Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

    De titel says it all.... welke lichtbronnen gebruiken jullie op locatie?

    Tips voor als je niet veel geld hebt om pro-lichten te kopen?

    (ik bedoel wel pilootlicht, geen FLITSers)
    www.fredericvanwalleghem.com

  • #2
    Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

    Bestaand licht en reflectiescherm .....

    Soms invulflits ...

    Comment


    • #3
      Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

      Zoals Tom reeds vermeld.
      Je kan ook nog zo'n werklamp ( halogeen spot ) kopen op baterijen in de doe het zelf, en die dan gebruiken met uw reflectiescherm

      Of anders wachten op de zon ( maar hier in belgenland )

      TIP:Indien je aan de slag gaat met uw relectiescherm, probeer dan zeker eens in tegenlicht te werken ( krijg je een mooi haarlicht van de zon ) en heb je nergens geen schaduw op het model
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

        Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE

        (ik bedoel wel pilootlicht, geen FLITSers)
        deze begrijp ik niet helemaal. flister met paraplu's lijken me op locatie toch zeer bruikbaar.

        groeten

        Comment


        • #5
          Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

          Deze zijn zeker bruikbaar, maar dan moet je wel een batterijpack, stroomgroep of heeeeele lange kabel bijhebben.
          Geef mij toch maar daglicht en een reflectiescherm. Stukken goedkoper en vooral lichter.

          Comment


          • #6
            Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

            Op lokatie kan zeer verschillend zijn hé.
            Spreek je van een lokatie binnen, dan zou ik geneigd zijn van mijn studioflitsers mee te nemen. Bedoel je met op lokatie buiten dan is er het aanwezige daglicht al of niet het gebruik van een reflectie of ophelderingsscherm en dan kan ik nog altijd gebruikmaken van de reportageflitsers om de boel op te helderen. Dit voorwat de modellenshoots aangaat. Als ik gewoon buiten ga fotograferen, mensen op een markt of gelijk welk evenement buiten, dan zal ik mijn flits op het toestel plaatsen en wat invulflitslicht gaan gebruiken.


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: MODELSHOOT : welk licht gebruiken jullie op locatie?

              Jeff

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Op lokatie kan zeer verschillend zijn hé.
              Spreek je van een lokatie binnen, dan zou ik geneigd zijn van mijn studioflitsers mee te nemen. Bedoel je met op lokatie buiten dan is er het aanwezige daglicht al of niet het gebruik van een reflectie of ophelderingsscherm en dan kan ik nog altijd gebruikmaken van de reportageflitsers om de boel op te helderen. Dit voorwat de modellenshoots aangaat. Als ik gewoon buiten ga fotograferen, mensen op een markt of gelijk welk evenement buiten, dan zal ik mijn flits op het toestel plaatsen en wat invulflitslicht gaan gebruiken.


              MVG, Jeff
              Als leek :

              Wat is een ophelderingsscherm? (Als het verschillend is van een reflectiescherm.)

              Als je je flits als invulflits gebruikt, vermoed ik dat je deze minder licht dan in totaal nodig gaat laten geven. Hoeveel compenseer je dan ongeveer (-1EV)?


              Alain

              Comment

              Working...
              X