Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon Pixma printer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon Pixma printer...

    beste,

    Ik ben van plan een nieuwe printer aan te schaffen. Ik heb niet echt een nieuwe nodig want mijn oude doet het nog heel goed, enkel was dit ooit de goedkoopste en zuipt hij meer inkt dan ik bier.

    Nu heb ik op internet een beetje aan het zoeken geweest, en kom ik nu op volgende printers die mij aanspreken. De Canon Pixma 5200, 5200R en de 8500.
    Wat zijn jullie ervaringen omtrendt deze printers? is de 8500 wel 2x de prijs van 5200 waard? Wat zijn de echte verschillen? en de nadelen?

    Ik zou hem ook veel (misschien wel meest) als documenten printer gebruiken (ben student...).
    Stel dat ik veel foto's zou afdrukken, is dat dan bijna zo voordelig als ze te laten afdrukken in een labo? en hoe zit het met de levensduur van zo een afdruk? (op duur en goedkoop papier). Kan ik dan ook die prints vergelijken met labofoto's?

    alvast bedankt

    edit: wat ik mij ook afvraag is hoe het bij canon zit met de inktpatronen? zijn die lang te vinden ? of moet ik na een jaar een nieuwe printer kopen omdat die patronen niet meer te vinden zijn?
    Last edited by littlewan; 26 oktober 2005, 08:34.

  • #2
    Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

    Oorspronkelijk geplaatst door littlewan
    beste,

    Ik ben van plan een nieuwe printer aan te schaffen. Ik heb niet echt een nieuwe nodig want mijn oude doet het nog heel goed, enkel was dit ooit de goedkoopste en zuipt hij meer inkt dan ik bier.

    Nu heb ik op internet een beetje aan het zoeken geweest, en kom ik nu op volgende printers die mij aanspreken. De Canon Pixma 5200, 5200R en de 8500.
    Wat zijn jullie ervaringen omtrendt deze printers? is de 8500 wel 2x de prijs van 5200 waard? Wat zijn de echte verschillen? en de nadelen?

    Ik zou hem ook veel (misschien wel meest) als documenten printer gebruiken (ben student...).
    Stel dat ik veel foto's zou afdrukken, is dat dan bijna zo voordelig als ze te laten afdrukken in een labo? en hoe zit het met de levensduur van zo een afdruk? (op duur en goedkoop papier). Kan ik dan ook die prints vergelijken met labofoto's?

    alvast bedankt
    Ik kan natuurlijk niet tussen de 8500 en de 5200 vergelijken, want ik heb enkel de 5200. (Grobet, 179€) Maar ik kan je wel mijn ervaring daarmee geven.
    Ik heb als vergelijkingsmateriaal de epson 870, en de hiti dye printer.
    de 5200 is snel (zeer snel!), en enorm aangenaam in gebruik.
    ik gebruik hem enkel voor fotos, altijd borderless.
    10x15 en a4, gaat gewoon supereenvoudig.
    fotokwaliteit is zeer goed, scherp, en de druppeltjes zijn voor mijn ogen niet meer zichtbaar.
    Ik gebruik de originele canon spullen, ik ga me daar ook aan houden, zeker de inkten. enkel het ilford papier ga in nu eens proberen, omdat die een paar heel mooie textures hebben. Voor de rest altijd de pro papieren van Canon.
    Documenten printen, heb ik een keer egdaan, voor te zien of het werkt, en dat gaat natuurlijk ook prima, er zit zelfs een duplex unit ingebouwd, zodat je 2 kanten van papier automatisch kan gebruiken.
    Zou ik hem terug kopen, ? ja, voor dit geld wel.
    goedkoper dan een labo afdruk? absoluut niet.
    elke inkjet is schandalig duur in afdrukken!!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

      Rudy een vraagje.

      Nu heb ik een Epson 830U en als ik die een week niet gebruik raakt hij verstopt en moet ik hem 1 of 2 keer de koppen laten reinigen, wat dus dure inkt vreet.
      Heb jij dat met de canon ook?
      De afdrukken van de Epson zijn mooi, maar wat ik hoor over de canon is dat die toch veel mooiere prints afgeeft, en de inkt is goedkoper, wat ook meetelt natuurlijk.
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

        Oorspronkelijk geplaatst door Omega
        Rudy een vraagje.

        Nu heb ik een Epson 830U en als ik die een week niet gebruik raakt hij verstopt en moet ik hem 1 of 2 keer de koppen laten reinigen, wat dus dure inkt vreet.
        Heb jij dat met de canon ook?
        De afdrukken van de Epson zijn mooi, maar wat ik hoor over de canon is dat die toch veel mooiere prints afgeeft, en de inkt is goedkoper, wat ook meetelt natuurlijk.
        Met de 870 had ik dit in beperkte mate, na een maand niet gebruiken kwam dit voor.
        Met de 5200 heb ik het nog niet gehad (maar na 10 dagen in mijn bezit te hebben, zou ik hem wel echt dumpen, moest het nu al voorkomen!)
        Als je echt de beste fotos wil, denk ik dat de epson r800 wel net een tikje beter zal zijn dan de beste canon, maar ja, als je het verschil zo klein is, dat je moet gaan zoeken door de beelden naast mekaar te leggen, dan houd het voor mij op.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Maar ik kan je wel mijn ervaring daarmee geven.
          Heb je ook ervaring met zwart-wit prints?

          hesy.be
          BD0319BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

            Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
            Heb je ook ervaring met zwart-wit prints?
            nog niet

