Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

    Ik ben me aan het orienteren op een nieuw statief. Na wat speurwerk was mijn eerste ingeving de Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd, al met al een investering van 250-300 eur.

    Nu stuit ik ook op de Manfrotto 055CXpro3, voordeel: een pak lichter om mee te nemen en dat spreekt me aan. Uiteraard ook duurder. Met dit statief neig ik om naar een Markins Q3 of M10 te gaan.

    Wat is jullie mening? Bijkomende details:
    - lengte 1,75cm
    - Nikon d90, met voorlopig de tamron 17-50, nikon 18-200 en wellicht later nog eens een macrolens
    - Foto's maken van o.a. architectuur, portretten, en bij moeilijke lichtomstandigheden en wellicht later macrofotografie

    Mijn vragen specifiek:
    - staat de 055cxpro3 goed stevig (helaas heb ik dit statief nergens in de buurt kunnen bekijken in een winkel)
    - is het de meerprijs waard?
    - Buiten het prijsverschil, is de M10 aan te bevelen boven de Q3? Na wat speuren op het internet kom ik op een prijsverschil van ongeveer 50eur, en neig zelf naar de m10
    - bij een markins balhoofd, wat is een goede camera-plate? Beter een markins plate te nemen? Heb ik naast een camera plate nog iets nodig bij deze combinatie?

    Via internet kan ik met Markins balhoofd / 055cxpro3 rond de 500eur uitkomen en dat vind ik acceptabel (exc camera plate). Liever spendeer ik nu iets meer, dan later een tweede duurdere uitrusting alsnog moeten kopen. Maar veel meer wil ik niet uitgeven, ik ga nl zeker niet dagelijks op pad met het statief (anders zou ik gitzo ook nog overwegen).

    Alvast dank voor jullie reacties.

  • #2
    Re: Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

    Persoonlijk zou ik eerder voor de 055CXpro4 gaan (die staat overigens ook nog op mijn verlanglijst, om mijn huidige 190CLB te vervangen) omdat deze ingeklapt veel compacter is.

    Het soort balhoofd ben ik ook nog niet uit. Ik wil in ieder geval mijn 486RC2 vervangen want da's best wel een rommelding

    Maar eh... waar wil jij precies een dergelijke combi kopen voor 500,-?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

      Ik heb een 055CXPRO4 gekocht met een 410 Geared head ... ideale combinatie voor mijn type van fotografie ... en via eBay heb ik hier in totaal 430 Euro voor betaald

      Staat als een huis, maar als ik het zou overdoen zou ik voor de O55CXPRO3 kiezen ... die is iets goedkoper, maar belangrijker net iets hoger dan de versie met 4 secties

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik eerder voor de 055CXpro4 gaan (die staat overigens ook nog op mijn verlanglijst, om mijn huidige 190CLB te vervangen) omdat deze ingeklapt veel compacter is.

        Het soort balhoofd ben ik ook nog niet uit. Ik wil in ieder geval mijn 486RC2 vervangen want da's best wel een rommelding

        Maar eh... waar wil jij precies een dergelijke combi kopen voor 500,-?
        Via ebay eens zoeken kan heel wat besparen

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto 055 serie + manfrotto of markins balhoofd?

          Oorspronkelijk geplaatst door moer05rsd Bekijk bericht
          Via ebay eens zoeken kan heel wat besparen
          hhmm als ik zo op Ebay kijk, dan kun je de 055CXPRO4 krijgen voor zo'n 280 euro. Deze komt dan uit Engeland en de verzendkosten bedragen dan nog eens zo'n 35,-. Het totaal bedraagt dan toch al 315,-

          Een Markins M10 wordt alleen maar aangeboden iemand uit Seoul, Zuid Korea. Deze moet dan toch al 255,- kosten. Maar goed, deze moet dus van buiten de EU komen, dus moet je er ook nog rekening mee houden dat je met een beetje pech ook nog invoerrechten en BTW moet betalen. Dan ga je het toch echt niet redden met 500,-...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment

          Working...
          X