Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze statief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze statief?

    Hallo,

    Ik ga me een statief aanschaffen en twijfel tussen deze:

    Manfrotto 725B Digi Compact Tripod of een HQ TRIPOD75 Statief +TRIHEAD50 Kop In prijs zijn ze hetzelfde. Maar de HQ heeft een waterpas.

    Wordt zo een waterpas veel gebruikt en is het handig? Of zouden jullie toch maar voor een Manfrotto gaan?

    Groetjes,

    Michel
    50D, ne hoop glas en bliksemke

  • #2
    Re: Keuze statief?

    Ik zou persoonlijk geen rekening houden met een waterpas. Tenslotte als je statief gebruikt, ga je toch meer tijd steken in de foto zelf, en dan is het weinig moeite om te kijken of de horizon recht is. In het ergste geval kan je de foto nog altijd met photoshop aanpassen.
    Ik, persoonlijk, zou geen meerprijs betalen voor een waterpas.
    Canon 400D - Canon EFS 17-85 IS USM lens - Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM - Canon 50mm 1.8 - SpeedLite 430 Flitser - Battery grip - ...
    Op zoek naar: Canon 17-55 IS USM lens

    Comment


    • #3
      Re: Keuze statief?

      Vreemde discussie!
      Het voornaamste is dat er een waterpas op de KOP zit; pas dan staat je camera ook waterpas!
      Ofwel opteren voor een waterpas op flashshoe.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: Keuze statief?

        Nog een klein doorslaggevend punt. Als je'm twee dagen later omstoot, kan je je waterpas
        al vergeten
        Canon

        Comment

        Working...
        X