Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kapot statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kapot statief

    Eén van de poten van mijn Manfrotto 190XPROB blijft niet meer gespreid staan en valt altijd toe, soms erg vervelend.
    waarschijnlijk een veertje of zoiets kapot, zou dat nog te herstellen zijn ?
    de moeite om dat bij de fotowinkel binnen te brengen ?
    dank en prettig eindejaar voor iedereen

  • #2
    Re: kapot statief

    Ik heb hetzelfde statief. Omdat dit model toch een degelijke uitvoering is, denk ik dat dit wel te herstellen moet zijn.
    De grote vraag is de kostprijs daarvan. Als je geen indicatie hebt, kan dit zowel belachelijk weinig als belachelijk veel zijn en kan je het risico nemen om het zelf open te gooien. Het lijkt me niet erg complex en via manfrotto kan je ook als particulier onderdelen bekomen.

    Valt het tegen, dan ben je binnenkort wellicht de eigenaar van een gloednieuw carbon statief (de solden komen eraan).
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #3
      Re: kapot statief

      Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
      Eén van de poten van mijn Manfrotto 190XPROB blijft niet meer gespreid staan en valt altijd toe, soms erg vervelend.
      waarschijnlijk een veertje of zoiets kapot, zou dat nog te herstellen zijn ?
      de moeite om dat bij de fotowinkel binnen te brengen ?
      dank en prettig eindejaar voor iedereen
      ik ben momenteel niet thuis, maar weet dat dit bij mn vorige statief gewoon een kwestie was van een imbusvijs vast te draaien.

      edit: moet ongeveer hetzelfde zijn.
      What's the go with Manfrotto Tripods? My legs have been slipping gradually over time on my 190xproB when pressure such as a camera is put upon it. Annoying as you can imagine - set the shot up and then one of the legs starts to contract! Is this a fault, or is this normal over time, and can something be done to fix it? I have tried looking at the screws but a normal screwdriver doesn't fit in it. Thanks in advance for your help and insights.

      Comment


      • #4
        Re: kapot statief

        er nuttige link naar manfrotto , bedankt

        Comment


        • #5
          Re: kapot statief

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          ik ben momenteel niet thuis, maar weet dat dit bij mn vorige statief gewoon een kwestie was van een imbusvijs vast te draaien.

          edit: moet ongeveer hetzelfde zijn.
          http://www.ausphotography.net.au/for...lipping/page2&
          was inderdaad de simpele oplossing bedankt !

          Comment

          Working...
          X