Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

    Heb mijn oog laten vallen op een Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2 (of een 808RC4)

    Zijn er mensen met deze combinatie? Tips, suggesties?

    Het statief moet voor algemeen gebruik dienen. hoeft niet expliciet superlicht of klein te zijn.

    Ik weet het er zijn al veel topics over statieven maar ik wil toch een zeker besluit nemen.
    Last edited by TBiRD; 28 november 2011, 19:48.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

  • #2
    Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

    Hallo,

    Ik heb de 055XProB in combinatie met het 486RC2 balhoofd.
    Over beide zaken ben ik heel tevreden, het staat stevig op z'n poten, is goed instelbaar en vast is vast.
    Licht is de combinatie niet, maar daar was ik ook niet naar op zoek.

    Veel succes met je keuze!

    Mattias
    www.mattiaspletinckx.com
    Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

      Ik heb deze combinatie gehad, maar het alu-statief snel vervangen door de carbonversie.
      Scheelt toch heel wat in gewicht, vooral als je het statief vaak meeneemt op verplaatsing.

      Ik kom tegenwoordig niet meer buiten zonder statief, en heb het mij nog geen minuut beklaagd...

      Het balhoofd is heel stevig, en handig door de aparte knop voor rotatie rond zijn as (voor pano's).
      Ik heb ook de 496RC2 in combinatie met de 190XProB, maar dat is dan een lichtere en compactere versie voor in de reiskoffer.

      Beide koppen zijn hele goed.

      Zou niet meer terug willen naar 3weg-koppen.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

        Ik heb me deze statief ook besteld, samen met het 498RC4 balhoofd (ik weet niet wat het verschil is met de 498RC2). Voor 250€ verwacht ik toch een zekere kwaliteit, ook al is het geen Gitzo van 1000€. Ik ga me ook een naturestuff swinghead aanschaffen voor natuurfotografie.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Het is uiteindelijk een 055xc pro3 in carbon geworden met een 808rc4 kop. Heb dit tweedehands in uitmuntende staat gekocht. Denk wel dat ik de 3-weg kop door een balhoofd ga vervangen.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

            Maar goed dat je voor carbon hebt gekozen, heb de 055XPro-B onlangs gekregen en moet zeggen dat het gewicht tot lelijk tegenvalt.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

              RC4 heeft een grotere koppelplaat, voor grotere camera's en zwaardere lenzen.
              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ik heb me deze statief ook besteld, samen met het 498RC4 balhoofd (ik weet niet wat het verschil is met de 498RC2). Voor 250€ verwacht ik toch een zekere kwaliteit, ook al is het geen Gitzo van 1000€. Ik ga me ook een naturestuff swinghead aanschaffen voor natuurfotografie.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Manfrotto 055XPro-B + Balhoofd 498RC2

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                RC4 heeft een grotere koppelplaat, voor grotere camera's en zwaardere lenzen.
                Idd de 808rc4 kop die er bij mij opzit kan wel wat gewicht verdragen.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment

                Working...
                X