Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oplaadbare batterijen in vrieskou.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oplaadbare batterijen in vrieskou.

    Heb een probleem met batterijen ( ook oplaadbare, merk hahnel, fugi en gp van 2100 tot 2350 MaH) die het in de vrieskou van -10 laten afweten. Deze zitten in de camera en dan nog in een lowepro zakje en toch wil de camera niet werken. Als ik deze een 10 tal minuten met de hand verwarm werkt het weer. Is er een oplossing voor of zijn er speciale batt voor.
    een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

  • #2
    Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

    In je broekzakken bewaren ipv de rugzak?
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

    Comment


    • #3
      Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

      Baterijen steeds in je broekzak bewaren ( als het fris is he ! ), wel zorgen dat er geen sleutels bij zitten
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

        Voor de gewone batterijen (niet oplaadbaar) bestaan er Lithium batterijen.
        Deze hebben geen last van vrieskou (kunnen tot -30 gebruikt worden dacht ik).
        Heb zo een setje AA's gekocht in de Fnac.

        Greetz
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

          Hoi,

          Ik heb zelf Anssman oplaadbare batterijen van de 2400-2600 reeks en die geven zelfs geen kick bij -25°C.

          Enige verklaring hiervoor waarom er zo een groot onderscheid is ?

          Moose
          Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
          mountainbiken in nepal

          Comment


          • #6
            Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

            Centraleverwarming bij in rugzak steken.
            Nee, vroeger gebruikte ik daar handverwarmers voor om bij in mijn rugzak te steken.Je moet maar eens in een viswinkel gaan kijken, daar verkopen ze het meestal wel.(Niet duur en efficiënt )

            Het zijn van die platte doosjes ± 10X50X120 mm waar je dan een staafje insteekt dat je eerst moet aansteken.Jagers maken er soms ook wel gebruik van.

            Mvg Remip
            Nieuwe website

            Comment


            • #7
              Re: oplaadbare batterijen in vrieskou.

              [QUOTE=remip]
              Nee, vroeger gebruikte ik daar handverwarmers voor om bij in mijn rugzak te steken.Je moet maar eens in een viswinkel gaan kijken, daar verkopen ze het meestal wel.(Niet duur en efficiënt )

              Het zijn van die platte doosjes ± 10X50X120 mm waar je dan een staafje insteekt dat je eerst moet aansteken.Jagers maken er soms ook wel gebruik van.

              Mvg Remip[/QUOTE

              Euhh !!
              Fotografen ook
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment

              Working...
              X