Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 71

Standaard Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
    12. Ik gebruik de Manfrotto snelkoppeling met de daarvoor voorziene BR (FastenR-T1 Tripod) vijs.
    Telkens wanneer je je statief wil gebruiken, moet je de karabijnsluiting open maken (beveiligingsvijsje losdraaien en karabijnhaak openen). Bij een gewone schouderstrap hoef je dit niet te doen...
    9 van de 10 keer zou ik ook mijn gewone riem van de camera halen, omdat het te hard waait en de omschreven werkzaamheden zijn ook wel heel erg zwaar om uit te voeren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

zoal beloofd hier een kort verslag van mij middag met de cotton carier
    ik heb een plaatje en de rug en in de nek, waardoor ik een beetje moet opletten hoe ik zaken optil, draag.....
    ik ben al jaren bezig met een juist oplossing te zoeken
    en ik heb ze uiteindelijk gevonden
    gisteren de carier om 15 uur aangedaan, de camera erin bevestigt en hem pas om 21 uur afgedaan (hier naar de gentse feesten geweest)
    mijn eerste positieve meevaller was het in en uitstappen in de auto als passagier : geen enkele keer het toestel van de carier moeten afnemen
    daar waar ik vroeger de rugzak en de camera appart in de auto diende op te bergen en dan bij het aankomen de hele mikmak aandoen
    bij het gaan nuttigen van een koffie op een terras zat ik wat ongelukkig en diende ik de enige keer op de ganse middag het toestel van de carier te halen en op de tafel te leggen, was wel nog beveiligd met de strap, aan de carier
    bij het volgende terrasbezoek zat ik beter en kon het toestel op de carier blijven terwijl ik een cola dronk
    het toestel blijft mooi hangen slingert niet zoals bij de rugzakoplossing, of diverse straps die ik ook geprobeerd heb (snipper, wildlife, vest lowepro, strap lowepro..)
    mijn handen bleven vrij als ik niet aan het fotgraferen was, moest het toestel niet stilhouden, en de veiligheidstrap die aan de cotton en het toestel bevestigt wordt doet meer of zijn werk
    de strap die je rond het toestel kan bevestigen (sluit met velcro) houd de lens en de camera helemaal op zijn plaats als stevig moet doorstappen
    op geen enkel moment van de middag heb ik het gevoel gehad dat ik met een toestel rondliep.....
    en 's avonds had ik geen enkele pijn of moeite in de rug of de hals
    ik ben dus meer dan tevreden .....

mijn toestel is een 5d3 en mijn lens die eropzat is de 24 105mm
    ik heb ook nog het statief aangeschaft om met mijn lange lenzen te kunnen werken , maar die moet ik nog eens uitgebreid testen
    @ bouk: welke foto's zou je willen?
    als je eens gaat kijken op de site van cotton carry zie je alles en geloof me het klopt
    maar ik wil wel fotos nemen horen, geen enkel probleem

als jullie nog vragen hebben stel ze maar , zal ze zo rap mogelijk beantwoorden naar eigen ervaring natuurlijk

groetjes
    groetjes aline

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
    zoal beloofd hier een kort verslag van mij middag met de cotton carier
    @ bouk: welke foto's zou je willen?
    van jou, met dat ding om je nek.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    . Als bij een optech zo'n plastiek koppeling open schiet is het ook over.
    Je kan toch aan die Optech 'plastieken koppelingen' zeer gemakkelijk beveiligingen voorzien

Waar heb je de cotton carrier gekocht, en op hoeveel komt hij ongeveer? Ziet er me wel handig uit, heb zelf ook altijd nekpijn/hoofdpijn, zeker op vakantie als ik de hele dag met de dslr zit te sleuren.

ik heb hem gekocht bij art en craft in Gent
    cotton carrier camera systeem pro pac noemt het 159euro
    cotton carrier steady shot 279 euro
    in het camera systeem pakket zat een harnas en twee dragers om twee toestellen te kunnen meenemen
    de steady shot is optioneel, maar ik heb het gekocht voor vogelfotografie met een 100 400mm lens, het is goed, maar ik moet het nog eens ten volle uitproberen
    @bouk...zal het zo snel mogelijk doen
    groetjes aline

