Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jupio- batterij voor canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jupio- batterij voor canon?

    Een batterij voor een 1D3 van canon kost rond de 135 euro , eentje van jupio rond de 85, eigenlijk ga ik ze enkel gebruiken als reserve op verlof. We gaan een 3-daagse doen en kunnen dus niet laden(geen elektriciteit ), iemand ervaring met deze batterijen?
    Of neem ik toch de canon?
    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: jupio- batterij voor canon?

    ik heb voor men Eos 450D een 2de batterij gekocht van Jupio en was er tevreden over,nu heb ik een 7D en de 2de batterij is van jupio,geen klachten !

    Comment


    • #3
      Re: jupio- batterij voor canon?

      Oorspronkelijk geplaatst door divejunk Bekijk bericht
      Een batterij voor een 1D3 van canon kost rond de 135 euro , eentje van jupio rond de 85, eigenlijk ga ik ze enkel gebruiken als reserve op verlof. We gaan een 3-daagse doen en kunnen dus niet laden(geen elektriciteit ), iemand ervaring met deze batterijen?
      Of neem ik toch de canon?
      Alvast bedankt voor de reacties.
      Je moet alleen opletten dat je camera third-party batterijen aanvaardt, want dat "zou" b.v. bij de 5D MkII en de 7D (die ik heb) niet het geval zijn. Alleszins: mijn tweede batterij is eveneens een Canon.
      (voor mijn vroegere toestellen, de 350D en de 50D, beide met grip uitgerust, had ik telkens een tweede of derde batterij van Lenmar. Nooit een probleem mee gehad)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: jupio- batterij voor canon?

        Een tijdje geleden zag ik deze, maar zolang er nog geen review bij staat durf ik ze niet te bestellen.
        Het is best mogelijk dat die voor foutmeldingen zorgt op de camera, omdat er in de originele accu een chip zit waardoor de camera de accu herkent.

        Ze is wel heel goedkoop, en met wat geluk werkt ze wel prima...


        Bij de oudere camera's was er vroeger zelden een probleem met "compatibele" accu's, omdat er geen chip inzat. In de 300D/20D/40D heb ik altijd heel goedkope accu's gebruikt, en dat ging altijd zonder problemen.
        In de 5D MKII gebruik ik alleen de originele accu.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: jupio- batterij voor canon?

          Een orginele Canon LP-E4 komt op € 99,50

          Dan neem ik liever de orginele dan een namaak voor € 85,-
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: jupio- batterij voor canon?

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Een orginele Canon LP-E4 komt op € 99,50

            Dan neem ik liever de orginele dan een namaak voor € 85,-
            Als ik kan kiezen tussen een originele en een namaak, en eris maar zo'n 15% verschil in prijs, dan kies ik ook wel voor de originele.


            Maar in de meeste winkels is de verkoopprijs van die LP-E4 toch 130-145 euro.
            99,50 euro is dus spotgoedkoop voor een originele LP-E4.

            (In zo'n accu zitten 3 stuks 18650 lithium-ion cellen die je vrij gemakkelijk kan vinden voor minder dan 5 dollar per stuk, het probleem is dat je er zelf geen omhulsel voor kan maken om die te gebruiken in een camera.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: jupio- batterij voor canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als ik kan kiezen tussen een originele en een namaak, en eris maar zo'n 15% verschil in prijs, dan kies ik ook wel voor de originele.


              Maar in de meeste winkels is de verkoopprijs van die LP-E4 toch 130-145 euro.
              99,50 euro is dus spotgoedkoop voor een originele LP-E4.

              (In zo'n accu zitten 3 stuks 18650 lithium-ion cellen die je vrij gemakkelijk kan vinden voor minder dan 5 dollar per stuk, het probleem is dat je er zelf geen omhulsel voor kan maken om die te gebruiken in een camera.)
              Heb hem net gemaild en ondertussen ook de site gevonden, klopt 99,50 .
              Mijn bestelling wordt morgen doorgegeven.
              Bedankt voor de reacties.

              Comment


              • #8
                Re: jupio- batterij voor canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door divejunk Bekijk bericht
                Heb hem net gemaild en ondertussen ook de site gevonden, klopt 99,50 .
                Mijn bestelling wordt morgen doorgegeven.
                Bedankt voor de reacties.
                Ik was er ook even gaan kijken, bij de meeste andere webshops is ze 40 tot bijna 50% duurder.
                Snel bestellen is dus zeker de boodschap, voor ze duurder wordt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: jupio- batterij voor canon?

                  *nevermind* verkeerd gelezen
                  Last edited by dummy; 31 januari 2011, 09:54. Reden: verkeerde prijs/type
                  Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                  Comment

                  Working...
                  X