Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45CT-1 aansluiten op DSLR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 45CT-1 aansluiten op DSLR?

    ik heb deze uit het stof gehaald en gezien dat hij nog werkte nu ik weet dat hij kan werken op een 300D, geen TTL enz... natuurlijk.. Maar de voltage? Ik heb een 300D, kan hij deze voltage van de flitser aan? Of heeft het niets te maken met voltage, enkel een signiaal dat door de kabel gaat? Ik wil het niet zelf proberen, mss iemand ervaring?

  • #2
    Re: Metz 45CT-1 aansluiten op DSLR?

    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
    ik heb deze uit het stof gehaald en gezien dat hij nog werkte nu ik weet dat hij kan werken op een 300D, geen TTL enz... natuurlijk.. Maar de voltage? Ik heb een 300D, kan hij deze voltage van de flitser aan? Of heeft het niets te maken met voltage, enkel een signiaal dat door de kabel gaat? Ik wil het niet zelf proberen, mss iemand ervaring?
    Niet zo maar doen!!
    de CT1 heeft mogelijk een te hoge onsteekspanning, waardoor de 300d onherroepelijk stuk gaat.
    Raadpleeg de site van metz voor meer info, of neem een goede multimeter en meet tussen de 2 contacjes die de naar de camera gaa, die mogen nooit boven de 5volt dc gaan.
    Ik heb hier een nieuwere 45cL1, die heeft als spanning 4.95v.
    suc6
    Rudy

    Comment


    • #3
      Re: Metz 45CT-1 aansluiten op DSLR?

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      ik heb deze uit het stof gehaald en gezien dat hij nog werkte nu ik weet dat hij kan werken op een 300D, geen TTL enz... natuurlijk.. Maar de voltage? Ik heb een 300D, kan hij deze voltage van de flitser aan? Of heeft het niets te maken met voltage, enkel een signiaal dat door de kabel gaat? Ik wil het niet zelf proberen, mss iemand ervaring?
      raadpleeg deze lijst:



      je zal zien dat die van 218 tot 600V kan uitgeven....

      Comment

      Working...
      X