Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

    Hello,

    Ik ben op zoek naar een rugzak om wat materiaal in te steken tijdens wandeltochten (hicking), dus niet overdreven veel (lees zwaar) materiaal.

    Ik ben aan het twijfelen tussen een Thinktank rotation 360 of een Lowepro flipside, iemand ervaring van jullie met één van deze ?

    Het voordeel van de flipside is de rits tegen de rugzijde, de thinktank daarentegen heeft veel meer uitbreidingsmogelijkheden denk ik, prijs is natuurlijk navenant maar minder van belang vind ik. (in vergelijking met de prijs aan materiaal dat je meeneemt)
    Het voordeel van deze is ook dat je de camera aan de rugzak hangt en niet rond je nek, alhoewel ik niet zeker weet of dit een voordeel is als je de rugzak eens wilt afdoen.

    Owja, materiaal dat mee moet, tja ... ik denk ..., Canon xD, 70-200 2,8, 24-70, 16-35, en 100 mm macro, eventueel nog wat kleiner materiaal en flitsen.

    Vind dit één van de moeilijkste keuzes om te maken na de keuze van een statief.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

    Ikzelf heb de Flipside 400 (dat is het type wat jij op het oog hebt neem ik aan) en die bevalt mij zeer goed. Wel zou ik zelf een keer nagaan of alles past wat jij erin wilt doen. Zo heb ik al moeite om een body + 70-200 mm/24-70 mm/85 mm + 580 EX erin te krijgen. Nu is mijn body weliswaar een 1D Mark III, dus iets groter dan een xD, maar het geeft wel aan dat de ruimte niet overdreven groot is. Met name de zonnekappen van de 70-200 en 24-70 zorgen ervoor dat je al snel een behoorlijk volume nodig hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

      Bedankt Hapa voor de uitleg,

      Ik dacht, aan de filmpjes te zien, dat die groot genoeg zou zijn.
      Blijkbaar niet dus ....

      Zal eens in de winkel zelf gaan zien en wat materiaal meenemen.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

        Ik heb ook de flipside 400. Ik heb er een filmpje en een recensie van op men blog staan. Je raakt er via de link in mijn handtekening en gebruik dan maar de zoekfunctie :-)

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

          ......
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:50.

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

            idd ik krijg er 2 bodies in met grip, een 100-400 een 70-200 2.8 en een 24-105. Je moet wel de lenshoods in elkaar steken.

            Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

              Momenteel gebruik ik een flipside 300 aangezien ikzelf nog niet zoveel materiaal bezit om mee te moeten sleuren. De rits op de achterzijde heeft me overhaalt om deze rugzak aan te schaffen (en in mindere mate de voorziening om een statief achterop de rugzak te bevestigen). Maar ik moet hierbij wel opmerken dat de snelheid waarmee je je toestel uit de rugzak kan halen enorm daalt. Met wat extraatjes erin moet ik je al best aanraden telkens de hele rugzak op de grond te leggen voordat je er wat spullen uithaalt.
              Nu dit is geen probleem in de meeste gevallen, maar trek je vaak de natuur in dan zit je met de kortste keren met een vuile rugzak.

              Ik moet wel meteen opmerken dat voor de rest de flipsides zéér degelijke en stugge rugzakken zijn. Je materiaal is hierin zeker super beschermd!!
              Follow me on neonpxl.com

              Comment


              • #8
                Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

                Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                ... Maar ik moet hierbij wel opmerken dat de snelheid waarmee je je toestel uit de rugzak kan halen enorm daalt. Met wat extraatjes erin moet ik je al best aanraden telkens de hele rugzak op de grond te leggen voordat je er wat spullen uithaalt.
                Nu dit is geen probleem in de meeste gevallen, maar trek je vaak de natuur in dan zit je met de kortste keren met een vuile rugzak.

                Ik moet wel meteen opmerken dat voor de rest de flipsides zéér degelijke en stugge rugzakken zijn. Je materiaal is hierin zeker super beschermd!!
                Dat de snelheid daalt om je toestel er uit te halen kan wel best zijn maar toch vind ik dat het nog gemakkelijk en redelijk snel kan gebeuren.
                Ik heb zelf de flipside 400 AW en vind het zeer gemakkelijk om lenzen te wisselen of mijn toestel er gewoon uit te halen. Ik ga vaak op citytrip en in de stadsjungle gaat het vlot en makkelijk.
                Ik laat de heupband rond mij en draai de rugzak voor mijn buik, zo wordt een werkoppervlak gecreëerd en dit is IMHO stevig en makkelijk werken.
                Nikon D700 en veel te duur glas
                "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                my flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                  Maar ik moet hierbij wel opmerken dat de snelheid waarmee je je toestel uit de rugzak kan halen enorm daalt. Met wat extraatjes erin moet ik je al best aanraden telkens de hele rugzak op de grond te leggen voordat je er wat spullen uithaalt.
                  Nu dit is geen probleem in de meeste gevallen, maar trek je vaak de natuur in dan zit je met de kortste keren met een vuile rugzak.
                  Als je de rugzak neerlegd worden tenminste de schuiderriemen niet vuil zoals bij vele andere rugzakken. Ik heb mijn rugzak al overal neergelegd en eens het vuil wat is opgedroogd komt het er zo af.

                  Jakke
                  Canon en glas
                  www.jakke16.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lowepro Flipside of Thinktank rotation 360.

                    Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                    Als je de rugzak neerlegd worden tenminste de schuiderriemen niet vuil zoals bij vele andere rugzakken. Ik heb mijn rugzak al overal neergelegd en eens het vuil wat is opgedroogd komt het er zo af.

                    Jakke
                    Daarbij komt dat de Flipside 400 een All Weather cover heeft. Trek je die over je rugzak dan zal vuil op de grond je nauwelijks meer deren.

                    Comment

                    Working...
                    X