Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn printer gaf de geest...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn printer gaf de geest...

    gisteren gaf na een lang en vruchtbaar leven mijn Epson stylus photo 1270 de geest. Een nieuwe moet er dus komen. Mijn eerste idee is als vanzelfsprekend een Epson R2400. DAn komen de twijfels, die is al wel lang op de markt, geruchten gaan dat er een nieuwe komt. De R1900 is nieuw en goed naar het schijnt, of toch de Canon 9000, of een HP... Enfin jullie kennen het gevoel vast wel. Jullie advies is dus meer dan welkom. Printer wordt vaak gebruikt voor zwart-wit, maar ook geregeld voor kleur. Een occasioneel briefje moet uiteraard ook kunnen. A3 is een certitude. En me niet blauwbetalen aan inkt leuk meegenomen.
    alvast bedankt
    Peter

  • #2
    Re: mijn printer gaf de geest...

    Oorspronkelijk geplaatst door pocket Bekijk bericht
    En me niet blauwbetalen aan inkt leuk meegenomen.
    alvast bedankt
    Peter
    Vergeet HP dan maar

    Comment


    • #3
      Re: mijn printer gaf de geest...

      Inderdaad, geen HP, en IMO Canon ipv Epson (hoewel die laatste in de pro modellen toch serieus meespeelt).

      Comment


      • #4
        Re: mijn printer gaf de geest...

        Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
        Inderdaad, geen HP, en IMO Canon ipv Epson (hoewel die laatste in de pro modellen toch serieus meespeelt).
        welke Canon-modellen moet ik dan bekijken ?. Kan je voor Canon makkelijk icc-profielen vinden van verschillende papieren ? (ik gebruik nu Tetenal glossy, Lyson fine art en Permajet, maar ik zou in de toekomst zeker Harmon en Ilford Baryt willen gebruiken)

        Comment


        • #5
          Re: mijn printer gaf de geest...

          Oorspronkelijk geplaatst door pocket Bekijk bericht
          welke Canon-modellen moet ik dan bekijken ?. Kan je voor Canon makkelijk icc-profielen vinden van verschillende papieren ? (ik gebruik nu Tetenal glossy, Lyson fine art en Permajet, maar ik zou in de toekomst zeker Harmon en Ilford Baryt willen gebruiken)
          Aangezien je veel z/w wilt printen is de enige Canonoptie de Pro 9500 met extra matzwarte en grijze inktpatronen voor neutrale z/w afdrukken en natuurlijk A3.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: mijn printer gaf de geest...

            Als je veel zwart/wit doet : Epson R2400 of pro3800 (als je genoeg afdrukt om de hogere investering eruit te halen).

            PS. Ik heb nog een 1290 te koop

            Comment

            Working...
            X