Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON Coolpix 8800 met teleconverter. Welke kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKON Coolpix 8800 met teleconverter. Welke kiezen ?

    Heel recent ben ik met fotografie begonnen.
    Na eerst al jaren in het bezit te zijn van een Canon IXUS 50 heb ik nu van een vriend een Coolpix 8800 in perfecte staat overgekocht.
    Ik ben nu verwoed op zoek om een teleconverter aan te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben van ongeveer 13 uur tot nu het verzenden van het bericht onafgebroken aan het zoeken op het internet en voel nu goed dat ik professionele hulp nodig heb.
    Ik zie veel goeds over de Nikon TC-E17ED maar deze convertor is bijna nergens meer te koop tenzij in Canada maar dat is me te link.
    Onder het zoeken kwam ik op Raynox DCR 1540 PRO met een vergroting van 1,54X of Raynox DCR 2020PRO 2,2X High Definition.
    Ik hou heel erg veel van vogelfotografie en dieren in het algemeen.
    Snelle actiefotografie is er (nog) niet bij.

    En nu komt het ?
    Is dit allemaal aan te raden en / of zijn er nog andere alternatieven want ik zie heel grote prijsverschillen tussen bijvoorbeeld de Nikon TC-E17ED en de Raynox DCR 1540 PRO.
    Ook zou het prettig zijn dat de URL's vermeldt worden indien men mij bijkomende informatie kan geven.

    Ik ben ook niet zinnens om binnen korte termijn de Nikon Coolpix 8800 terug te verkopen, dat is dus geen optie.
    Ik hoor het graag en hoop op vele reacties
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: met teleconverter. Welke kiezen ?

    Ik heb zelf ook een NIKON Coolpix 8800, waarvan ik heel tevreden ben, maar ... Nikon heeft ons met die idioote 53,4mm diameter wel écht de duvel aangedaan wat filters, zonnekappen en converters betreft! Er is niets/bijna niets voor te krijgen ... behalve bij Nikon zelf. De prijs die Nikon voor een simpele zonnekap (rond de 100 euro!) of een teleconverter vragen is dan ook !

    Comment

    Working...
    X