Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiele schijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobiele schijven

    Zijn de zg "mobiele harde" (weet precieze naam niet - bedoel zo'n mobiel kopieerstation) schijven een alternatief voor meerdere CF kaarten of koop ik beter één CF en zo'n disk?

    Getracht te zoeken, echter als je niet weet wat je precies zoekt...

    Als het de aankoop waard is, kunnen jullie dan eventjes de "goede" merken noemen, kan ik daarop verder zoeken.

  • #2
    Re: Mobiele schijven

    naam: image tank, x-drive, ...
    merk: vosonic

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Mobiele schijven

      Compact Drive PD70X



      Image-Tank, Memory Tank, mobile Bildspeicher, Fotospeicher, Test, Kaufberatung, Vergleich, Testberichte, Kartenleser, mobile Festplatte, Fotospeicher, MP3-Player, Multimediaspeicher, Portable Storage Device
      Last edited by Leopard; 21 april 2006, 13:48.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Mobiele schijven

        Epson P-2000 Photoviewer (40GB met een superscherm)

        en ook de Epson P-4000
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: Mobiele schijven

          De aankoop is het zeker waard indien je op reis gaat.
          Persoonlijk heb ik zo'n 3.5 GB aan CF-kaarten. Dit is op mijn D200 maar 210 beelden in RAW.
          Nadeel aan een image tank: het moet vrij regelmatig opgeladen worden en het is redelijk kwetsbaar. CF-kaarten zijn nagenoeg onverslijtbaar.
          1 CF kaartje vind ik wat weinig, het hangt wel af van de grootte van je opgeslagen bestanden (Raw of Jpeg) en de resolutie van je camera.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Mobiele schijven

            Opletten met photobox met viewer als je in RAW werkt. De meeste geven alleen JPEG weer en geen RAW files en 't is nogal stom om een meerprijs te betalen voor iets dat je niet kunt gebruiken. Zelf heb ik een 40 GB photobox van Memup, werkt perfect en leest alle courante kaarten. Met de D200 is 1 GB 60 foto's, dus een luxe is dat niet.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Mobiele schijven

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              De meeste geven alleen JPEG weer en geen RAW files en 't is nogal stom om een meerprijs te betalen voor iets dat je niet kunt gebruiken.
              Ik dacht het hoofddoel van die dingen was om je kaarten te kunnen legen en dat het alleen maar gemakkelijk is om je foto's te kunnen bekijken.

              De laatste keer op vakantie heb ik gewoon de laptop meegenomen en 's avonds in het hotel de foto's al voor gedeelte bewerkt. CDs gebrand en die daar aan bekenden gegeven.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Mobiele schijven

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                Ik dacht het hoofddoel van die dingen was om je kaarten te kunnen legen en dat het alleen maar gemakkelijk is om je foto's te kunnen bekijken.

                De laatste keer op vakantie heb ik gewoon de laptop meegenomen en 's avonds in het hotel de foto's al voor gedeelte bewerkt. CDs gebrand en die daar aan bekenden gegeven.
                Ik doe dit weekend 2 atletiekmeetings : D200, 70-200, 50-500, D50 als backup, en dan nog een laptop ? Ik kan evengoed een electrisch autootje gaan huren
                Mijn photobox van Memup heeft dus geen viewer, heb ik ook niet nodig, ik maak mijn kaartjes leeg en da's alles. Voordeel : een honderd euro goedkoper als een evenwaardig opslagmedium met viewer. Dat bedoel ik dus met geen geld uitgeven voor iets wat je niet nodig hebt.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Mobiele schijven

                  Afhankelijk van hoeveel GB je nodig hebt zou ik zeggen:
                  - tot 10 GB of zo: koop tegenwoordig gewoon CF kaartjes (kost je dan 275 euro als je uitkijkt voor 10 GB)
                  - meer dan dat: een geheugentank. Ik ben heel tevreden van mijn PD-70x: niet te duur, erg snel (een kleine 2' per GB) en ik heb de batterijen nog nooit leeg gekregen op één vakantie. Super handig ding. Image tanks die een half uur moeten staan draaien en daarna verse batterijen willen bestaan echter ook, dus effe uitkijken .
                  Kris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobiele schijven

                    Bedankt voor de talrijke reacties.

                    Voorlopig gaat m'n voorkeur uit naar de Compact Drive PD70X
                    Voornaamste reden is opslag, moet de foto's niet kunnen bekijken op zo'n ding.

                    Neem aan dat die zowel RAW als JPG kan bewaren en dat die RAW opmerking enkel betrekking had op het bekijken van de foto's?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobiele schijven

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71
                      Neem aan dat die zowel RAW als JPG kan bewaren en dat die RAW opmerking enkel betrekking had op het bekijken van de foto's?
                      Mijn opmerking over RAW ging idd enkel over bekijken, opslaan is normaal geen probleem.

                      - tot 10 GB of zo: koop tegenwoordig gewoon CF kaartjes (kost je dan 275 euro als je uitkijkt voor 10 GB)
                      Niet echt economisch. Een Memup photobox kost 150 € en stockeert 40 GB.
                      275-150 =
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobiele schijven

                        Ik heb er twee (kwestie van een back-up te hebben op reis ), een Epson P-2000 die werkelijk een prachtig toestel is en een Flashtrax van 80GB. Persoonlijk vind ik de visuele controle dat je RAW's er werkelijk opstaan een hele geruststelling.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobiele schijven

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          Niet echt economisch. Een Memup photobox kost 150 € en stockeert 40 GB.
                          275-150 =
                          Ik zei dan ook duidelijk "tot 10 GB".
                          Een photobox kan je niet in je camera stoppen, dus twee kaartjes van pakweg 1 GB heb je zowiezo nodig. Kost minstens 110 euro. Plus je photobox van 150, dan zitten we aan 260 euro. Voor 15 euro meer kies ik dan voor de CF kaartjes, véél veiliger en veel minder gesleur en gedoe of moet ik nu zeggen .
                          Kris

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobiele schijven

                            Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                            - tot 10 GB of zo: koop tegenwoordig gewoon CF kaartjes (kost je dan 275 euro als je uitkijkt voor 10 GB)
                            Kris
                            Ik geef gerust toe dat ik geen kei ben in wiskunde, maar hoe kom je met 275 euro aan 10 GB opslag met CF kaartjes?
                            Gemiddelde prijs per giga is rond de 65 euro.

                            Ben eventjes niet mee met je logica

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobiele schijven

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71
                              Ik geef gerust toe dat ik geen kei ben in wiskunde, maar hoe kom je met 275 euro aan 10 GB opslag met CF kaartjes?
                              Gemiddelde prijs per giga is rond de 65 euro.

                              Ben eventjes niet mee met je logica
                              De logica is juist, met CF kaartjes van 54.2 euro voor 2GB (snelle Transcend kaartjes, verschillende webwinkels). 65 euro per GB, zelfs de snelste Sandisken kosten minder! Kris

                              Comment

                              Working...
                              X