Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interne filtser in combinatie met ringflitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interne filtser in combinatie met ringflitser

    Is het mogelijk de interne flitser in combinatie met een ringflitser te gebruiken? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen een externe flitser of een ringflitser. Ik wil het voornamelijk gebruiken om macro opnames te maken. Ook wil ik het gaan gebruiken bij incidenten, zoals branden en/of ongevallen. Wie kan mij vertellen of dat mogelijk is?

  • #2
    Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

    Hangt af welke type camera je hebt, bij Nikons met commander functie kun je met de pop-up de losse flitsertje van van de macro flitsset aansturen en als je er veel opzet(dacht 6) is het ook een ringflits.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

      Laat ons voor ééns en voor altijd de interne flitser onderbrengen bij de verkoopsargumenten, om niet te zeggen bij den brol ...
      Brol inderdaad, want veel meer dan 3 a 4 meter gaat je flitsertje niet, waarom denk je dat op een Pro Body geen ingebouwd flitsertje zit ?

      Dus vergeet je ingebouwd flitsertje en concentreer je op echte flitsers.
      en dan kan je een ringflitser gebruiken voor je macro toestanden en een reportageflitser voor je andere werk !

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

        De pop-up flitser voldoet uitstekend als commander voor het CLS, als het moet zelfs onzichtbaar, stukken goedkoper als een SU800 en je kan hem ook niet vergeten. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen als commander
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

          Met een ringflitser kan je eigenlijk alleen dichtbij flitsen, omdat die niet erg veel flitsvermogen geeft.
          Bij branden of ongevallen zal je toch een degelijke externe flitser moeten gebruiken.

          Als je een flitser op de camera zet, dan kan je de ingebouwde flitser niet gebruiken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je een flitser op de camera zet, dan kan je de ingebouwde flitser niet gebruiken.
            Nee dat wist ik. Maar ik zie vaak dat cameraploegen een externe lamp gebruiken. Bestaat er niet zoiets voor een camera. Een flits wordt meestal als vervelend ervaren.

            Comment


            • #7
              Re: Interne filtser in combinatie met ringflitser

              Oorspronkelijk geplaatst door AlwinSitton Bekijk bericht
              Ook wil ik het gaan gebruiken bij incidenten, zoals branden en/of ongevallen.
              Je kijkt teveel naar die CSI reeksen op TV waarin ze vanop meters afstand fotos nemen met een ringflits op hun toestel .

              Comment

              Working...
              X