Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Studio

    Heb deze zomer heel wat modellen gefotograffeerd op lokaties, maar nu komt de winter er aan, en mijn klanten verwachten van mij dat ik een studio aanschaf.

    Ik dacht aan 3 flitsers van elinchrom (600 Watt), + 2 paraplu's en één grote softbox (2 m op 2 m) en een paar filters.

    Ik vraag mij gewoon af of ik niet te veel vermogen ga hebben als ik op F 4.0 of F5.6 foto's ga maken. Ik weet ook niet of grote diafragma's nuttig zijn in een studio zoals op locatie (DOF). 300 Watt en 600 Watt zijn maar één stop verschil, en ik vraag mij af wat het interessantste zou zijn ...

    Kunnen jullie mij helpen hiermee, en zeker niet bang zijn om te zeggen waar ik vooral moet op letten.

    Bedankt,
    Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

  • #2
    Re: Nieuwe Studio

    Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt
    en zeker niet bang zijn om te zeggen waar ik vooral moet op letten.

    Bedankt,
    lampen kopen zal makkelijker zijn dan een voldoende groot geschikt lokaal te voorzien

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Studio

      Ik heb in mijn studio 1 flitser van 600 WS type Elinchrom style s regelbaar over 6 stops, daar monteer ik mijn softbox 90X90 cm op . De twee ander flitsers zijn ook Elinchrom Style s maar 300 WS en dus ook regelbaar over 6 stops.

      Als je zorg voor een maximaal regelbereik kan je je licht controleren, en perfect bij f4 opnames maken.

      Nu zal het prijs verschil tussen 3 X 600 en wat ik voorstel niet echt groot zijn hoor, allen kan je met de 300 WS flisen met een minimaal vermogen van 9 WS terwijl dit bij de 600 18 WS is, als je is wil spelen in de studio en flisen met één lamp op F2.8 komt die 9 ws al is van pas.


      Nu kan met Elinchrom niey echt fout zitten, als je maar let op de regelbaarheid, dat is werkelijk van héél groot belang om comfortabel te kunne werken.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Studio

        Een softbox van 2m x 2m vind ik wel wat overkill. Ook helemaal niet handig bij modelfotografie.
        Als je groot wil gaan en nog wat handelbaarheid wil hebben zou ik eerder een Octa van 150cm aanschaffen ofwel een softbox voor aan het plafont van 150cm x 300cm. Voor zo'n dingen betaal je wel al gemakkelijk 600€.
        Misschien als je echt zo één wilt kan je Chimera gaan kijken, die dingen zijn dan wel gemaakt voor auto's en dergelijke te fotograferen maarja...
        Last edited by Maarten_T; 24 augustus 2006, 02:14.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Studio

          De softbox die ze mij hebben voorgesteld is ééntje op statief met wieltjes, zodat ik deze gemakkelijk kan verplaatsen. Hij is ook verkleinbaar.

          Nu, is zo'n softbox echt niet handig? Ik bedoel als hij op maximale grote is. En kan je dat wel gemakkelijk verkleinen, of koop je toch later een kleinere softbox om enkel portretten te maken?
          Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Studio

            hoe groter de softbox, en hoe dichter de softbox van je onderwerp (zodat de relatieve grootte van de lichtbron veel groter is dan het onderwerp) hoe zachter je licht .. zie dus niet direct het nut van een kleine softbox in .. wil je licht op een gecontroleerde plaats .. werk dan met een snooth of met barndoors

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Studio

              Elinchrom heeft een octa softbox van 190cm en die kan je ook op een statief met wieltjes zetten.

              Deze is zonder meer bangelijk.

              Gebruik dat in combinatie met een ringflits (een deftige hé, niet zo'n prul ding)

              Dan maak je echt bangelijke foto's.

              Ringflitsen:
              - TOP: Profoto
              - Zeer goed: Elinchrom

              Koop daar een accu bij en je kunt hem zelfs meenemen op locatie.

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Studio

                Ik weet dat grotere softboxen beter zijn, kbedoel ook iet één van 60x60 te pakken ipv 200x200 maar eerder zoals ik al zei en Sven hier ook aangeeft, een Octa van Ellinchrom op wieltjes. Heel leuke dingen kan je ook doen met straplights van 40*140. Deze dingen zijn nog gemakkelijk hanteerbaar. Zo'n groot ding niet echt imo.

                Comment

                Working...
                X