Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

    Zoals ik in een andere thread al aangaf heb ik onlangs een voor mij toch redelijke investering gedaan in een degelijk statief, de Manfrotto 055CXPro4, een carbon fiber statief met vier secties op het zo kort mogelijk te houden en daar een 410 Geared head bovenop, totaalprijs zo'n 450 Euro

    Alles is gisteren geleverd, en natuurlijk gelijk in elkaar gezet en getest ... en is dit nu echt zoveel geld waard ? ... echt wel

    Ik heb gisteren nog een shoot gedaan van een Fiat 500 Abarth (enorm tof autootje trouwens ) en natuurlijk deze combo gebruikt, rond 18u begon het licht ons trouwens serieus in de steek te laten .

    Wat me direct opviel is dat het statief eigenlijk goedkoop aanvoelt ... omdat het zo licht is , je denkt bijna een Opteka in plastic vast te hebben, de kop daarentegen is een stuk zwaarder dan het statief zelf, maar eens je het statief opzet staat het als een huis, zoals het hoort

    Nu over de 410 head kan ik kort zijn : dit is de beste aankoop die ik had kunnen doen, perfect instelbaar tot op de mm, en met een 5dII+grip en 24-105 erop beweegt hij totaal niet meer als je hem 'zet', geen creep, niets, als ik aan de polar filter draai beweegt het natuurlijk iets, maar ik vrees dat dit eigenlijk de grip is die aan de camera beweegt, zou het eens zonder grip moeten proberen
    Hou er ook rekening mee dat het plaatje van de 410 redelijk groot is, hij is zelfs net iets breder dan de 5dII grip , dus dat komt wel in orde, eens je die monteert beweegt het niet meer.

    Nu toch even vergelijken met mijn 'goedkoop' Walimex statief met 3d kop die in totaal 129 Euro gekost heeft twee jaar geleden : het Manfrotto statief is een stuk kleiner en lichter, zoveel is duidelijk, maar ik moet toegeven dat het Walimex statief zeker 95% zo stevig staat als de Manfrotto die toch drie keer zo duur is, dus zo slecht is Walimex zeker niet.

    De Walimex kop is totaal niet vergelijkbaar, dus die laten we even buiten beschouwing, maar ik vind toch dat als een Walimex van 99 Euro (want zoveel kost het statief alleen) bijna net zo goed is als een Manfrotto van meer dan 300 Euro dit toch wel iets wil zeggen over de kwaliteit van de 'goedkope' statieven

    Blijf natuurlijk heel tevreden over de combinatie 055 Carbon en 410 head, het is compact en licht om mee te nemen, dus ik zal mijn statief nu zeker meer gebruiken, maar ik vind het verschil met een Walimex Pro statief zeker niet wereldschokkend

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

    Leuk om je ervaring te horen!
    Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

      De 410 junior is inderdaad een prachtig statiefkop. Heb deze zelf ook.
      Het enige kleine minpuntje vind ik het schroefje om het plaatje te bevestigen. Je hebt hier al een redelijk brede schroevedraaier voor nodig. Waardoor het niet "ff snel erop zetten" is. Wat je bij de kleinere manfrotto plaatjes wel hebt.
      Maar zoals je aangeeft, kop is meer dan zen geld waard.

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
        Het enige kleine minpuntje vind ik het schroefje om het plaatje te bevestigen. Je hebt hier al een redelijk brede schroevedraaier voor nodig. Waardoor het niet "ff snel erop zetten" is.
        Heb hiervoor een muntstuk gebruikt

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto 055CXPro4 met 410 Junior geared head.

          .....
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:18.

          Comment

          Working...
          X