Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

    Ik ben op zoek naar een manier om mijn nikkor 50mm omgekeerd op mijn 80-200mm te monteren aangezien een macro-lens niet binnen mijn budget ligt Ik heb al heel wat dingen gelezen op het forum hier, maar nog niet echt wat ik nodig heb.. Kan iemand mij misschien verder helpen met de volgende opties:

    - Verloopring om tussen de twee lenzen te plaatsen (eventueel twee verloopringen na elkaar, maar ik vind die nergens online om te kopen)

    - De 50mm niet gebruiken en een (goedkope) voorzetlens kopen? Ik heb online zitten zoeken naar een Raynox, maar buiten reviews vind ik ook hier niet echt waar ik ze dan wel kan kopen

    - Mijn bricoleer-optie: een zonnekap kopen voor mijn 50mm, en hopen dat die over mijn 80-200 past Heeft er iemand zo een zonnekap en zo ja wat is de diameter op het breedste punt?
    (deze bedoel ik dus: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...f_d_50-18.html )

    Alvast heel erg bedankt
    www.worak.be

  • #2
    Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

    2 keer 50mm op elkaar gaat toch een stuk vlotter volgens mij.
    en voor de prijs moet je het zeker niet laten
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

      ik heb nog een omkeerring voor een 50mm (omgekeerd) als macrolens te gebruiken en wil die gerust verkopen gezien ik die weinig gebruik
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

        Geven twee 50mm lenzen na elkaar dezelfde vergroting? Want mijn 80-200 met 50mm achter geeft echt wel een extreme vergroting, ik kan bv een foto van de ogen van een lieveheersbeestje op A4 afdrukken
        www.worak.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

          De raynox dcr250 (als je deze bedoelt tenminste):linkje

          Al een paar keer mee gewerkt en valt best wel mee. Ze is in te zetten op alle lenzen tot 67mm filterdiameter
          enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

            Oorspronkelijk geplaatst door Worak Bekijk bericht
            ...Ik heb online zitten zoeken naar een Raynox, maar buiten reviews vind ik ook hier niet echt waar ik ze dan wel kan kopen...
            Wij hebben destijd onze Raynox DCR-5320 macroconvertor pro gewoon bij Fotokonijnenberg Turnhout gekocht hoor. Als je online bij FKB zoekt op Raynox, lijken ze toch een behoorlijke voorraad aan Raynox spullen te hebben?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

              Oeps, typisch! Ik zit op zoveel plaatsen te zoeken maar het meest voor de hand liggende vergeet ik gewoon Ik denk dat ik dan toch voor de Raynox zal gaan, veel minder gepruts dan de omgekeerde lenzen en het lijkt me nog behoorlijk goede kwaliteit ook!
              www.worak.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

                Wij hebben destijds die DCR-5320 set gekocht om macro's te maken met een Panasonic FZ18. Naast de lenzenset, heb je natuurlijk ook ringen nodig om een en ander met elkaar te verbinden.
                Nu zouden we dat setje willen gebruiken i.c.m. een Canon 100mm f/2.8 macrolens, maar blijkbaar is er geen ervaring op dit gebied.
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

                  Die combinatie werkt wel , hoe zet je die ook nog gemakkelijk tegen elkaar ?

                  2 ringen van het cockin-filtersysteem kopen, eentje met de maat van de filterschroefdraad van je 50 mm, de andere dan maat filterschroefdraad van je zoom en je plakt die met de vlakke kanten tegen mekaar met een goede 2-componentenlijm of zoiets straf

                  frans
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 80-200mm met omgekeerde 50mm?

                    Aha lijm! Daar had ik nog niet aan gedacht Ik heb nu de raynox besteld aangezien die toch wel heel goedkoop was, ben eens benieuwd voor de resultaten! Alvast bedankt voor de raad allemaal!!
                    www.worak.be

                    Comment

                    Working...
                    X