Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowePro toploader ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LowePro toploader ?

    Hello,

    heb momenteel een LowePro Minitrekker waar mijn 350D+grip met de 17-85IS, 50mm, kitlens, 70-200L f4, flash en nog enkele acc. vlot inkunnen, en dan weegt hij nog niet te zwaar.

    Maar ik denk eraan om een tweede body aan te schaffen waar ik dan de 70-200 continu kan laten opstaan ... hiervoor dacht ik aan een Toploader, die kan ik dan aan mijn riem hangen terwijl de 17-85 (later 17-55 2.8 IS) met de 1e 350D rond mijn nek hangt (neem minder zoom foto's dan wide angle) ... maar indien nodig kan ik dan wel snel een zoom foto maken zonder van lens te hoeven wisselen.

    Mijn vraag is nu, welke toploader kan een 350D met grip en de 70-200 f4 'laden' (met de zonnekap in omgekeerde richting natuurlijk) ... denk er wel aan om later naar de 70-200 2.8 IS over te schakelen ... eventueel nu al een tas kopen die groot genoeg is ... als ik de afmetingen nakijk zou een TLZ2 (binnenmaat 18x12,5x25cm) moeten passen, staat bij Fotokonijnenberg aan 36,61 Euro, valt nog mee, de grotere Toploader reeks is gelijk tweemaal zo duur.

    Johan
    Last edited by kerstenj; 17 juni 2006, 08:21.

  • #2
    Re: LowePro toploader ?

    In de lowepro TLZ AW past de 20D + grip en 100-400 IS met omgekeerde zonnekap er net in. De 70-200 2.8 is ietsje kleiner, dus dat zou ook moeten passen.
    Maar dan weegt het geheel wel heel zwaar. Vergeet het om aan de riem te dragen. Zelfs met een harnass voor op de rug/buik wil je dit niet heel de dag hoeven te dragen. Dan nog liever een klassieke schoudertas ...

    SSC
    Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

    Comment


    • #3
      Re: LowePro toploader ?

      hello,

      eindelijk iemand die reageert, ik was al van plan om gewoon naar Konijnenberg te rijden en te passen, denk wel dat dit mogelijk moet zijn niet.

      Maar SSC bevestigd dat het zou moeten passen, natuurlijk zal het gewicht wel aanzienlijk zijn met een 70-200 IS erin, eventueel met een schouderriem of iets dergelijks, het is wel de bedoeling om die combo een hele dag 'rond te sleuren', 350D/grip, 17-55 IS met EX invulflits rond de nek en 350D/grip met zoom in de toploader (invulflits op een zoom is nutteloos hé).

      Weet niet of zoiets haalbaar is, maar het lijkt mij een ideale oplossing om geen objectieven te wisselen is slechte omstandigheden zoals op een winderig circuit waar er tonnen stof in de body kunnen waaien.

      Johan

      Comment


      • #4
        Re: LowePro toploader ?

        als je er toch voor gaat (tenslotte blijft de TLZ een heel mooie en stevige tas), bestel dan tevens het borst-harnas. (17EURO ? of zoiets). De schouderriem vind ik te smal om een hele dag mee rond te sleuren.

        Thans gebruik ik mijn TLZ met de 24-105 + 20D + grip erin als ik met de mountainbike op stap ben of ga klimmen, ....

        Als ik nog meer materiaal nodig heb (100-400, ...), dan toch liever mijn crumpler shouder tas. Die zet je gemakkelijk aan je voeten neer, foto trekken, verder gaan, ...

        SSC
        Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

        Comment

        Working...
        X