Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

    Ik ben op zoek naar een statief voor mijn nikon d90. Nu heb ik helemaal geen verstand van statieven en waar ik naar moet kijken. Wat ik wel weet is dat ik liever nu iets meer uitgeef voor een statief dat lang mee kan gaan, stabiel is, geen creep heeft en multifunctioneel in gebruik.

    Ik lees verder ook dat Gitzo eigenlijk te prefereren is boven Manfrotto. Dus ik twijfel een beetje. Op het forum lees ik wel dat er hele goede ervaringen zijn met de 055XPROB.

    Mijn vraag: is de 055XPROB aan te raden met de 804RC2 of raden jullie mij toch iets van Gitzo aan. Zo ja, wat zijn goede alternatieven in de Gitzo lijn waar ik eens naar zou kunnen kijken?

    Verder ben ik benieuwd of jullie de 804RC2 aanraden of wellicht toch wat anders. Alvast hartelijk dank voor jullie input!

  • #2
    Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

    ik heb de 055xdb en de 804RC2. Voor de prijs denk ik een hele goede keus.
    Weegt iets maar is oerdegelijk en zeer stabiel. De kop is niet echt heel soepel in gebruik.
    Als je een statief echt dagelijks, professioneel gebruikt zou ik voor iets anders (duurder) gaan maar voor incidenteel gebruik in alle mogelijke omstandigheden ben ik er zeer tevreden over.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

      Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
      Als je een statief echt dagelijks, professioneel gebruikt zou ik voor iets anders (duurder) gaan maar voor incidenteel gebruik in alle mogelijke omstandigheden ben ik er zeer tevreden over.
      Vervang "dagdagelijks, professioneel" door "intensief" en ik ben akkoord
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

        Mijn advies is om niet te vermelden welk fototoestel je gebruikt maar welke lenzen.
        Voor de zware telelenzen krijg je wellicht ander advies dan voor een lichte korte lens.
        Wil je het statief buiten gebruiken of alleen binnen?

        Mijn ervaring is dat de 055 xprob een erg fijn statief is behalve met mijn canon 100-400.
        Een klein zuchtje wind en de boel gaat trillen en is (door mij) niet stil te krijgen.
        Met de 804 rc2 heb ik geen ervaring.

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

          Ik heb de d90 nu met de tamron 17-50 en heb voornemens binnekort de nikon 18-200 te kopen en een macrolens. Dat zal het dan voorlopig zijn.

          Ik wil een statief kopen, wat ik zeker niet continu zal gebruiken. Echter, ik betaal liever nu wat meer voor een heel stabiel statief dan dat ik na een tijdje er achterkom dat ik een wat goedkoper statief toch maar ga vervangen.

          Tips mbt combinatie statief + ballhoofd zijn derhalve altijd welkom!

          Comment


          • #6
            Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

            Hey, ff je topic bumpen ondertussen

            Ik heb volgende set gevonden:
            Manfrotto 055XDB + 804RC2, Aluminium Tripod + 3-way Head w/ Quick Release voor 149 euro.

            Over het statief ben ik al redelijk zeker, maar het "bovenstuk" is eigenlijk een beetje overkill voor mij... ik ga 3 weken camperen in frankrijk en wil af en toe eens een foto van mij en men vriendin, dus ik zou genoeg hebben met een simpel balhoofd als tussenstuk tussen body en statief, ik moet er geen hendels aanhebben en quick release etc... iemand een betere suggestie?

            Thx!
            D90 + MB D80 + SB-900
            Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

            Comment


            • #7
              Re: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 3way video head of toch Gitzo?

              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
              Hey, ff je topic bumpen ondertussen

              Ik heb volgende set gevonden:
              Manfrotto 055XDB + 804RC2, Aluminium Tripod + 3-way Head w/ Quick Release voor 149 euro.

              Over het statief ben ik al redelijk zeker, maar het "bovenstuk" is eigenlijk een beetje overkill voor mij... ik ga 3 weken camperen in frankrijk en wil af en toe eens een foto van mij en men vriendin, dus ik zou genoeg hebben met een simpel balhoofd als tussenstuk tussen body en statief, ik moet er geen hendels aanhebben en quick release etc... iemand een betere suggestie?

              Thx!
              Dan zou in uw geval de Velbon Sherpa 450 R/F goed genoeg moeten zijn.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X