Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

    Dag,

    Ik ben in het bezit van een powershot G10 , en hoewel ik best redelijk tevreden ben over de belichting van de flits , is het sterke minpunt voor mij de duur voor het herladen van de flits. Als ik de kindjes trek die zich op 2 meter van de camera bevinden binnenshuis , dan laad de flits naar mijn goesting veel te traag op. na enkele fotos kan het tot wel 10 seconden duren eer ge weer kunt trekken. Je duwt dus de onspanner in , en dan zijn de kindjes al lang van positie veranderd. letterlijk 10 seconden of meer kan het duren bij 2 meter afstand.

    Lang verhaal om dus te zeggen dat ik een externe flits wil.
    Maar heb daar enkele vraagjes bij:
    1) Gaat een goeie externe flits en krachtige batterijen mijn problemen verhelpen ? Of gaat mijn toestel toch nog steeds wachten tot zijn interne flits opgeladen is. Geen idee eigenlijk of de interne blijft werken of niet met de externe op de hotshoe.
    2) Stel dat het prijsverschil tussen de metz en de canon geen probleem is , welke is dan volgens jullie de beste. Ik heb ze beiden in mijn handen gehad , en persoonlijk zou ik op het "zicht" kiezen voor canon. Enerzijds ziet ie er degelijker uit van behuizing. Hij lijkt ook meer instelbaar te zijn (of dat nodig is is een andere zaak).
    Wat ik meest aan twijfel is dat de hotshoe connector van de mets er nogal flutjes plastiek uitziet , en van de canon 430 is dit in metaal.
    Denk dat dat mischien nog het meest doorslaggevend zou kunnen zijn. De flits is namelijk groter en zwaarder dan het toestel waar het op moet.
    3) zou het eventueel volstaan met een canon 270ex ? voordeel is zeker dat ie meer in verhouding gaat zijn met het toestel , qua grootte bedoel ik dan. maar is die voldoende snel weer opgeladen , en is zijn belichting goed ?
    Een hele boterham , maar wil niet overhaast een flits kopen. wil er eentje die lang meegaat.

    Alvast dank voor de reacties , en prettige feesten en mooie fotokes in 2010 gewenst
    Last edited by Powerlite9; 31 december 2009, 12:58.

  • #2
    Re: Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

    Als je een externe flitser op een G10 zet, dan wordt de interne flitser automatisch uitgeschakeld, en moet je daar ook niet op wachten tot die geladen is.

    De herlaadtijd van een externe flitser is veel korter, en je kan die flitser ook anders richten waardoor je heel wat meer mogelijkheden krijgt.

    Een externe flitser op een compactje zorgt er wel voor dat het geheel niet zo stabiel aanvoelt, door het grote gewicht bovenaan is het net alsof de camera wil omkiepen terwijl je een foto maakt (dat vind ik toch zeker een probleem bij mijn G9 + 580EX, maar die is nog iets zwaarder dan de 430EX).
    Met een 270EX zal het geheel meer in evenwicht zijn, maar ik vermoed dat de herlaadtijd wat langer zal zijn dan bij de grotere flitsers omdat die 270EX maar op 2 AA-batterijtjes werkt.

    Een Metz flitser heb ik nog nooit gebruikt, daar kan ik dus ook niet veel over vertellen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

      Een Metz flash geschikt voor Canon bv Metz 48AF-1 kan evenveel als een 430EX II, en
      zal misschien zelfs iets goedkoper zijn.
      Succes met je aankoop
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment


      • #4
        Re: Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

        De metz is inderdaad ietske goedkoper (169 euro , tegenover 199 voor de 430ex2) maar dat prijsverschil maakt niets uit in de keuze. Ik weet dat metz goed is , maar mij oogt de 48 AF-1 niet echt degelijk.

        Daarnaast begin ik serieus te twijfelen of ik niet voor de 270ex moet gaan. Zoals black bandit hier ook zegt , vrees ik een beetje voor de stabiliteit en handigheid van een grote flitser op mijn klein G10tje.

        Of de recycle time van de 270 voldoende gaat zijn weet ik dus niet. Als ik lees dat de 270 3,9 seconden nodig heeft en de 430ex2 3,7 seconden , dan ga ik dat verschil niet merken. Maar of die opgegeven cijfers de werkelijkheid weerspiegelen is een andere vraag natuurlijk.

        Ne mens zou da eens moeten kunnen uitproberen hé.

        ga volgende week waarschijnelijk es zo'n 270 halen , en als ie me niet aanstaat kan ik hem nog verkopen hé.

        Comment


        • #5
          Re: Metz 48 AF-1 Canon versus Canon Speedlite 430EX II NL

          Oorspronkelijk geplaatst door Powerlite9 Bekijk bericht
          De metz is inderdaad ietske goedkoper (169 euro , tegenover 199 voor de 430ex2) maar dat prijsverschil maakt niets uit in de keuze. Ik weet dat metz goed is , maar mij oogt de 48 AF-1 niet echt degelijk.

          Daarnaast begin ik serieus te twijfelen of ik niet voor de 270ex moet gaan. Zoals black bandit hier ook zegt , vrees ik een beetje voor de stabiliteit en handigheid van een grote flitser op mijn klein G10tje.

          Of de recycle time van de 270 voldoende gaat zijn weet ik dus niet. Als ik lees dat de 270 3,9 seconden nodig heeft en de 430ex2 3,7 seconden , dan ga ik dat verschil niet merken. Maar of die opgegeven cijfers de werkelijkheid weerspiegelen is een andere vraag natuurlijk.

          Ne mens zou da eens moeten kunnen uitproberen hé.

          ga volgende week waarschijnelijk es zo'n 270 halen , en als ie me niet aanstaat kan ik hem nog verkopen hé.
          Doe oplaadtijd is als je flitst op vol vermogen. Dat doe je in de meeste gevallen toch niet. De oplaadtijd zal dus sowieso veel korter zijn. Met de canonflitsers heb ik geen ervaring. De metz 48 heb ik zelf, maar raad ik af, zeker als het prijsverschil niet al te groot is. Het draaikopmachanisme is niet erg stevig.

          Comment

          Working...
          X