Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in sequence flitsen met 430EX ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • in sequence flitsen met 430EX ?

    ik hoorde dat het met een combinatie 20D en een canon 580 flits mogelijk is om bij sequences (5 bps bij de 20D) ook elke keer te flitsen ..

    zou dit ook mogelijk zijn met een canon 430ex flits?

    wat zijn trouwens de belangrijke verschillen tussen de 580 en de 430, buiten het hoger richtgetal?
    ik vind de site van canon nogal karig aan duidelijke informatie ..

    thx
    Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
    my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

  • #2
    Re: in sequence flitsen met 430EX ?

    Of de flits mee zal kunnen is afhankelijk van het vermogen dat je ervan vraagt... Hoe meer vermogen je per flits nodig hebt, hoe langer het duurt voordat hij terug opgeladen is...
    Maar ik vermoed dat hij niet mee zal kunnen aan 5 fps... En dat geldt voor de 580 en voor de 430...

    Wat eventueel kan helpen is een extern batterypack omdat die op een constantere en snellere manier stroom kunnen leveren...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: in sequence flitsen met 430EX ?

      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
      Wat eventueel kan helpen is een extern batterypack omdat die op een constantere en snellere manier stroom kunnen leveren...
      extern batterypack .. zoals een batterijgrip ? of dan iets specifieks voor de flits (aangezien de flits toch met eigen batterijen werkt, niet?°
      Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
      my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

      Comment


      • #4
        Re: in sequence flitsen met 430EX ?

        op de 580ex kan je een externe batterypack aansluiten...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: in sequence flitsen met 430EX ?

          ik gebruik de 430ex in combinatie met mijn 20d voor sequences te trekken en zolang je afstand tot je onderwerp niet te groot is, kan de 430ex moeiteloos mee met 5bps (tot ongeveer 8-10 foto's)
          maar de afstand tot de onderwerpen varieert dan van 1-max 5m want anders moet hij bijna op vol vermogen gaan flitsen (of je moet je iso serieus opdrijven...)
          maar ik denk eerlijk gezegd dat de 430ex identiek presteert als de 580ex als het om snelheid gaat
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: in sequence flitsen met 430EX ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ik gebruik de 430ex in combinatie met mijn 20d voor sequences te trekken en zolang je afstand tot je onderwerp niet te groot is, kan de 430ex moeiteloos mee met 5bps (tot ongeveer 8-10 foto's)
            maar de afstand tot de onderwerpen varieert dan van 1-max 5m want anders moet hij bijna op vol vermogen gaan flitsen (of je moet je iso serieus opdrijven...)
            maar ik denk eerlijk gezegd dat de 430ex identiek presteert als de 580ex als het om snelheid gaat
            aha das een goeie comment
            en gij gebruikt dus de standaard 430ex .. dus geen batterypacks of andere toebehoren ...

            (mijn bedoeling met de flits is vooral nachtelijke skate/snow fotos te trekken .. met een sporadische sequence erbij )

            maar daar blijkt hij dus wel okay voor (en voel ik persies geen nood om de 580ex aan te schaffen)
            Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
            my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

            Comment


            • #7
              Re: in sequence flitsen met 430EX ?

              Oorspronkelijk geplaatst door pons Bekijk bericht
              aha das een goeie comment
              en gij gebruikt dus de standaard 430ex .. dus geen batterypacks of andere toebehoren ...

              (mijn bedoeling met de flits is vooral nachtelijke skate/snow fotos te trekken .. met een sporadische sequence erbij )

              maar daar blijkt hij dus wel okay voor (en voel ik persies geen nood om de 580ex aan te schaffen)
              Euhm... als het nachtelijke foto's worden, dan mag je het wel vergeten aan 5 fps... De flits wordt dan de hoofdverlichting en zal dus veel power nodig hebben...

              Zoals ik al zei, het is afhankelijk van het vermogen dat je van de flits vraagt of hij zal/kan volgen of niet... Zonder de preciese omstandigheden te kennen, kan niemand hier een goed antwoord geven...

              Trouwens dat extern batterypack doet hetzelfde als een grip, maar hang wel niet onder je flits... Meestal wordt die aan de gordel gedragen en is met een kabel met de flits verbonden (de originele Canon kost een €150)...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: in sequence flitsen met 430EX ?

                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                Trouwens dat extern batterypack doet hetzelfde als een grip, maar hang wel niet onder je flits... Meestal wordt die aan de gordel gedragen en is met een kabel met de flits verbonden (de originele Canon kost een €150)...
                ...en kan alleen aangesloten worden op de 580ex!
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: in sequence flitsen met 430EX ?

                  hehe tis een moeilijke operatie zo blijkt

                  de situatie zoals ik heb mij kan voorstellen :

                  een besneeuwd dorp s'avonds of s'nachts, waar wel straatverlichting aanwezig is, en de flits zou op een paar meter afstand van bvb de snowboarder staan om enkel de beweging van de snowboarder in enkele frames te bevriezen ..

                  of

                  snachts in een stad of een skatepark (met straatverlichting) de skater in enkele frames kunnen highlighten in een sequence .. (ook hier zou de flits op max 4-5m staan)
                  Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                  my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

                  Comment

                  Working...
                  X