Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marumi Macro Ringflitser DRF14 Canon:Advies gevraagd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marumi Macro Ringflitser DRF14 Canon:Advies gevraagd !

    Beste BD'ers,

    Graag zou ik jullie advies willen over de Marumi Macro Ringflitser DRF14 .Ik wil deze graag gaan gebruiken op mijn 70-200mm lens voor portretten,past dat ?De adapter en step-up ringen bij de flitser gaan tot 67mm dus dat zou geen probleem moeten opleveren...toch ?Daarnaast zou ik hem graag voor mijn Sigma 150mm macro lens gaan gebruiken,echter heeft deze een diameter van 72mm.Krijg ik de flitser ook op deze lens passend wanneer ik een Macrolite Adapter 72C gebruik ?

    Iemand die ervaring met deze ringflitser heeft,aldanniet in combinatie met de Sigma 150mm macro lens ???Ik vraag me af of deze flitser de moeite van het aanschaffen waard is of dat ik beter kan doosparen voor een 'echte' macroflitser.Leek me een leuk en relatief goedkoop alternatief aangezien je al gauw tussen de 500 en 700 euro betaald voor een macroringflitser.Enig nadeel is dat deze flitser niet bijgesteld kan worden,maar is hij niet aan te passen via de camera ?

    Graag jullie meningen,adviezen,gedachtenspinsels en ervaringen...

    De flitser:



    De Macrolite Adapter ring:

    Canon Macrolite Adapter 72C voor MR-14EX/MT-24EX - Ring om de ML-3, MR-14/24EX te bevestigen aan de meeste lenzen met een 72mm filtermaat.


    Groet,

    Mark.
    Tomorrow is what you make of it.....
    MSP @ iStock

  • #2
    Re: Marumi Macro Ringflitser DRF14 Canon:Advies gevraagd !

    vraag me af waarom ze dit voor Canon geven, ik zit met een Sony en vraag me af waarom dit niet zou werken. Lijkt me inderdaad een interessant alternatief; ga dit volgen denk ik
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #3
      Re: Marumi Macro Ringflitser DRF14 Canon:Advies gevraagd !

      spaar je het geld ...als je deze voor portraiten wilt gebruiken met een 70-200mm lens ga je enorm te kort komen met de kracht van de flits
      Dan zou je beter zo'n lasolite easybox kopen en off camera met een flits gaan werken.
      Just my opinion

      Voor macro met je Sigma 150mm weet ik niet veel zinvol te zeggen. Dat hangt er vanaf op welke afstand je gaat werken met je lens-onderwerp

      Comment

      Working...
      X