Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine monopod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine monopod

    ik ben nog op zoek naar een kleine monopod die ik mee kan nemen op reis.

    Ik han de volgende dingen al gevonden de Velbon Ultra stick 50LX of de Manfrotto 676B digi monopod.

    Nu is die velbon maar 35 cm lang als je hem inschuift maar hij gaat ook maar 145cm hoog en hier twijfel ik aan of dit wel genoeg is.

    Als ik op ooghoogte wil zitten heb ik 154cm nodig zoals bij die manfrotto.
    Maar deze is dan als je hen dichtschuift weer 48 cm lang, dus graakt deze niet meer in een rugzak.

    Nu zit ik al een paar dagen te twijfelen welke ik zou nemen, ik weet niet of het wel handig is om een te kleine monopod te hebben.
    Volgens mij kan je hem dan minder goed stilhouden? of ben ik verkeerd?
    Ik heb nog geen statieven of monopods. dus geen ervaring hiermee.

    bij konijnenberg hebben ze ze niet in stock anders kon ik ze daar eens gaan testen.
    Ik ben daar een paar dagen geleden geweest in Turnhout voor wat materiaal, maar de monopod die ik eerst wou was veeeel te groot.

    Is er iemand die zoiets heeft en hier zijn ervaring kwijt wil?
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Kleine monopod

    Best iets nemen die uitgeschoven zeker tot op ooghoogte komt, moest ik er zelf ooit nog een nieuwe nodig hebben moet het met een kliksysteem zijn( zoals de modelletjes die je als voorbeeld geeft) ipv vastdraaien, en ook de mogelijkheid om later indien nodig een balhoofd op te plaatsen.
    Last edited by jpjp; 5 juni 2006, 14:59.

    Comment


    • #3
      Re: Kleine monopod

      Oorspronkelijk geplaatst door jpjp
      Best iets nemen die uitgeschoven zeker tot op ooghoogte komt, moest ik er zelf ooit nog een nieuwe nodig hebben moet het met een kliksysteem zijn( zoals de modelletjes die je als voorbeeld geeft) ipv vastdraaien, en ook de mogelijkheid om later indien nodig een balhoofd op te plaatsen.
      Een balhoofd... Dat is de oplossing.

      Ik denk dat ik dan die velbon ga nemen met een balhoofd QHD-61 dat is ook nog eens 9.80cm dan zit ik op goede hoogte.
      Dan kan ik dat er altijd afhalen voor op te bergen.
      Nu nog een shop vinden die beide dingen heeft.
      Canon EOS 5D met 3KG glas
      https://reisforum.net

      Comment

      Working...
      X