Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online opslag of toch een image tank?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online opslag of toch een image tank?

    Hi all,

    Ik vertrek binnenkort op reis. Ben op dit moment aan 't twijfelen of ik een soort van image tank koop om mijn foto's vanop mijn kaart over te zetten als back up / kaart vol is.
    Maar anderzijds heb ik ook gelezen dat je ook online een en ander kunt opslaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb het niet over enkele foto's op een facebook account, maar echt om de foto's in onbewerkte vorm (evt. RAW) dan ook online op te slaan. Waar ik naartoe ga zal wel een internet café zijn om het nodige op te laden.

    En als een image tank toch aan te raden is, kunnen de huidige modellen ook SDHC kaarten aan? En geven ze ook RAW weer (of slaan ze het tenminste op?).
    Weet iemand een "goedkoop" model? Een imagetank van meer dan € 500,00 voor hooguit een keer per jaar te gebruiken vind ik nu iets erover...

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Robby

  • #2
    Re: Online opslag of toch een image tank?

    Het nadeel van online opslaan in een internet cafe zijn virussen...
    Ik heb hier geloof ik een topic gezien van iemand die het meegemaakt heeft...

    Verder heb ikzelf beide nog niet gedaan...
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #3
      Re: Online opslag of toch een image tank?

      Het ene sluit het andere toch niet uit... Ik zou dus beide doen indien mogelijk...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Online opslag of toch een image tank?

        Oorspronkelijk geplaatst door Robby Bekijk bericht
        Hi all,

        Ik vertrek binnenkort op reis. Ben op dit moment aan 't twijfelen of ik een soort van image tank koop om mijn foto's vanop mijn kaart over te zetten als back up / kaart vol is.
        Maar anderzijds heb ik ook gelezen dat je ook online een en ander kunt opslaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb het niet over enkele foto's op een facebook account, maar echt om de foto's in onbewerkte vorm (evt. RAW) dan ook online op te slaan. Waar ik naartoe ga zal wel een internet café zijn om het nodige op te laden.

        En als een image tank toch aan te raden is, kunnen de huidige modellen ook SDHC kaarten aan? En geven ze ook RAW weer (of slaan ze het tenminste op?).
        Weet iemand een "goedkoop" model? Een imagetank van meer dan € 500,00 voor hooguit een keer per jaar te gebruiken vind ik nu iets erover...

        Alvast bedankt voor de reacties.

        Robby
        Neem een Wi-Fi SDHC Card meen op reis

        bijvoorbeeld de Eye-Fi Pro X2 8GB Wireless SDHC Card - EYE-FI-8PC-EU - Class 6

        Draadloze transmissie van foto's, video's en RAW via haar eigen draadloze netwerk op de computer en online sharing sites zoals Facebook, YouTube, Flickr, enz.,WLAN 802.11b/g/n, Wi-Fi Geotagging Possitions Service (WPS), draadloos internet beschikbaar, toegang via open netwerken en hotspot-toegang. AdHoc Transfair voor uw foto's en video's rechtstreeks vanaf je camera naar je computer te zenden zonder gebruik van een router.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Online opslag of toch een image tank?

          Is het uploaden van grote hoeveelheden data (verschillende gigabytes veronderstel ik toch) mogelijk niet veel te traag om goed werkbaar te zijn? Gewoon een bedenking...

          Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

          Comment


          • #6
            Re: Online opslag of toch een image tank?

            In internetcafe's branden op dvd? Lijkt me goedkoop en veilig.
            Sony a55 - Tamron 17-50 f/2.8 - Sigma 70-300 f/4-5.6 apo dg macro

            Comment


            • #7
              Re: Online opslag of toch een image tank?

              Online opslag is geen valabel alternatief hoor.
              Ik maak zelf gebruik van online back-up maar zou er nooit aan denken om dit te gebruiken op reis.
              Uploadsnelheden zijn gewoon te traag. Tenzij je uren wil vertoeven in internetcafés gaat dit nooit lukken.
              Zelfde probleem met die Wi-Fi SDHC Card.
              Zelfs ervan uitgaande dat je vlot een hotspot of draadloos internet vind zul je nog altijd uren moeten verbonden blijven om die foto's verzonden te krijgen.
              Een imagetank (je kan ook een netbook in overweging nemen) of extra geheugenkaartjes kopen zijn de enige mogelijkheden volgens mij.

              groetjes,

              Comment


              • #8
                Re: Online opslag of toch een image tank?

                Online opslaan van beelden lijkt me op vakantie niet echt een ideale oplossing. Zeker niet als je, zoals je zelf zegt, eventueel ook de RAW bestanden wilt opslaan. Deze bestanden zijn vrij groot en de snelheid van de netwerk dat je zal kunnen gebruiken is in vele gevallen vrij traag. Dit zou beteken dat je lang zal moeten wachten voordat je bestanden online staan.
                Je zal deze dan, wanneer je weer thuis bent, ook opnieuw moeten downloaden, wat dan weer nadelig kan zijn voor het datavolume van jouw internetabonnement, tenzij je een abonnement zonder limieten hebt.
                ImageTank lijkt mij de betere oplossing, of eventueel een netbook.
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Online opslag of toch een image tank?

                  Het makkelijkste werkt een kleine laptop of een netbook met een 2de harde schijf, zo'n kleine usb gevoede. Computer gaat in de checked bagage en de losse HDD in de carry-in, dus dat risico is uitgesloten.

                  Voordelen: je kan de foto's bekijken, bewerken, aan mensen ter plekke eventueel laten zien.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online opslag of toch een image tank?

                    ik neem laptop mee, en sla de foto's zowel op de interne HD als op een externe. die dingen kosten echt geen geld meer.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment

                    Working...
                    X