Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lowepro Mini Trekker AW of classic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lowepro Mini Trekker AW of classic

    Ik moet me een andere fototas aanschaffen.
    Mijn gedacht gaat naar de lowepro Mini Trekker classic.
    Is deze bestand tegen regen?Niet onbelangrijk in Belgie.Of moet ik de lowepro Mini Trekker AW nemen??

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

    De All Weather serie van lowepro is waterdicht tot op zekere hoogte. Die dingen zijn spatwaterdicht.
    Dus ze kunnen motregen doorstaan en als het niet te lang duurt een regenbui als je de bijhorende regenhoes (keeweetje) er over trekt.


    Er een hele dag mee door de regen lopen vergeet het maar.

    Het is niet voor niks dat ze een dryzone maken, waarbij de naden van het fotocompartiment gesealed zijn en een special rist heeft.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

      Dus kan ik evengoed de classic nemen want all weather is ook niet waterdicht??

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        De All Weather serie van lowepro is waterdicht tot op zekere hoogte. Die dingen zijn spatwaterdicht.
        Dus ze kunnen motregen doorstaan en als het niet te lang duurt een regenbui als je de bijhorende regenhoes (keeweetje) er over trekt.


        Er een hele dag mee door de regen lopen vergeet het maar.

        Het is niet voor niks dat ze een dryzone maken, waarbij de naden van het fotocompartiment gesealed zijn en een special rist heeft.
        Ben ik toch niet mee akkoord - mijn AW-tassen hebben al meermaals vrij natte omstandigheden moeten doorstaan en dit met verbluffend resultaat. Ik zeg nu niet dat je je tas in water kan onderdompelen maar de AW-hoes doet zijn werk toch vrij behoorlijk. Ik zou zelfs de Computrekker AW aanbevelen. De kostprijs is vrijwel identiek aan de Minitrekker AW maar je kan er bovendien nog een Laptop (of bvb A4 documenten) in kwijt. Ik heb 110 € betaald na wat onderhandelen met mijn lokale fotozaak.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

          Ik heb ook niet gezegd dat ze niet tegen wat vochtigheid kunnen.
          Maar zoals je aanhaalt, als je de regenhoes goed aanbrengt dan kunnen ze er tijdje.
          Maar een hele dag in de regen lopen ?
          Ik spreek uit ervaring met mijn trekkingsrugzakken (ook zeer stevige jongens en hebben ook zo een hoes). Daar heb ik wel meerdere keren de heel dag mee in de plassende regen gelopen. Na een tijdje begint de hoes water door te laten. Het grootste gevaar is zelfs waterinsijpeling langs naden of ritsen. Het enige wat je er kan tegen doen, is alles in plastieken zakken steken.

          Het is daarom dat ik voor mijn fotomateriaal een dryzone 200 heb gekocht.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

            Hoi,

            Mijn ervaring is dat alle LowePro rugzakken tegen beetje water kunnen, lees dus een klein regenbuitje. Totdat het begint te regenen natuurlijk. En tegen dan heb je hopelijk voor jezelf een schuilplaats gezocht.
            Om een voorbeeld te geven, heb al een quadtocht door modder en lichte regen gedaan met mijn Orion Trekker op mijn rug, mijn toestel kwam er ongeschonden uit. Rugzak daarentegen kon wel een wasbeurt verdragen, doch dit was te verwachten....
            Die AW zal wel iets waterbestendiger zijn, doch voor dagdagelijks gebruik lijkt de gewone versie mij voldoende (die ik trouwens ook heb).

            Comment


            • #7
              Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

              Daarnaast is er een ander verschil tussen de Classic en AW: de AW heeft een statiefhouder.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

              Comment


              • #8
                Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                En wanneer ga je nu een volledag in de regen lopen met je fotospullen, ik zelf blijf lekker thuis of zoek een cafee op als het regent.

                Comment


                • #9
                  Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                  Oorspronkelijk geplaatst door chretien
                  En wanneer ga je nu een volledag in de regen lopen met je fotospullen, ik zelf blijf lekker thuis of zoek een cafee op als het regent.
                  Heel handig tijdens een wandeling in de bergen, vogezen, Hoge Venen,....
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                    Oorspronkelijk geplaatst door chretien
                    En wanneer ga je nu een volledag in de regen lopen met je fotospullen, ik zelf blijf lekker thuis of zoek een cafee op als het regent.
                    Daar heb je een punt,ik ben allergisch aan regen
                    Dus zal een classic al voldoende zijn zeker.Zie die op ebay al voor 59 euro staan.

                    Daar geraakt toch een 300D + bigma in he ???

                    mir
                    Last edited by mir; 15 december 2005, 17:00.
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                      Ik heb de classic besteld bij sdcard.Is de zelfde prijs als die kerel in Duitsland op ebay.Daar kwamen nog 19 euro verzendkosten bij.Kan hem dan evengoed in Belgie kopen he.Bij een sponsor van BD

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                        Oorspronkelijk geplaatst door chretien
                        En wanneer ga je nu een volledag in de regen lopen met je fotospullen, ik zelf blijf lekker thuis of zoek een cafee op als het regent.
                        Handig tijdens een SD als het plots gaat regenen
                        Heb zelf een AW Computrekker en deze heeft afgelopen donderdag aardig goed de regen doorstaan, baasje daarentegen was aardig nat
                        Groeten,
                        Ludo

                        Comment


                        • #13
                          Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo_
                          Handig tijdens een SD als het plots gaat regenen
                          Heb zelf een AW Computrekker en deze heeft afgelopen donderdag aardig goed de regen doorstaan, baasje daarentegen was aardig nat
                          Ik sluit me hier bij aan. AW komt aardig van pas en is zijn meerprijs zeker waard.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                            Bedankt allemaal voor jullie reacties.De rugzak is Dinsdag aangekomen.Zeer tevreden,alles zit er al netjes in klaar voor de volgende opdracht.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: lowepro Mini Trekker AW of classic

                              Even een oud topic gesearched en nu mijn vragen:

                              De AW is dus een betere keuze blijkt vanwege die hoes ? Maar de classic kan toch ook wel een spetterbuitje verdragen ?

                              Het is meer dat als er een glas water overheen gaat op een terras of een regenbui (als je al onderweg bent) trekt de classic dit dan ?

                              En mijn belangrijkste vraag kan er een boterham en een flesje water in? wel lekker als je gaat wandelen ipv allemaal fotospullen. En zoja, zit dit vak dan los van de foto spullen of samen met ?

                              Comment

                              Working...
                              X