Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtgewicht statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtgewicht statief

    Hallo,

    Ik stel onderstaande vraag voor mijn zus, deze s actief met fotografie, maar nog niet aangemeld op dit forum.

    Ze is op zoek naar een lichtgewicht statief (driepoot) met een gewicht van maximaal 700g, een werkhoogte van ca 1,5m en een maximaal draagvermogen van ca 1,5kg. Ik weet niet of ze iets zoekt wat niet bestaat, maar het gewicht is erg belangrijk. Ze heeft een spierziekte waardoor elke gram die ze mee moet nemen moet afwegen. Dit is ook de reden dat ze id overgestapt van een spiegelreflex (Pentax) naar een bridge (Fuji).

    Ik hoop dat jullie mij (of eigenlijk haar) kunnen helpen.

    Groeten,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

  • #2
    Re: Lichtgewicht statief

    Carbon, maar dat kost wel wat.
    Een Sirui misschien ? KLIK
    Of is een monopod in carbon geen oplossing, zit ze in een rolstoel of niet? Zie je, een monopod kan extra steun bieden en toch de camera bij de hand hebben, er zijn wat mogelijkheden hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtgewicht statief

      Hey Frank (Zappa),

      Ze zit niet in een rolstoel, maar kan gewoon niet veel dragen. Alles wat ze meer moet dragen betekent dat ze minder lang kan dragen, snap je? Het is alsof bij veel gewicht de energie ook sneller op is.

      Ik ga haar je tip doorgeven, mogelijk is het wat voor haar. Ze werkt ook regelmatig met langere sluitertijden en dan is een mono misschien niet zo handig.

      Groeten,
      Mischa
      Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

      Comment


      • #4
        Re: Lichtgewicht statief

        Mischa, ik snap het helemaal, andermaal, een carbon monopod is misschien meteen een houvast en een stabilisatie voor de camera.
        Een statief uitklappen vraagt nu eenmaal ook wat inspanning voor iemand met een spierziekte kan ik me voorstellen (of toch proberen)

        Comment


        • #5
          Re: Lichtgewicht statief

          Nou, ze heeft mijn mono reeds geprobeerd en die bleek toch niet voldoende te zijn helaas.

          Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn om iets passends en betaalbaars te vinden. Het nadeel is dat ze erg veel wil voor wat ze kan ;-). Aan de andere kant is het ook een goed teken, ze gaat niet bij de pakken neer zitten.

          Groeten,
          Mischa
          Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

          Comment


          • #6
            Re: Lichtgewicht statief

            Hey Mischa

            Google eens naar dorr go pro gewicht is 800 Gr. Is een mono pod met onderaan 3uitklapbare pootjes kost prijs slechts 23€

            Groeten sardi51

            Comment


            • #7
              Re: Lichtgewicht statief

              Dank je voor de tip, ik zal hem haar doorgeven. Heb je het statief zelf eens gebruikt? Ik kan er namelijk niet zo heel veel over vinden.

              Groeten,
              Mischa
              Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

              Comment


              • #8
                Re: Lichtgewicht statief

                Ik heb dit statief.
                Als ze nog een redelijk zware camera heeft en ze maakt veel gebruik van lange sluitertijden, niet aan te raden,
                maar het werkt echt goed met mn NEX-5 en als je het statief niet maximaal uitschuift is hij ook stabiel genoeg voor langere sluitertijden.
                Nu ja, t'is maar wat je ervan denkt
                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtgewicht statief

                  Ik heb een dikke week terug een Cullmann Nanomax 200T gekocht om te gebruiken in de Alpen. Het statief weegt 750g en kan tot 2kg dragen. Nadeel is dat maar 60cm hoog is wanneer het volledig open staat (30cm wanneer gesloten).

                  Het is een stevig statief (toch zeker in vergelijking met andere statieven die beschikbaar waren), snel op te zetten en ook vrij goedkoop (+- 35€).
                  De Flickr-pagina.
                  Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtgewicht statief

                    Alvast heel erg bedankt allemaal voor de tips. Ik heb alle suggesties eens naar haar doorgestuurd.

                    Groeten,
                    Mischa
                    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

                    Comment

                    Working...
                    X