Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optech of blackrapid strap?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Optech of blackrapid strap?

    Hallo allemaal,

    Ongeveer een jaar terug heb ik mijn originele sony strap vervangen door de BD Optech strap en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Een groot verschil!
    Ik doe mijn strap bij het wandelen nogal veel over het hoofd en schouder.
    Mijn vraag is of een black rapid of sun sniper interessant zou zijn voor mijn Sony Alpha 300 met 18-250 tamron lens of is dat alleen maar voor zwaardere lenzen? Volgens ik kan zien op verschillende filmpjes is de black rapid of sun sniper strap ook dikker en groter dan mijn Optech strap. Mijn fotocamera zit in een kleine tas (Lowepro toploader 50 aw) die juist groot genoeg is en ik vrees met één van die straps de tas te klein zou zijn.
    Ik had graag eens uw mening gehoord.
    Dank u voor het lezen en de eventuele reactie's.
    Mvg,
    Tom
    Canon

  • #2
    Re: Optech of blackrapid strap?

    sunsniper: want die heeft een anti-doorsnij titatiumdraad en stuk verend textiel dat schokkend demp
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Optech of blackrapid strap?

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      sunsniper: want die heeft een anti-doorsnij titatiumdraad en stuk verend textiel dat schokkend demp
      hoeveel straps zijn er hier al doorgesneden? is volgens mij pure marketing...

      ik ben van standaard nikon strap naar optech overgeschakeld en vervolgens naar black rapid... en de optech en standaard strap liggen nu in de kast...
      't is zo veel gemakkelijker...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Optech of blackrapid strap?

        Ik gebruik al jaren een Blackrapid en heb de Optech's de kast in gedaan(na jaren lang tevreden geweest te zijn). Ik gebruik niet de meegeleverde camera bevestiging, maar een Manfrotto snelkoppelplaatje.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Optech of blackrapid strap?

          Een trouwe gebruiker van optech hier.... black rapid vind ik er iets over, precies om naar de maan te reizen. Maar ja, da's persoonlijk hé.
          TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

          Comment


          • #6
            Re: Optech of blackrapid strap?

            Dank u voor de reactie's!

            Het gevoel dat het een beetje 'over' is heb ik ook een beetje voor mijn kleine Sony alpha 300 met 18-250 mm lens. Al denk ik wel dat het gemakkelijker werken zou zijn.
            Mij Optech strap is juist een beetje te kort om (als hij over mijn hoofd en schouder hangt) voor mijn ogen te brengen.
            Ik twijfel nog.
            Mvg,
            Tom
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Optech of blackrapid strap?

              Ik gebruik de blackrapid voor een 70-200 met 5D en een Optech voor een andere 5D met breedhoekprime. De blackrapid biedt beter comfort bij een telelens. Beiden hebben hun voordelen.
              Website http://www.kristofpattyn.be

              a lotta canonstuff

              Comment


              • #8
                Re: Optech of blackrapid strap?

                Ik heb een sun sniper strap. Zeer makkelijk om dragen. Je voelt bijna geen gewicht van de camera. En als je hem wil wegbergen, klik je hem los (musketon sluiting) Het oog laat je gewoon op de camera. Ik gebruik zowel een 17-70 als een 80-200 schuifzoom.
                Comfortably numb with my Pentax

                Comment


                • #9
                  Re: Optech of blackrapid strap?

                  Na jaren de Optech (BD strap) gebruikt te hebben ben ik onlangs overgestapt naar Blackrapid. En ik wil niet meer terug! (Soms lastig: als de camera "losgeklikt" wordt van de strap - om op de monopod gemonteerd te worden - krijgt de strap een eigen leven... blijft niet meer zittten.)
                  https://waltertalboom.be-
                  Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Optech of blackrapid strap?

                    waar kan je eigenlijk die Blackrapid strap kopen?
                    ik vind niet direct een winkel in België terug
                    thx

                    Comment


                    • #11
                      Re: Optech of blackrapid strap?

                      je kan de blackrapid gewoon online bestellen via hun officiele website; service is ok en te vertrouwen
                      A picture says more than a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: Optech of blackrapid strap?

                        Bij Foto Rubens : klik
                        Cheers, Ben

                        Comment


                        • #13
                          Re: Optech of blackrapid strap?

                          en wie gebruik er een van deze draagriemen (sniper of blackrapid) met markins pg-50 plaatje voor manfrotto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Optech of blackrapid strap?

                            Al jaren een Optech strap aan de Nikon met oa 80-400.

                            BlackRapid enige tijd geleden doorverkocht en vervangen door een Spider holster: een systeem waarbij je de camera met zware lens aan een heupgordel draagt.

                            Voordelen van Optech: oersterk, verend, glijdt niet weg
                            BlackRapid weggedaan omdat de camera met zware lens teveel bewegingsvrijheid heeft en teveel "bengelt". Ook naar mijn gevoel teveel druk over ganse torso.
                            Voordelen van Spider holster: je merkt quasi niet dat je hem draagt, aangezien alle gewicht verdeeld word over je bekken.

                            Heb ondertussen ook een tweede Spider gemonteerd op mijn Thinktank gordel

                            http://www.spiderholster.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Optech of blackrapid strap?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
                              Al jaren een Optech strap aan de Nikon met oa 80-400.

                              BlackRapid enige tijd geleden doorverkocht en vervangen door een Spider holster: een systeem waarbij je de camera met zware lens aan een heupgordel draagt.

                              Voordelen van Optech: oersterk, verend, glijdt niet weg
                              BlackRapid weggedaan omdat de camera met zware lens teveel bewegingsvrijheid heeft en teveel "bengelt". Ook naar mijn gevoel teveel druk over ganse torso.
                              Voordelen van Spider holster: je merkt quasi niet dat je hem draagt, aangezien alle gewicht verdeeld word over je bekken.

                              Heb ondertussen ook een tweede Spider gemonteerd op mijn Thinktank gordel

                              http://www.spiderholster.com/
                              Die spiderholster ziet er ook goed uit. Op de Kina een stand gevonden met de B-grip, wat vergelijkbaar lijkt.
                              Gebruik hier voor de D300 met 17-55 lens een sunsniper met staaldraad. Op de D3 met 70-200 zit een Optech strap. Zoveel komfortabeler dan de originele Nikon strap.
                              Desondanks voel ik de D3 kombo wel in mijn nek na een dag lang in de weer zijn.
                              Dan lijkt me zo'n holster systeem weer beter.

                              Bryan
                              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                              Comment

                              Working...
                              X