Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Map maken in geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Map maken in geheugenkaart

    Hallo iedereen,

    Ik zit met het volgend probleempje.

    Ik wil graag de beeldstellingen, die op mijn computer staan, graag kopieren naar de geheugenkaart van mijn D700. Hoe dit in zijn werk gaat is me bekend.
    Het probleem is nu dat ik de map die in de geheugenkaart van de D700 zit niet van naam kan wijzigen. Ook het eenvoudig kopieren van foto's naar deze kaart lukt niet. Het lijkt wel of deze beveiligd is.

    Windows verkenner toont het volgende
    - D700
    -Verwisselbare opslag
    - DCIM
    - 106ND700
    Deze laatste map wil ik graag van naam veranderen en hierin wil ik graag mijn mapje met beeldinstellingen plaatsen.

    Bij mijn D90 kon ik gewoon nieuwe mappen maken in mijn geheugenkaart, bij mijn D700 blijkbaar niet. Een kaart reader heb ik niet, dus ik ben genoodzaakt om camera aan mijn PC te verbinden.

    Weet iemand misschien waar het probleem ligt? In de handleiding vind ik hier niets van terug.

    Groetjes,
    Pieter

  • #2
    Re: Map maken in geheugenkaart

    Op sommige (vele/allemaal?) SD kaartjes staat aan de linkerkant van het kaartje een schuivertje. Als dat op lock staat kan je er niets op zetten of in veranderen.. Dus haal het kaartje uit de pc, schuif het schuivertje naar de andere kant, en dan zou het moeten lukken. Als het dit niet is, weet ik het ook niet
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Map maken in geheugenkaart

      Ik heb zelf ook met een vergelijkbare vraag gezeten. Na het lezen van de handleiding en wat zoeken tot de comclusie gekomen: je kunt op de CF kaarten met een D700 de mappen niet aanpassen.
      Wanneer je dit via de computer met een kaartlezer doet, leest de camera de mappen niet meer

      Gr,

      Hermen
      Last edited by H€rmen; 23 april 2012, 01:53.
      Visit my website

      Comment


      • #4
        Re: Map maken in geheugenkaart

        Bedankt voor de reacties ...

        Conclusie is dus dat je geen beeldinstellingen kan downloaden en in de camera kan plaatsen.
        Bah, wat een

        Comment


        • #5
          Re: Map maken in geheugenkaart

          Heb je het hierover instellen van persoonlijke instellingen van de geheugenbanken.

          Bijvoorbeeld een voor studio-opnamen, een voor actiefoto’s enz. Ze hebben standaard, de aanduiding A, B, C en D, maar je kunt er ook een naam aan toevoegen. Zo kun je op een plezierige manier wat lijn brengen in de veelvoud aan functies en mogelijkheden. Wat nog welkom zou zijn is een mogelijkheid de functies die je nooit gebruikt in de menu’s onzichtbaar te maken.

          Geheugenbanken A, B, C, D, naam aan toevoegen.

          Menu - Opnamemenu
          Menu - Persoonlijke instellingen

          Comment

          Working...
          X