Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neckstrap - nekklachten - alternatief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

    neem een Sherpa;
    De Sherpa's werden aangewezen om te dienen als sjouwers en hebben zich bewezen als betrouwbare, harde werkers.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Als bij een optech zo'n plastiek koppeling open schiet is het ook over.
      Dezelfde koppelingen worden gebruikt bij hondenlijnen (honden tot 50kg), als onze hond van 25 kg achter een konijn vertrekt zonder dat ik het door heb zijn de krachten op zo'n koppelingen vele malen groter dan het gewicht van de hond.
      Gebruikers van een statief zullen het voordeel wel ontdekken. Tenzij ze ook nog in een L-bracket willen investeren.

      Comment


      • #18
        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

        Je begrijp de esentie niet: of een riem met één of 2 bevestigen aan de camera zit, maakt niet uit. Als er ergens iets los gaat, valt de camera. Trouwens die klemmen gaan ook wel eens gewoon los als ze ergen tussen zitten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Je begrijp de esentie niet: of een riem met één of 2 bevestigen aan de camera zit, maakt niet uit. Als er ergens iets los gaat, valt de camera. Trouwens die klemmen gaan ook wel eens gewoon los als ze ergen tussen zitten.
          Oh maar ik heb al lang begrepen dat je ALTIJD gelijk hebt. Ik wil alleen de mensen met verstand twee keer doen nadenken, en dat lukt aardig.
          En de essentie is nog altijd WAAR die riem aan de camera bevestigd werd en of de fabrikant dat als een bevestigingspunt voorzien en versterkt heeft of niet.

          Comment


          • #20
            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

            ik gebruik de Bgrip in combinatie met de optech
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #21
              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

              Black Rapid! veel beter dan de origenele neckstrap.
              Voor het satiefplaatje op de camera te schroeven bestaat er een speciaal vijsje/bevestiging van black rapid zeer handig.
              Ik kan mijn camara rechtsreeks van de riem naar statief zonder probleem en mijn statief plaatje hangt continu aan mn camare vast.

              Comment


              • #22
                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                morgen ga ik de cotton carier uitproberen, ben zelf een nek-rugpatient.....
                heb hem hier al in de tuin getest, ziet er goed uit....
                morgen de volledige middag hem dragen
                zal hier posten hoe het is geweest
                groetjes
                groetjes aline

                Comment


                • #23
                  Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                  Nog iets waar ik aan dacht.
                  Mijn 15-85 heeft geen lensvergrendeling en gaat dus steeds uitschuiven (lenscreep) als ze ondersteboven hangt.
                  Naar mijn gevoel is uitgeschoven meer kwetsbaar voor stoten.
                  Holstermodellen zoals Cottoncarrier en Bgrip kan ik dus al vergeten.
                  En Slingstraps zoals Blackrapid en Sunsniper vallen dan eigenlijk ook af.
                  Dan rest enkel nog het harnas.

                  Iemand ervaring met uitschuivende lenzen in combinatie met holsters of slingstraps ?

                  Aline55, welke lens had jij op je toestel zitten ?
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #24
                    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                    Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                    ....
                    morgen de volledige middag hem dragen
                    zal hier posten hoe het is geweest
                    ben benieuwd, wel graag met wat foto,s erbij.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                      Ik heb recent een BR (basismodel) aangeschaft, en er afgelopen maandag een hele dag mee rondggezeuld (met een D700 + 24-70, of 14-14).
                      Voor het gewicht: superstrap ! Maar inderdaad, de camera slingert soms wat veel, je moet hem dus in de gaten houden. Maar als de camera rond je nek hangt, mag je ook niet voorover bukken.
                      En die statiefbevestiging: het duurt ook geen uur om die schroef even los te maken hé.
                      Voor mij is het in ieder geval een blijver !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        12. Ik gebruik de Manfrotto snelkoppeling met de daarvoor voorziene BR (FastenR-T1 Tripod) vijs.
                        Telkens wanneer je je statief wil gebruiken, moet je de karabijnsluiting open maken (beveiligingsvijsje losdraaien en karabijnhaak openen). Bij een gewone schouderstrap hoef je dit niet te doen...
                        9 van de 10 keer zou ik ook mijn gewone riem van de camera halen, omdat het te hard waait en de omschreven werkzaamheden zijn ook wel heel erg zwaar om uit te voeren.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                          zoal beloofd hier een kort verslag van mij middag met de cotton carier
                          ik heb een plaatje en de rug en in de nek, waardoor ik een beetje moet opletten hoe ik zaken optil, draag.....
                          ik ben al jaren bezig met een juist oplossing te zoeken
                          en ik heb ze uiteindelijk gevonden
                          gisteren de carier om 15 uur aangedaan, de camera erin bevestigt en hem pas om 21 uur afgedaan (hier naar de gentse feesten geweest)
                          mijn eerste positieve meevaller was het in en uitstappen in de auto als passagier : geen enkele keer het toestel van de carier moeten afnemen
                          daar waar ik vroeger de rugzak en de camera appart in de auto diende op te bergen en dan bij het aankomen de hele mikmak aandoen
                          bij het gaan nuttigen van een koffie op een terras zat ik wat ongelukkig en diende ik de enige keer op de ganse middag het toestel van de carier te halen en op de tafel te leggen, was wel nog beveiligd met de strap, aan de carier
                          bij het volgende terrasbezoek zat ik beter en kon het toestel op de carier blijven terwijl ik een cola dronk
                          het toestel blijft mooi hangen slingert niet zoals bij de rugzakoplossing, of diverse straps die ik ook geprobeerd heb (snipper, wildlife, vest lowepro, strap lowepro..)
                          mijn handen bleven vrij als ik niet aan het fotgraferen was, moest het toestel niet stilhouden, en de veiligheidstrap die aan de cotton en het toestel bevestigt wordt doet meer of zijn werk
                          de strap die je rond het toestel kan bevestigen (sluit met velcro) houd de lens en de camera helemaal op zijn plaats als stevig moet doorstappen
                          op geen enkel moment van de middag heb ik het gevoel gehad dat ik met een toestel rondliep.....
                          en 's avonds had ik geen enkele pijn of moeite in de rug of de hals
                          ik ben dus meer dan tevreden .....

                          mijn toestel is een 5d3 en mijn lens die eropzat is de 24 105mm
                          ik heb ook nog het statief aangeschaft om met mijn lange lenzen te kunnen werken , maar die moet ik nog eens uitgebreid testen
                          @ bouk: welke foto's zou je willen?
                          als je eens gaat kijken op de site van cotton carry zie je alles en geloof me het klopt
                          maar ik wil wel fotos nemen horen, geen enkel probleem

                          als jullie nog vragen hebben stel ze maar , zal ze zo rap mogelijk beantwoorden naar eigen ervaring natuurlijk

                          groetjes
                          groetjes aline

                          Comment


                          • #28
                            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                            Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                            zoal beloofd hier een kort verslag van mij middag met de cotton carier
                            @ bouk: welke foto's zou je willen?
                            van jou, met dat ding om je nek.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              . Als bij een optech zo'n plastiek koppeling open schiet is het ook over.
                              Je kan toch aan die Optech 'plastieken koppelingen' zeer gemakkelijk beveiligingen voorzien

                              Comment


                              • #30
                                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                                Waar heb je de cotton carrier gekocht, en op hoeveel komt hij ongeveer? Ziet er me wel handig uit, heb zelf ook altijd nekpijn/hoofdpijn, zeker op vakantie als ik de hele dag met de dslr zit te sleuren.

                                Comment

                                Working...
                                X