Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

    Hallo,

    Ik had een vraagje ... werken de oude Canon Speedlite 430EX en de canon eos 550D goed samen ? Of is het beter om een nieuwere flash hiervoor te kopen?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden :P

  • #2
    Re: oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

    Waarom zou dit niet werken?
    Zooo oud is de 430EX nu ook weer niet.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

      Ik zou toch maar even controleren wat de doorslagspanning is.
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

        Ik zat met een soortgelijke vraag, mailde Canon en kreeg een standaardmailtje terug met de woorden dat ik in de manual moest kijken op p. 206-207 (van de franstalige editie).
        Daar staat dat de EX-serie goed werkt op de Canon 550D. Zeker ben je natuurlijk nooit..

        Comment


        • #5
          Re: oude Canon Speedlite 430EX en canon eos 550D

          Ben je zeker dat het geen 430EZ ( dus EZ ipv EX ) is ?
          In dat geval gaat ie niet werken.

          De EZ reeks van Canon ondersteunt enkel TTL en geen E-TTL. Bij E-TTL wordt de flits lichtmeting gedaan voor de belichting met een voorflits. E-TTL is enkel ondersteund in de EX reeks flitsen van canon.

          Bij TTL wordt de flits lichtmeting gedaan tijdens de belichting. Probleem met dit systeem is dat het licht dat door het filmnegatief weerkaatst wordt wordt gemeten, en dit lukte niet meer met de digitale sensors, vandaar dat canon er iets anders moest op vinden.

          Jos
          [ nick gewijzigd - was vroeger joxyD ] Canon stuff.

          Comment

          Working...
          X