Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCW Fader ND

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LCW Fader ND

    Heeft er iemand ervaring met de LCW Fader ND filter? Wat mij erin aantrekt is dat je met één filter 2 tot 8 stops licht kunt tegenhouden. Valt ook redelijk mee van prijs tgo het apart aanschaffen van verschillende ND filters.
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

  • #2
    Re: LCW Fader ND

    Ik heb er één besteld, maar nog niet binnen: geen voorraad.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: LCW Fader ND

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb er één besteld, maar nog niet binnen: geen voorraad.
      Ai, dat belooft! Ik vertrek binnenkort waarschijnlijk naar Wales, en had hem graag mee gehad. Een idee wanneer ze terug op voorraad zijn?
      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
      Scott Adams

      Comment


      • #4
        Re: LCW Fader ND

        ik ga mij dat ook aanschaffen denk ik.
        Het enige wat me een beetje tegenhoudt, is dat het een verschil in dekking zou hebben bij luchten enzo (zoals bij een polafilter).
        Ik zou er alleen graag eens wat deftige voorbeeldfoto's of reviews van willen zien...
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: LCW Fader ND

          Hier nog een beetje extra info, want ik heb (had ??) voor deze filters ook wel interesse :
          http://www.indiev.org/?p=104

          http://philipbloom.co.uk/2009/07/22/...d-life-savers/

          http://www.cinema5d.com/viewtopic.ph...st=0&sk=t&sd=a
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: LCW Fader ND

            Als dit klopt:
            Here is a link to 100% crops from 2 images. The images were shot with a 5D-II processed from raw files using Adobe Camera Raw
            set to 3072x2048 output. They were shot with the Canon 70-200mm 2.8L at 1/500th at 4.0 at 200mm. One was with the Fader ND, the other with a Hoya ND 8x fixed. The files were processed identically. It seems the softening is greater the more the focal length
            is increased. I think it is probably acceptable up to about 85mm or so....

            http://www.petestone.com/data/web/Fa...aND_large.html
            zou ik hem niet kopen...
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: LCW Fader ND

              Deze filter heeft blijkbaar( althans op de foto's) een erg brede en tevens hoge rand waardoor hij vast en zeker vignetteer problemen gaat geven op breedhoeklenzen.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: LCW Fader ND

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Als dit klopt:
                zou ik hem niet kopen...
                Wow, als dit klopt is dat wel een serieus mankement!
                “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                Scott Adams

                Comment


                • #9
                  Re: LCW Fader ND

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Deze filter heeft blijkbaar( althans op de foto's) een erg brede en tevens hoge rand waardoor hij vast en zeker vignetteer problemen gaat geven op breedhoeklenzen.
                  Om die reden wordt het filter groter gemaakt als de schroefdraad.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: LCW Fader ND

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Om die reden wordt het filter groter gemaakt als de schroefdraad.
                    Je hebt er ééntje besteld en misschien valt het allemaal wel mee....dan horen we het vast en zeker.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 9 maart 2010, 14:41.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: LCW Fader ND

                      ik zou hem alleen op mijn 10-20 gebruiken dus ik ben eens benieuwd!
                      Het concept vind ik allicht zeer goed

                      @Rupselkopke: wat gebruik jij nu als ND filter?
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: LCW Fader ND

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                        ik zou hem alleen op mijn 10-20 gebruiken dus ik ben eens benieuwd!
                        Het concept vind ik allicht zeer goed

                        @Rupselkopke: wat gebruik jij nu als ND filter?
                        B+W 110 ND(10stop) en een Tiffen 0.9 ND (3stop).

                        Het concept is zeker goed alleen vrees ik gezien de kostprijs van de Fader ND het naderhand wel eens een minder goeie investering zou kunnen zijn. Het zijn klaarblijkelijk 2 polafilters.......ééntje circulair en ééntje lineair in een sandwish.Eén enkele deftige polafilter op een breedhoek kost toch al snel een 80-100 euro.....hier krijg je dubbel zoveel voor minder. De reden waarom goeie filters duur zijn is omdat ze perfect vlak(ongebogen) moeten zijn en overal exact dezelfde dikte moeten hebben( in micrometer)....indien ze iets gebogen zijn of de dikte niet overal gelijk is vervormen ze de lichtgolven en krijg je softe resultaten.Hoe groter de diameter des te moeilijker de fabricage.De fader nd bestaat dus eigelijk uit een totaal van 4 laagjes glas die in een sandwish per twee op elkaar gemaakt zijn(een enkele polafilter =twee lagen glas +folie) ....tussen de glaslaagjes zit een kunstof folie die het licht polariseerd. Indien je de reviews leest blijkt dit filter ook eerder softe resultaten te geven. Ik wacht de resultaten een beetje af....echt veel vind je er nog niet over.Bij Singh Ray heeft men ook zulke filter....alleen kosten die dingen daar eerder 350-400 euro voor een exemplaar in 77mm.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: LCW Fader ND

                          Is er intussen al iemand die een LCW ND filter heeft, en wil die persoon zijn ervaring hier delen?

                          en als Moderator
                          [Mod]Omdat het over een filter gaat, heb ik deze topic verplaatst van Objectieven naar Accessoires.[/Mod]
                          Last edited by LesC; 24 maart 2010, 11:17.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: LCW Fader ND

                            Ik heb hem net binnen en het ziet er netjes uit. Achterste filter is 77mm en voorste is 82mm en er wordt netjes een 'originele' Nikon lensdop meegeleverd(zonder Nikon erop), dus niet zo'n flutding, die je bij slimfilter krijgt. Door er aan te draaien gaat het idd van lichtgrijs naar zwart. Ik ga vanmiddag eens wat proefopnames maken.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: LCW Fader ND

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ik heb hem net binnen en het ziet er netjes uit. Achterste filter is 77mm en voorste is 82mm en er wordt netjes een 'originele' Nikon lensdop meegeleverd(zonder Nikon erop), dus niet zo'n flutding, die je bij slimfilter krijgt. Door er aan te draaien gaat het idd van lichtgrijs naar zwart. Ik ga vanmiddag eens wat proefopnames maken.
                              Ook ik wacht vol ongeduld op je resultaten
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X