Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

National Geographic Walkabout Cameratas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • National Geographic Walkabout Cameratas

    Ik ben op zoek naar een cameratas voor mijn canon 550D.
    Voorlopig heb ik nog enkel maar een canon 18-135mm lens en een 50mm.
    Ik ben net op weekend geweest en heb de camera meegenomen in mijn rugzak in een aparte camerazak, zo'n compacte. Maar dan had ik al snel het probleem dat het wisselen van lenzen niet zo eenvoudig ging.

    Ik ben wat op zoek geweest naar cameratassen en voorlopig zijn vooral de tassen van National Geographic die mij aanstaan, maar daar vind ik niet zoveel reviews van terug...

    De W2160 Medium Satchel staat me voorlopig wel aan:


    Enige commentaar op deze tas of alternatieven?
    CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

  • #2
    Kijk is naar de flipsides? Ook wel leuke rugzakken en veilig..

    Comment


    • #3
      Re: National Geographic Walkabout Cameratas

      Als je een rugzak wilt kan ik je Fastpack serie van lowepro ten zeerste aanraden. Een compartiment bovenaan voor persoonlijke rommel en onderaan een fotocompartiment. Alles is vrij snel toegankelijk. Ik gebruik hem voor lange wandelingen en wanneer ik echt AL mijn materiaal (+ laptop) nodig heb. De nieuwere versie heeft een regenhoes. Ikzelf heb de fastpak 350. (grootste model)

      Als je liever een soort van rugzak wilt waar alleen je cameramateriaal in zit, kan ik je de slingshot serie van lowepro aanraden. Al moet ik erbij zeggen dat ik vrij snel de beperking tegen kwam dat je eigenlijk geen ander materiaal kunt meenemen dan je fotomateriaal. Ik gebruik dat ding dan ook alleen als ik geen hele rugzak moet of wil meezeulen, maar een schoudertas eerder onhandig is. Ikzelf heb in dit geval de slingshot 100aw

      Ga je voor een schoudertas, dan kan ik je de event messenger van lowepro aanbevelen. Ik heb een event messenger 250, en daar is naast een zeer ruim fotocompartiment ook nog een beetje plaats voor kleine rommel en een kleine laptop. Die laatste heeft wel geen regenhoes.

      Meer info over de fastpack en de slingshot vind je HIER
      Een minireview over de event messenger vind je HIER

      Het is je vast al opgevallen dat ik nogal pro lowepro ben. Maar dat komt omdat ze enorm goede service na verkoop bieden en omdat je levenslange garantie hebt. Niet dat je die nodig heb, de tassen zijn ZEER duurzaam en gaan eigenlijk heel lang mee.

      Om nog een voorbeeldje te geven dat meer in het genre ligt van de tassen die jij gezien hebt... Lowepro heeft net een nieuw model uit: De pro messenger AW, die lijkt niet echt op een fototas en komt misschien wel in de buurt van wat jij wilt? Ik moet er wel bijzeggen dat hij PEPERDUUR is. Een alternatief kan je eventueel vinden in de vorm van de eerder genoemde event messenger.

      Hopelijk heb ik je kunnen helpen
      R0b!n
      PORTFOLIO

      Comment


      • #4
        Re: National Geographic Walkabout Cameratas

        Bij de Flipsides heb je sinds kort twee modellen met All-Weather Cover trouwens: de 400 AW (die is er al een tijdje) en de 500 AW, die onlangs pas werd aangekondigd (www.lowepro.com/flipside).

        Voorlopig zou ik ook de DSLR Video Fastpack AWs aanraden, omdat je niet zoveel materiaal moet meenemen en je toch wat extra ruimte wil voor andere dingen...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: National Geographic Walkabout Cameratas

          Mijn lowpro heeft ook zo'n allweatherhoes, schoudertas, type is in m'n onderschrift te zien Ik heb een groene
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: National Geographic Walkabout Cameratas

            Ik heb een Lowepro flipside 400 AW. Ik wil niks anders, heb er heel veel geprobeerd.
            Er zijn ook kleinere uitvoeringen van hetzelfde type.
            Groot voordee: het "flipside" systeem. Je kunt de zak alleen openen als je hem van je rug afhaalt. Opening zit tegen je rug aan.
            Kan je maar één raad geven: ga naar een winkel met een uitgebreide collectie, neem je uitrusting mee en probeer, probeer, probeer. Houdt wel rekening met een eventuele uitbreiding van je uitrusting. (konijnenburg heeft heel veel)

            Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: National Geographic Walkabout Cameratas

              Wat Bert zegt is zeker waar... Toen ik een jaar geleden mijn rugzak kocht had ik nooit gedacht dat die nu al stampvol ging zitten
              R0b!n
              PORTFOLIO

              Comment

              Working...
              X