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

              Ik heb heel recent de 5200R aangekocht, dezelfde als de 5200 maar met netwerkmogelijkheden zowel wired als WiFi. Héél handig als je thuis met meerdere pc's werkt. Vroeger moest om een afdrukje te maken ook pc die de printer bestuurde aanstaan, wat zeker niet altijd het geval was.Tot over enkele maanden terug kon enkel de Pixma 8500 de kleinste inktdruppeltjes van 1 picoliter spuiten. Dat kan de 5200 nu ook. Razendsnelle printer, die wel een minuutje of zo nodig heeft om de eerste keer te initialiseren, maar daarna gaat het als een trein. De fotokwaliteit is adembenemend, ik zou zelfs durven stellen iets beter dan sommige afdrukcentrales waar ik wel een dithering kon vaststellen in schuine lijnen.
              Het kostenplaatje moet ik nog berekenen.
              In elk geval een flinke verbetering t.o.v. mijn oude printer, de 970CXi van HP. Twee inktpatronen kosten er een arm en een been. Dat is alvast minder bij deze Canon door zijn gescheiden kleuren.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                hoe lang blijven pixma afdrukken eigenlijk bewaard?

                ben ook zo wat hier en daar aan't rondkijken, en lees bij de epsons tot 80j.
                (ok, dat moet je wel met een korreltje zout of twee nemen).

                Thx alvast.
                Mvg,

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                  Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                  hoe lang blijven pixma afdrukken eigenlijk bewaard?

                  ben ook zo wat hier en daar aan't rondkijken, en lees bij de epsons tot 80j.
                  (ok, dat moet je wel met een korreltje zout of twee nemen).

                  Thx alvast.
                  Mvg,
                  Met de nieuwe cromalife100 inkten van Canon, 30 jaar onder glas en 10 jaar onbeschermd.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Met de nieuwe cromalife100 inkten van Canon, 30 jaar onder glas en 10 jaar onbeschermd.
                    Dat is ook heel sterk afhankelijk van het gebruikte papier.

                    En de "oude" Pixma IP 5000 kon ook al druppeltjes van 1 picoliter op je blad krijgen, dat was de eerste die dat kon.
                    De 8500 had wel meer verschillende kleuren, maar de kleinste druppeltjes waren "maar" 2 picoliter.

                    Ik gebruik zelf de IP5000, het gebeurt niet zo dikwijls dat die meer dan een week stilstaat, maar ik heb in elk geval nog geen verstopte printkopen gehad, zelfs niet met de "namaak" inkt die ik altijd gebruik. Sinds ik die heb zijn er al zo'n 60 inktpatronen door gedraaid, en alles werkt nog perfect .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                      Onder het motto: "als een zot geen toeren doet ist gene zot" heb ik mij dan maar een 5200R besteld. 50€ meer voor dat draadloos en netwerk vond ik wel veel, maar ik zal het dan ook vollop gebruiken.
                      Ik hoop dat ik er geen spijt van zal hebben, maar volgens mij kon ik niet slechter dan mijn huidig model gaan

                      volgende week zou ik em al moeten hebben, ik kijk er al naar uit...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                        Ik heb heel recent de 5200R aangekocht, dezelfde als de 5200 maar met netwerkmogelijkheden zowel wired als WiFi. Héél handig als je thuis met meerdere pc's werkt. Vroeger moest om een afdrukje te maken ook pc die de printer bestuurde aanstaan, wat zeker niet altijd het geval was.Tot over enkele maanden terug kon enkel de Pixma 8500 de kleinste inktdruppeltjes van 1 picoliter spuiten. Dat kan de 5200 nu ook. Razendsnelle printer, die wel een minuutje of zo nodig heeft om de eerste keer te initialiseren, maar daarna gaat het als een trein. De fotokwaliteit is adembenemend, ik zou zelfs durven stellen iets beter dan sommige afdrukcentrales waar ik wel een dithering kon vaststellen in schuine lijnen.
                        Het kostenplaatje moet ik nog berekenen.
                        In elk geval een flinke verbetering t.o.v. mijn oude printer, de 970CXi van HP. Twee inktpatronen kosten er een arm en een been. Dat is alvast minder bij deze Canon door zijn gescheiden kleuren.


                        wat ge in uw verslagje zet van aan en uitzetten is wel degelijk verkeerd er kan bij canon automatish aan gezet worden en ook wanneer deze automatish uitgeschakeld word na 5 of meer minuten wat zeker niet met uw hp ging.
                        Beter uw handleiding lezen dan verslagje schrijven.
                        Een zeer tevreden ip5000 bezitter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                          Heb je ook ervaring met zwart-wit prints?

                          Ik dacht dat Hp een printer had die speciaal is uitgerust om Zw/W te printen, maar ben het typenummer kwijt.

                          ff googelen of op BD zoeken.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jurgebe
                            wat ge in uw verslagje zet van aan en uitzetten is wel degelijk verkeerd er kan bij canon automatish aan gezet worden en ook wanneer deze automatish uitgeschakeld word na 5 of meer minuten wat zeker niet met uw hp ging.
                            Beter uw handleiding lezen dan verslagje schrijven.
                            Een zeer tevreden ip5000 bezitter.
                            Inderdaad, de Pixma heeft de mogelijkheid tot automatisch opstarten wel, alleen is het niet gedocumenteerd in de handleiding en moet je deze optie ergens in de printeropties aanvinken. Standaard staat deze optie uitgeschakeld.
                            Bedankt voor de opmerking, de tekst wordt aangepast.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Canon Pixma printer...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                              Inderdaad, de Pixma heeft de mogelijkheid tot automatisch opstarten wel, alleen is het niet gedocumenteerd in de handleiding en moet je deze optie ergens in de printeropties aanvinken. Standaard staat deze optie uitgeschakeld.
                              Bedankt voor de opmerking, de tekst wordt aangepast.
                              geen dank .

                              Comment

                              Working...
                              X