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
    Je kan toch aan die Optech 'plastieken koppelingen' zeer gemakkelijk beveiligingen voorzien
    Het gaat erom dat net zoals bij één beverstiging(BR) als bij 2 bevestigingen als er iets open gaat de camera valt en dat het geen voodeel is om 2 bevestigingen te hebben. De beste beveiliging is de camera op grond laten staan in een dichte kast.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

op verzoek van bouk enkele fotos......

het halster van de cotton carrier

met het fotoestel gemonteerd

met de steady shot gemonteerd

hopelijk iets wijzer......

groetjes
    groetjes aline

op verzoek van bouk enkele fotos......
    mijn dank is groot.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

met de steady shot gemonteerd

hopelijk iets wijzer......

groetjes
    Wat lijkt zo'n steady shot veel op een hometrainer zeg!
    Ik heb nooit gehoord van een steadyshot zelfs, toch maar weer eens wat meer lezen in de afdeling accessoires.

Nog nooit ergens gezien/gelezen dat je de statiefschroefdraad onder uit de body kunt trekken door een camera ondersteboven te dragen aan een tripod....zelfs niet met een redelijk zwaar objectief eraan bevestigd. Loop bijna altijd rond met camera op statief met objectief en al eraan over mijn schouder ....nooit problemen mee gehad. Misschien dat de body's uit kunststof wel zwakker zijn op dat gebied
    Laatst gewijzigd door RUPSELKOPKE; 19 juli 2012 om 17:13
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Ik heb vandaag mijn BR strap nog eens geprobeerd. Om het slingeren van de camera te voorkomen, is het mogelijk om hem te fixeren thv de heup dmv je broeksriem (voor de dames iets gelijksoortigs misschien ?) Dat scheelt enorm. De camera blijft nu langszij en heeft niet meer de mogelijkheid om ver uit te slingeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Ik heb vandaag mijn BR strap nog eens geprobeerd. Om het slingeren van de camera te voorkomen, is het mogelijk om hem te fixeren thv de heup dmv je broeksriem (voor de dames iets gelijksoortigs misschien ?) Dat scheelt enorm. De camera blijft nu langszij en heeft niet meer de mogelijkheid om ver uit te slingeren.
    Fixeren met broeksriem. Hoe precies ? de riem die over je rug loopt onder je broeksriem en de ander niet ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

We hebben het toch over hetzelfde ? Mijn BR is maar één riem, die links met het brede stuk over mijn schouder hangt, en rechts thv de heup hangt de camera aan de bevestigingshaak, die in zijn beweging beperkt wordt door 2 stops. En dus rechts beneden doe ik mijn broeksriem even los, steek de riem door de strap en daarna weer vast, zodat de strap vastzit achter de broeksriem en niet naar voor kan omdat de broeksriem zelf door die pandjes van de broek loopt. Heel simpel maar wel heel effektief.

de halster van de cotton carry lijkt toch wel op het systeem van de Bgrip, alleen hangt de camera nu op je borst terwijl bij de Bgrip hij op de heup hangt. Is wel correct dat een lens soms durft uitzakken tijdens het stappen als er geen vergrendeling opzit. Ben onlangs ermee gaan fietsen zonder probleem. Als je meer zekerheid wil hebben kan je het kleine koordje dat je normaal gezien gebruikt om de holster aan de rugzak te bevestigen, als veiligheid aan de broeksriem vast te maken, of je kan de gewone BDstrap er aan laten. Alleen goed checken dat hij ingeklit zit vooraleer je toestel los te laten.
    Laatst gewijzigd door guido1956; 20 juli 2012 om 08:14
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Voor de vrouwen onder ons misschien ook eens deze Blackrapid RS-W1 bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=ESMQP...e_gdata_player
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Op een ander forum had iemand een tip gegeven om lenscreep te voorkomen.
    Een silicone polsbandje over de lens schuiven en zo meer frictie veroorzaken met de zoomring.
    Ik vond het eerst maar een raar idee maar 'k heb het intussen wel getest.
    Op de 15-85 werkt het van geen kanten omdat er geen ideale plaats is voor het bandje.
    Maar op de 18-200 werkt het wel. Die creept niet meer.

