Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibratie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalibratie?

    Hoi,

    Ik heb twee monitors aan mijn pc hangen. Een met een blinkend scherm de andere mat. Als ik nu naar mijn foto's kijk, is op het blinkend scherm rood veel roder dan op het matte scherm of gelijk welk ander mat scherm. ligt dit aan kalibratie op het feit dat het om een blinkend of een mat scherm gaat?
    Groetjes Steco

  • #2
    Re: Kalibratie?

    Wat gebruik je om beide monitors te Kalibreren ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Kalibratie?

      Dat is het hem juist. Ik heb nog geen kalibratie toestel. IK denk echter dat je niet direct kan zeggen dat dit de reden kan zijn.Je zou ook kunnen denken dat door het blinkend effect de kleur roder toont, of heb ik het mis? Ik sta op punt ene aan te schaffen.
      Groetjes Steco

      Comment


      • #4
        Re: Kalibratie?

        ongeacht of je 1,2 of 3 schermen hebt, kalibreren geeft een enorm verschil.
        Bij een blinkend scherm heb je meestal wel wat meer contrast waardoor de kleuren wat "populairder" ogen zeg maar.
        Ik heb echter de indruk dat men daar van aan het terug komen is, je ziet terug meer matte schermen.
        Maar ik heb iets soortgelijk gehad maar mijn blinkend scherm was na het kalibreren wat groener dan het matte. Maar als ik een object dat ik getrokken had dan naast mijn schermen hield was het wel het matte dat juist was
        D800 en een goed glasservies

        Comment

        Working...
        X