Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro rail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro rail

    ik wens macrofotografie te doen via stacking. Vandaar ben ik op zoek naar een degelijke macro-rail.
    Graag jullie ervaringen.
    Paul
    Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

  • #2
    Re: macro rail

    Kijk eens bij Adorama http://www.adorama.com/MCFRS.html
    Die vind ik prima voor de prijs

    Comment


    • #3
      Re: macro rail

      Misschien moet je de lopende discussie eens meevolgen op het forum stacking. Hier zul je zien dat een macro rail misschien niet echt nodig is.
      Ik heb de macro rail van novoflex die niet echt goedkoop is maar wel zeer degelijk.
      mvg
      Luc
      A picture says more than a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: macro rail

        Als je een bepaald snelkoppelingssysteem gebruikt (bvb. Arca-Swiss) lijkt het mij nuttig om ook daarmee rekening te houden bij de keuze. Zo kun je schroef- en knutselwerk te velde voorkomen.

        Zelf heb ik alles van RRS (L-plate op de body & quick-release clamp op mijn balhoofd), en dan was het logisch om ook de macro-slede van RRS te gebruiken. Ben er zeer tevreden van (maar dat mag ook wel voor die prijs ).
        Zelfde verhaal kan ook voor andere koppelsystemen opgaan (Novoflex, ...).
        Houd er ook rekening mee dat zgz. "Arca-Swiss compatible" niet altijd een garantie is op merkoverstijgend "100% passen", soms is er een weinig speling, en dat is voor een macro-slede een ramp !

        En inderdaad ... om je eerste stappen te zetten in focus stacking tot 1:1 vergroting heb je niet meteen een slede nodig, > 1:1 is het m.i. wel noodzakelijk. En eens je zeker bent dat het echt jouw ding is geef je ook graag meer uit voor iets degelijks ...
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

        Comment

        Working...
        X