Heeft iemand van jullie de truc met het silicone bandje eerder gehoord ? Of zelf gebruikt ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE

Mijn toestel hing lang aan mijn middenvinger, in de uitsparing die daarvoor onder de ontspanknop is voorzien. Plots had die daar echter genoeg van,... en is na weken nog niet hersteld. Ik steek het op de Plavix: die neem ik niet meer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Dan naar BlackRapid of SunSniper gekeken.
    De camera hangt daarbij vrij (ondersteboven) aan een schouderstrap (arm en hoofd erdoor).
    Ik twijfel niet aan de stevigheid van de koppeling.
    Wel stel ik me vragen omtrent het 'bengelen'. Stoot je dan met je toestel (of met de lens) niet hier en daar tegen (bijvoorbeeld wandeling in bergachtig gebied) ?
    En bonkt je toestel dan niet me de regelmaat van een klok tegen mijn eigen heup of been ?

Zie ik nog andere valabele alternatieven over het hoofd ?
    Over alternatieven kan ik weinig zeggen.
    Ik gebruik een Black Rapid gedurende enkele jaren en ben hier zeer tevreden over. Ik heb een Nikon D700 met meestal een 24/70 erop (niet direct een lichte of compacte combinatie) en heb met deze camera bengelend aan de BR ettelijke 100 den kilometers gewandeld. Het voordeel is dat je hem ofwel achter op je bil laat hangen of de camera naar voor schuift en hem op je buik laat hangen. In drukke ruimtes of moeilijk begaanbare stukken ondersteun ik de camera wel een beetje tegen het slingeren. De camera hangt op deze manier (lens naar beneden ) naar mijn gevoel minder kwetsbaar dan aan een gewone draagriem waar de lens zijdelings uitsteekt
    DE BR in combinatie met een lichte zeer comfortabele Deutler rugzak is mijn favoriete combinatie om te trekken. Wordt de camera te zwaar dan stop ik hem in de rugzak, wordt het interessant dan hang ik hem terug aan en heb ik de camera onmiddellijk ter beschikking als er zich een gelegenheid voordoet. Ik heb op deze manier in het voorjaar nog de Samaria-pas gedaan in Kreta, een afdaling van 16km waar je voortdurend over rotsige paden en door diverse rivierbeddingen moet klauteren. De voorbije week heb ik Berlijn verkend. (5 dagen uitstappen van telkens 8 tot 10 uur)

Intussen heb ik de BlackRapid Sport besteld en ontvangen.
    Van zodra ik er een paar uur aan één stuk mee heb rondgelopen, pen ik hier mijn bevindingen neer.
    BD0993BE

Denk dat ik dit ook wil aanschaffen, zoals Aline hier toonde en de foto's plaatste.
    Heb zelf ook een 100-400, en dat weegt door na een tijdje, heb er al jaren last van.
    Kan je dan nog een handstrap gebruiken, en zit de lensbeugel vatting niet teveel in de weg.
    Terwijl er mensen zijn die het hebben is het 't moment om vragen te stellen ;-)
    Klein kodakske

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Vroeger gebruikte ik een snuittas aan de broekriem, voor een body met 135 mm objectief.
    Nu, met zwaarder materiaal, een Toploader Pro 75AW aan een schouderriem.

Heb je al aan een harnas gedacht?
    Een beetje laat, maar dat is de beste oplossing, Jos . Ik heb hier zelf een hoop S&F-materiaal liggen en kan het van harte aanraden. Ik gebruik het met een Toploader Pro 75 AW. Daar heb je een opening bij zodat je die ook aan je gewone riem kan hangen .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Dat is toch geen oplossing om je camera paraat te hebben? Bij een BR zit de camera in een seconde voor je oog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Voor de vrouwen onder ons misschien ook eens deze Blackrapid RS-W1 bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=ESMQP...e_gdata_player
    IK heb die en ben daar supertevreden van!!!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Dat is toch geen oplossing om je camera paraat te hebben? Bij een BR zit de camera in een seconde voor je oog.
    Al dat gewicht aan je schouder(s)/nek overlaten, is "geen oplossing". De heupen zijn veel beter om het gewicht op te 'plaatsen'.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. snel afkoppelbare neckstrap
    Door Kerel in forum Accessoires
    Reacties: 40
    Laatste bericht: 5 augustus 2008, 10:42
  2. Nikon neckstrap !!GEVONDEN!!
    Door BarTie in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 april 2007, 22:48
  3. neckstrap
    Door oliseb in forum Accessoires
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 1 augustus 2006, 20:00
  4. Canon handstrap + neckstrap bevestigen.
    Door Alfa Centauri in forum Camera's
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 december 2004, 22:39
  5. Neckstrap voor (zware) DSLR
    Door Alfa Centauri in forum Camera's
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 9 oktober 2004, 14:40

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten