Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neckstrap - nekklachten - alternatief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

    ik heb hem gekocht bij art en craft in Gent
    cotton carrier camera systeem pro pac noemt het 159euro
    cotton carrier steady shot 279 euro
    in het camera systeem pakket zat een harnas en twee dragers om twee toestellen te kunnen meenemen
    de steady shot is optioneel, maar ik heb het gekocht voor vogelfotografie met een 100 400mm lens, het is goed, maar ik moet het nog eens ten volle uitproberen
    @bouk...zal het zo snel mogelijk doen
    groetjes aline

    Comment


    • #32
      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Je kan toch aan die Optech 'plastieken koppelingen' zeer gemakkelijk beveiligingen voorzien
      Het gaat erom dat net zoals bij één beverstiging(BR) als bij 2 bevestigingen als er iets open gaat de camera valt en dat het geen voodeel is om 2 bevestigingen te hebben. De beste beveiliging is de camera op grond laten staan in een dichte kast.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

        op verzoek van bouk enkele fotos......



        het halster van de cotton carrier



        met het fotoestel gemonteerd



        met de steady shot gemonteerd

        hopelijk iets wijzer......

        groetjes
        groetjes aline

        Comment


        • #34
          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

          Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
          op verzoek van bouk enkele fotos......
          mijn dank is groot.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

            Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
            met de steady shot gemonteerd

            hopelijk iets wijzer......

            groetjes
            Wat lijkt zo'n steady shot veel op een hometrainer zeg!
            Ik heb nooit gehoord van een steadyshot zelfs, toch maar weer eens wat meer lezen in de afdeling accessoires.

            Comment


            • #36
              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

              Nog nooit ergens gezien/gelezen dat je de statiefschroefdraad onder uit de body kunt trekken door een camera ondersteboven te dragen aan een tripod....zelfs niet met een redelijk zwaar objectief eraan bevestigd. Loop bijna altijd rond met camera op statief met objectief en al eraan over mijn schouder ....nooit problemen mee gehad. Misschien dat de body's uit kunststof wel zwakker zijn op dat gebied
              Last edited by RUPSELKOPKE; 19 juli 2012, 17:13.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #37
                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                Ik heb vandaag mijn BR strap nog eens geprobeerd. Om het slingeren van de camera te voorkomen, is het mogelijk om hem te fixeren thv de heup dmv je broeksriem (voor de dames iets gelijksoortigs misschien ?) Dat scheelt enorm. De camera blijft nu langszij en heeft niet meer de mogelijkheid om ver uit te slingeren.

                Comment


                • #38
                  Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Ik heb vandaag mijn BR strap nog eens geprobeerd. Om het slingeren van de camera te voorkomen, is het mogelijk om hem te fixeren thv de heup dmv je broeksriem (voor de dames iets gelijksoortigs misschien ?) Dat scheelt enorm. De camera blijft nu langszij en heeft niet meer de mogelijkheid om ver uit te slingeren.
                  Fixeren met broeksriem. Hoe precies ? de riem die over je rug loopt onder je broeksriem en de ander niet ?
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #39
                    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                    We hebben het toch over hetzelfde ? Mijn BR is maar één riem, die links met het brede stuk over mijn schouder hangt, en rechts thv de heup hangt de camera aan de bevestigingshaak, die in zijn beweging beperkt wordt door 2 stops. En dus rechts beneden doe ik mijn broeksriem even los, steek de riem door de strap en daarna weer vast, zodat de strap vastzit achter de broeksriem en niet naar voor kan omdat de broeksriem zelf door die pandjes van de broek loopt. Heel simpel maar wel heel effektief.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                      de halster van de cotton carry lijkt toch wel op het systeem van de Bgrip, alleen hangt de camera nu op je borst terwijl bij de Bgrip hij op de heup hangt. Is wel correct dat een lens soms durft uitzakken tijdens het stappen als er geen vergrendeling opzit. Ben onlangs ermee gaan fietsen zonder probleem. Als je meer zekerheid wil hebben kan je het kleine koordje dat je normaal gezien gebruikt om de holster aan de rugzak te bevestigen, als veiligheid aan de broeksriem vast te maken, of je kan de gewone BDstrap er aan laten. Alleen goed checken dat hij ingeklit zit vooraleer je toestel los te laten.
                      Last edited by guido1956; 20 juli 2012, 08:14.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #41
                        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                        Voor de vrouwen onder ons misschien ook eens deze Blackrapid RS-W1 bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=ESMQP...e_gdata_player
                        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                          Op een ander forum had iemand een tip gegeven om lenscreep te voorkomen.
                          Een silicone polsbandje over de lens schuiven en zo meer frictie veroorzaken met de zoomring.
                          Ik vond het eerst maar een raar idee maar 'k heb het intussen wel getest.
                          Op de 15-85 werkt het van geen kanten omdat er geen ideale plaats is voor het bandje.
                          Maar op de 18-200 werkt het wel. Die creept niet meer.

                          Heeft iemand van jullie de truc met het silicone bandje eerder gehoord ? Of zelf gebruikt ?
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                          Comment


                          • #43
                            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                            Mijn toestel hing lang aan mijn middenvinger, in de uitsparing die daarvoor onder de ontspanknop is voorzien. Plots had die daar echter genoeg van,... en is na weken nog niet hersteld. Ik steek het op de Plavix: die neem ik niet meer.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                              Dan naar BlackRapid of SunSniper gekeken.
                              De camera hangt daarbij vrij (ondersteboven) aan een schouderstrap (arm en hoofd erdoor).
                              Ik twijfel niet aan de stevigheid van de koppeling.
                              Wel stel ik me vragen omtrent het 'bengelen'. Stoot je dan met je toestel (of met de lens) niet hier en daar tegen (bijvoorbeeld wandeling in bergachtig gebied) ?
                              En bonkt je toestel dan niet me de regelmaat van een klok tegen mijn eigen heup of been ?

                              Zie ik nog andere valabele alternatieven over het hoofd ?
                              Over alternatieven kan ik weinig zeggen.
                              Ik gebruik een Black Rapid gedurende enkele jaren en ben hier zeer tevreden over. Ik heb een Nikon D700 met meestal een 24/70 erop (niet direct een lichte of compacte combinatie) en heb met deze camera bengelend aan de BR ettelijke 100 den kilometers gewandeld. Het voordeel is dat je hem ofwel achter op je bil laat hangen of de camera naar voor schuift en hem op je buik laat hangen. In drukke ruimtes of moeilijk begaanbare stukken ondersteun ik de camera wel een beetje tegen het slingeren. De camera hangt op deze manier (lens naar beneden ) naar mijn gevoel minder kwetsbaar dan aan een gewone draagriem waar de lens zijdelings uitsteekt
                              DE BR in combinatie met een lichte zeer comfortabele Deutler rugzak is mijn favoriete combinatie om te trekken. Wordt de camera te zwaar dan stop ik hem in de rugzak, wordt het interessant dan hang ik hem terug aan en heb ik de camera onmiddellijk ter beschikking als er zich een gelegenheid voordoet. Ik heb op deze manier in het voorjaar nog de Samaria-pas gedaan in Kreta, een afdaling van 16km waar je voortdurend over rotsige paden en door diverse rivierbeddingen moet klauteren. De voorbije week heb ik Berlijn verkend. (5 dagen uitstappen van telkens 8 tot 10 uur)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                                Intussen heb ik de BlackRapid Sport besteld en ontvangen.
                                Van zodra ik er een paar uur aan één stuk mee heb rondgelopen, pen ik hier mijn bevindingen neer.
                                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                                BD0993BE
                                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                                Comment

                                Working...
                                X