarmee je van heinde en verre al ziet dat er een fotograaf op stap gaat.

            Vraag over de waterbestendigheid: hoe waterbestendig is ie? Stel dat je in 1 of andere stortbui terecht komt, is je materiaal dan gevrijwaard? Een stortbui is wat overdreven qua uitdrukking maar jullie zullen wel snappen wat ik bedoel. Spatwaterdicht of wat miezerregen qua bestendigheid volstaat voor mij niet.
            Miezerregen is in elk geval geen probleem. De coating van de tas is waterafstotend, en op die manier direct terug droog. Een stortregen is mogelijk wat anders, hoewel m'n Everyday Messenger (zelfde materiaal) in een langer durende hardere regen behoorlijk z'n mannetje stond. Toch zou ik deze toch niet in bvb een regenwoud meenemen. Daar heb ik een andere tas voor die een volwaardige regenhoes heeft om alle vocht van de tas weg te houden. Maar da's eerder om de tas zelf te vrijwaren, je gerief lijkt me in de Everyday backpack wel veilig, behalve dan spullen die je in de zijtassen hebt zitten (die zijn immers open). Desnoods kan je een (zelfgemaakte) regenhoes in één van de zijtassen stoppen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
            Het enige waar ik wat gemengde gevoelens bij heb en wat voor mij geldt als (enige) minpuntje: de waist belt. Voor mij is dit 1 van mijn belangrijkste eisen: een goede waist belt. Die man zegt wel dat veel mensen dat niet gebruiken maar voor mij is dit een absolute must(moet rugsparend te werk gaan). Als je je rugzak goed hebt ingesteld dan draag je het gewicht meer op je heupen ipv je schouders. Bij de Every Day backpack is deze belt weggemoffeld wat wel handig is maar helemaal niet gewatteerd en dat vind ik wel heel erg jammer. Hier hadden ze nét ietsje meer mee mogen doen, ook al is het gebruik van de waist belt volgens hen beperkt.
            Hebben jullie toevallig ervaringen met het gebruik van die waist belt?

            De prijs is stevig, maar dit is de eerste rugzak waar ik meteen bij denk: dit zou hem wel eens kunnen zijn. Al kan die 'gebrekkige' waist belt misschien wel roet in't eten gooien.
            De waist belt is er inderdaad niet echt eentje die al het gewicht op je heupen neemt. Je moet 'm eerder zien als een extra riem om de tas op je rug te stabiliseren. Ik meen overigens dat de 20L een maatje te klein is om sowieso voluit de extra draagkracht van een waist belt te kunnen benutten. Mogelijk is dat op de 30L beter. Maar ook daar is de waist belt slechts een normale riem, die bij groot gewicht wel eens zou kunnen beginnen snijden. De Everyday backpacks zijn m.i. eerder gemaakt om hoog op de rug te dragen, en minder op je heupen.

            hth, Wim
            Last edited by ishpuini; 16 februari 2017, 12:52.
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

              Er zijn in de handel wel hoezen te vinden die tegen een zware stortbui kunnen, mijn fietsmaker heeft er in fluogroen, bij een plensbui kan je ook beter goed zichtbaar zijn.
              Als je die goed aanspant is alleen de rugzijde nog kwetsbaar, maar dat imo minimaal.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Peak Design Everyday Backpack 20L: review

                Bedankt voor jullie terugkoppeling & tips!

                Comment

                Working...
                X