Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz Flitsers e.a. deftig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz Flitsers e.a. deftig?

    Er verkoop hier iemand Metz Flitsers, enkele vraagjes :


    - Is dit enkel voor Pentax? Dacht dat zo'n flitsvoet universeel was
    - Is de 58 de tegenhanger van de speedlite 580 EXI en de 43 van de 430 ExII ofzo?
    - Zijn ze even goed als Canon speedlites?

    Ging misschien een 270 EX of 430 EXII kopen, maar als er andere alternatieven zijn die goedkoper zijn en ook redelijk goed, why not, is toch niet voor intensief gebruikt....

  • #2
    Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

    Ik ben Nikonist.
    De flitsers zijn specifiek voor één cameramerk. De SCA-flitsers (54 MZ-4...) hebben een verwisselbare voet.
    De kracht zal ongeveer overeenkomen met de modellen die je noemt. De mogelijkheden kunnen verschillen.
    Technisch zal Metz niet onderdoen voor Canon. Qua prijs ook niet.

    Groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

      Hoi,

      de flitsers uit de advertentie die u aanhaalt zijn enkel voor Pentax. Niet geschikt voor andere merken.
      Zoals mijn voorganger al reeds opmerkte, dan moet u een "sca" flitser van Metz hebben. (met zo'n verwisselbaar voetje)
      Metz flitsers zijn zéér concurrerend met Canon. Zowel kwaliteit, mogelijkheden en (helaas) prijs.
      Bij twijfel, Canon dus.
      Sigma flitsers zijn goedkoper, maar leveren niet díe kwaliteit als Canon en Metz.
      Maar zijn niet slecht, hoor.
      In uw geval zou ik voor de Canon 430 EXII gaan (de 270 heeft geen infrarood AF assist).
      Succes
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

        neem aan dat iemand met zo een onderschrift precies weet welke flitser voor hem geschikt is
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          neem aan dat iemand met zo een onderschrift precies weet welke flitser voor hem geschikt is
          Laat die Metz flitsen nu net die twee dingen zijn die deze brave man of vrouw niet heeft of ooit al eens heeft getest
          People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
          http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

          Comment


          • #6
            Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

            Heb zelf een Metz 58 en een 48. Ben er zeer tevreden over.
            Voor elk merk camera een bepaade flitser. Dus Pentax werkt niet op canon.
            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

            Comment


            • #7
              Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

              Ik heb jaren gewerkt met Metz-flitsers. 45CT1 en 45CL4.
              Dit zijn de beste flitsers die ik ooit gekend heb.
              Maar je kan ze niet meer veregelijken met de huidige cameramerk-flitsers.
              Een SB900 van Nikon zal wel altijd iets duurder zijn dan een Metz-flitser.
              Denk er wel even aan dat die SCA-adapter een bijkomende bron is van slechte contacten.

              Ik ga voor de originele merkgebonden Flitser.

              Comment


              • #8
                Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Ik heb jaren gewerkt met Metz-flitsers. 45CT1 en 45CL4.
                Dit zijn de beste flitsers die ik ooit gekend heb.
                Dit kan ik alleen maar beamen.
                Mijn Metz 45 CT-5 geeft veel beter egaal uitgelichte foto's, heeft meer flitskracht dan eender welke high-tech TTL hotshoe flitser van tegenwoordig en is niet kapot te krijgen.
                De tweede flitsbuis is ook niet te versmaden. Dit zou ik niet meer kunnen missen.
                Last edited by GeertB; 3 december 2010, 12:05.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  neem aan dat iemand met zo een onderschrift precies weet welke flitser voor hem geschikt is

                  Dank u, ik heb "maar" 3 Metz flitsers en 2 430 flitsers gehad.
                  Maar ik vergeet al weer wat het allemaal was
                  S****l
                  Groet
                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht

                    Dank u, ik heb "maar" 3 Metz flitsers en 2 430 flitsers gehad.
                    Maar ik vergeet al weer wat het allemaal was
                    S****l
                    Groet
                    Adrie
                    Ik heb toch het idee dat Closeupshooter refereerde naar TS en niet naar jou
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                      Dit kan ik alleen maar beamen.
                      Mijn Metz 45 CT-5 geeft veel beter egaal uitgelichte foto's, heeft meer flitskracht dan eender welke high-tech TTL hotshoe flitser van tegenwoordig en is niet kapot te krijgen.
                      De tweede flitsbuis is ook niet te versmaden. Dit zou ik niet meer kunnen missen.
                      Mee eens.
                      Ik heb de CT-60, zo krachtig dat hij voor mij een beetje overkill is, gekocht in een zotte bui.
                      Daar kan je tenminste mee "bouncen"

                      Ik zal hem eens plaatsen bij "aangeboden" want hij ligt meer in de kast dan wat anders.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                        Ik begrijp nooit waarom mensen zich altijd laten lijmen door marketingpraatjes en dus teveel betalen voor een flits van een cameramerk daar waar niet-merkgebonden flitsers minstens evenwaardig zijn.
                        Last edited by pol parasol; 3 december 2010, 20:43. Reden: nuanske

                        Comment


                        • #13
                          Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                          ik ga mezelf eens quoten uit een andere thread, anders moet ik dat allemaal 2 keer typen, maar dit illustreert wat ik bedoel, en Nikon doet niet anders dan Leica:

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Een voorbeeldje van de volksverlakkerij: link.
                          Dit is een onvervalste Metz AF 58. Met Leica label kost hij 649 euro. Dank zij Konijnenberg kun je hem voor 599 euro kopen. Een koopje! En het is een LEICA!!! Een erg stevig gebouwde flitser. Absoluut niet zo plastiekerig aanvoelend als Metz. .
                          Als arme sukkelaar met een Nikon of een Canon kost hij bij dezelfde leverancier ongeveer de helft: 309 euro. En dat is nog altijd ongeveer 14 pinten goedkoper dan een SB900 (uiteraard ook weer bij dezelfde leverancier). En je krijgt er gratis een 2de flitser bij: de onvolprezen en o zo onderschatte 2de reflector.
                          En what about CLS? Degene (niet-marketeer) die me daar eens van kan overtuigen krijgt 1 van die 14 pinten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                            Dus Nikon is Metz met een ander plakkertje?

                            Groet Hans.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Metz Flitsers e.a. deftig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                              Dus Nikon is Metz met een ander plakkertje?

                              Groet Hans.
                              Waar lees jij dat?
                              Het is misschien nuttig om even de link naar die andere thread te volgen, het is maar een voorbeeld van de gangbare praktijken hé.

                              Comment

                              Working...
                              X