Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater behuizing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwater behuizing

    Hallo BD'ers.

    Ik zou graag een keer onder water foto's willen maken (zwembad). Het liefst met mijn EOS 1DmkIII of eventueel de 20D.

    Daarvoor zijn prachtige behuizingen of zakken voor te krijgen, van diverse merken. De prijzen liegen er niet om: tussen de € 2000 en € 6000 voor een hard-case behuizing, of een € 400 voor een zak van EWA Marine.

    Hoe het ook zij, de kosten zijn te hoog voor wat wellicht bij een enkele keer onderwater fotografie blijft.

    Weet iemand hier of er een mogelijkheid bestaat om dergelijke hulpmiddelen te huren, leasen of wellicht lenen zijn. En zo ja waar?
    Of misschien zijn er namen van mensen die dergelijke hulpmiddelen reeds in bezit hebben, en met wie ik in contact kan komen?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Onderwater behuizing

    Ik vrees dat je behuizingen niet gaat vinden in de verhuur, wegens te duur en te weinig publiek....
    En de EWA producten ga je wsl niet vinden wegens te kwetsbaar voor verhuur....
    Er staat wel een compact met externe flitser te huur bij scubacam.nl.

    Ik heb trouwens verleden week ff door een duikbril door een zoeker van een 350d gekeken en dat valt ferm tegen. Full frame of nog beter : Live view is geen overbodige luxe....
    Ik ben iig gestopt met een behuizing te zoeken voor mijn oude d70 vanwege dit.


    j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Onderwater behuizing

      De eigenaar van Foto Oosterbaan in Haarlem duikt zelf ook en heeft een vitrine vol nieuw en gebruikt onderwater spul.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Onderwater behuizing

        @jwllms:
        precies daarom mijn vraag.
        Scubacam.nl is elders ook al genoemd. Ik denk dat een compact voorlopig een goed alternatief zal zijn, hoewel ik eigenlijk mijn eigen camera wil gebruiken. Ik ga zeker daar eens kijken. Mijn dank.

        @Hans Braakhuis:
        tweedehands zal niet interessant zijn, vrees ik. De kosten zullen nog steeds te hoog blijken, ben ik bang. Maar ik zal zeker eens kijken. Dank je wel.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Onderwater behuizing

          Matthias heeft zo'n EWA Marine zak voor z'n 1D MkIII maar jij woont aan de verkeerde kant van Belgiumdigital vrees ik (130 km enkel).

          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

          Comment


          • #6
            Re: Onderwater behuizing

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Matthias heeft zo'n EWA Marine zak voor z'n 1D MkIII maar jij woont aan de verkeerde kant van Belgiumdigital vrees ik (130 km enkel).

            http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ak-250262.html
            tel daar maar even 10.000km bij want momenteel zit ik in Zuid-Afrika en blijf hier nog wel even...

            als ik thuis ben (eind april) mag je gerust altijd eens langskomen om de hoes eens te testen. Ik heb ze nu bij hier, maar enkel met mijn 40D, de 1DmkIII ligt thuis.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Onderwater behuizing

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              tel daar maar even 10.000km bij want momenteel zit ik in Zuid-Afrika en blijf hier nog wel even...
              Luxejob

              Comment

              Working...
              X