Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

    Ik ben op zoek naar een winkel in België waar ik een omni-bouce en/of two-way bounce kan kopen of gemakkelijk bestellen voor mijn Sigma EF-500 DG Super II.

    Ook nog 2 bijkomende vraagen :
    - wat is het verschil tussen de twee (voordeel of situatie waar de een meer geschikt is als de andere) ?
    - met de omni-bounce, moet ik nog altijd tegen het plafond bouncen of mag ik direct flitsen ?

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Bruno.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

    Bruno,
    I've seen Stoffen Onmibounce caps in Focilux, Gent. I didn't notice which ones were in stock though. It might be woorth giving them a call if you are nearby.

    Kortrijksepoortstraat 272 - 9000 GENT
    09 225 00 50 www.focilux.be

    Trebs.

    Comment


    • #3
      Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

      geheugenkaart.be heeft omnibounces voor 25 eur. Met de omnibounce kan je rechtstreeks flitsen, want die spreid (bounced) het licht al, dus moet je dat niet meer via het plafond doen.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

        Oorspronkelijk geplaatst door Faan
        geheugenkaart.be heeft omnibounces voor 25 eur. Met de omnibounce kan je rechtstreeks flitsen, want die spreid (bounced) het licht al, dus moet je dat niet meer via het plafond doen.
        Zo zou ik het niet stellen, eerlijk gezegd. Flitsen via het plafond blijft een veel betere oplossing met een natuurlijkere verdeling van het licht, maar een omnibounce is een handig hulpmiddel waar het bouncen praktisch niet mogelijk is.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

          Waar het mogelijk flits ik steeds via plafond met de omnibounce erop. Volgens mij beste resultaten.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
            Waar het mogelijk flits ik steeds via plafond met de omnibounce erop. Volgens mij beste resultaten.

            Groetjes,
            Pol.
            Hoe pas je dan je belichting aan tov flitsen zonder omnibounce (met en zonder plafond)?
            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
            Fuji XT-2 + .......

            Comment


            • #7
              Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

              Oorspronkelijk geplaatst door def joe
              Hoe pas je dan je belichting aan tov flitsen zonder omnibounce (met en zonder plafond)?
              Daar zorgt de flits zelf voor via zijn preflash... Op basis daarvan bepaalt die dat het onderwerp goed belicht wordt...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Omni-bounce / two-way bounce : waar kopen in België

                Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                Hoe pas je dan je belichting aan tov flitsen zonder omnibounce (met en zonder plafond)?
                Inderdaad, zoals CooMa het zegt.
                Is het nu rechtstreeks of via een omweg, de flits doet zijn werk door middel van preflash om de juiste hoeveelheid licht te bepalen die nodig is voor een goede belichting.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X