Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na 22213 shots ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na 22213 shots ...

    ... heb ik het zitten.
    Na een dag zwoegen en zweten op de motorcross, bergen op en af te lopen hou ik van m'n 750foto's nog maar 195 over. De rest zijn verloren gegaan door de gecrashte SD kaart. Nu moet het ook wel lukken dat dat net de foto's zijn waarbij ik een wauw gevoel had. En waar een foto bij zat waar ik in de challenge ging aantreden .

    Nu reizen er ook vragen in me op.

    Welk merk zou ik het best de volgende keer kopen? nu had ik SD traveler high speed 2GB

    Is er een firma die enkele afbeeldingen eventueel kan herstellen?

    Kan ik m'n kaart op één of andere manier beschermen?

    Kan ik zo'n crash zien aankomen?

    Had ik dit kunnen vermijden?

    De omstandigheden waren rustig, ik heb geen stof gezien en geen modder gehad op m'n camera, hij is al vuiler uit de strijd gekomen. Ook geen stof gezien in het schuifje van m'n SD kaart.
    Hij is gewoon gecrasht op foto 196 van de dag...
    "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
    VePix.be is the place to be :-D.

  • #2
    Re: Na 22213 shots ...

    Ik denk dat met elk merk je zoiets kan overkomen, heb je al geprobeerd met een speciaal program zoals Recuva of er niet meer van te redden is.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Na 22213 shots ...

      Heb je al een recovery-progje gebruikt?
      vb. PC-inspector?

      Comment


      • #4
        Re: Na 22213 shots ...

        Het kan inderdaad met alle kaartjes gebeuren... maar ik zou voortaan toch kiezen voor een echt merk... kaartjes met levenslange garantie hebben alleszins een betere kwaliteitscontrole doorstaan (bv. Lexar), of andere hebben een eigen recovery-service (bv. Sony), ...

        verder nooit formateren in PC, maar wel in het fototoestel

        maar vooraleer de moed op te geven, zou ik inderdaad eerst eens zo'n recovery-programma proberen
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Na 22213 shots ...

          Was ook m'n eerste reactie. Ik heb recuva geprobeerd maar heel het kaartje is gewoon naar de knoppe. Het wordt zelfs niet meer herkent.

          Formateren deed ik ook altijd via de camera .

          Is er ook een verschil voor de levensduur vh kaartje tussen een kabel of kaartlezer?
          Want het is namelijk gebeurt tijdens het overzetten van camera naar pc.

          Trouwens moet ook net lukken dat dat gebeurt tijdens de laatste race van het BK, moest zoiets gebeuren na een training had ik gewoon "tja..." gezegt.

          Maar we zullen doorgaan met het zelfde motto als in de sport. "Een tegenslag is een reden om nog harder te beginnen werken/trainen." Al kon ik gisteren wel beginnen wenen .
          "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
          VePix.be is the place to be :-D.

          Comment


          • #6
            Re: Na 22213 shots ...

            Ik heb het ook ooit voorgehad met een CF kaartje van Kingston, en dan nog midden een trouwreportage, nu gebruik ik niets anders meer dan Sandisk, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer kan voorkomen hé.

            Ik heb hier ook gepoogd de beelden te redden met verschillende herstelprogramma's maar zonder succes, dan ben ik ermee naar een vriend fotograaf gestapt, deze heeft omzeggens alle beelden kunnen redden met een programma op Mac, wat op mijn pc niet lukte, mischien benaderd Mac de bestanden op een gans andere manier, dat weet ik eigenlijk niet, maar wat op pc niet lukte, lukte hier wel.

            Comment


            • #7
              Re: Na 22213 shots ...

              Heb het al tegengekomen met een CF Sandisk Extreme III, geen enkel beeld kunnen recuperen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Na 22213 shots ...

                Ik heb toch ook al enige malen problemen met Sandisk gelezen, wat voor mijn part toch een van de beste kaarten is. Sandisk is er als eerste mee begonnen jaren geleden maar er kan altijd iets mis gaan he.
                Als je zo iets voor hebt met belangrijke foto's is dat wel pijnlijk als de foto's niet meer te redden zijn, maar vroeger waren er ook die vergaten een filmpje er in te doen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Na 22213 shots ...

                  Camera's met twee geheugenkaarten zijn hier een must als het om belangrijke opnames gaat, maar zijn jammergenoeg alleen te vinden in de duurdere toestellen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Na 22213 shots ...

                    Al eens geprobeerd op een andere pc, met een andere kaartlezer, of direkt van de camera via usb?
                    Het kleinste verschil kan een kans op recovery betekenen. (hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt)

                    Zoals in HHGTTG: "Nothing is impossible, it's just that the probability is very small."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Na 22213 shots ...

                      Allemaal al gedaan, bij mij via alle mogelijke manieren en bij m'n broer via alle mogelijke manieren.
                      Nu is het kaartje opgestuurd en hopelijk krijg ik toch nog iets van foto's.

                      Al hartelijk bedankt allemaal en Donderdagavond weet ik of ze nog iets hebben kunnen redden of niet.
                      "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
                      VePix.be is the place to be :-D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Na 22213 shots ...

                        Weliswaar werk ik met CF kaarten, maar heb kort geleden iets vergelijkbaars meegemaakt. Door een beschadiging aan de kaart, kon mijn PC de kaart niet meer herkennen laat staan uitlezen. Meteen naar een fotograaf gebracht en daar recovery laten uitvoeren. Resultaat: 650 van de ca. 800 foto's teruggewonnen. € 10 lichter, maar een opluchting dat een groot deel van mijn trip naar Vancouver/Vancouver Island was gered...

                        Wacht af, houdt moed en ik hoop van harte dat het meeste van je werk hersteld kan worden.

                        Groet,
                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Na 22213 shots ...

                          .....
                          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Na 22213 shots ...

                            Ik heb pech gehad . Heel de kaart is gewoon vernield. De winkel zelf heeft ook nog geprobeerd, maar niets teruggevonden. Het kaartje werd net zoals bij mij niet eens herkent.
                            Om het cru te zeggen was het enkel nog een stukje plastiek.

                            Jammer, maar kben 17 jaar, dus nog kansen genoeg eh . Al met al nog een geluk dat er niet persee iets historisch gebeurt is.
                            Deze woensdag al meteen terug aan de slag se met m'n nieuwe kingston 4GB.

                            Toch bedankt voor alle hulp en ik hoop uit de grond van m'n hart dat niemand van jullie dit (nog) moet mee maken. Al zijn de foto's nog zo belachelijk het blijft wree irritant en ongemakkelijk.
                            "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
                            VePix.be is the place to be :-D.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Na 22213 shots ...

                              Gelukkig is het van een motocros, en niet van een reis of een reportage (huwelijk ofzo...).

                              Verder: met kleine geheugenkaarten werken, en merkproducten kopen.

                              Comment

                              Working...
                              X