Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imagetank voor foto's en video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imagetank voor foto's en video

    De zoekfunctie leverde weinig nuttigs (lees: specifieks) op...dus ik probeer eens

    Ik zoek een imagetank die:

    -max 100 euro kost, grootte van het geheugen is van ondergeschikt belang (tussen 40-100gb)
    -zowel foto's (compact flash) als AVCHD videomateriaal kan overzetten vanuit memorystick pro duo's (you know...the sony stick )
    -En waar te koop? (lijkt nog het moeilijkst van al...)

    Ik ben eens een emtec photocube tegengekomen in de carrefour, toen leek mij dat interessant: 80gb, alle geheugenkaarten en kon volgens het instructies zowel foto als video (of is dit triviaal?) en kostte 80 euro geloof ik. Nu vind ik dat natuurlijk nergens te koop van een gekende winkel (online). Ook heb ik ergens gelezen dat deze geen sdhc kaartje kan...noch kan het compact flash UDMA kaartjes aan...

    Ik zoek alleszins geen uber-professioneel ding, gewoon iets simpel en degelijk en niet te duur want dan kan ik even goed dat geld in geheugenkaartjes steken


    Wie kent of heeft iets dergelijks?


    Bedankt!

    ps: in't slechtste geval mag het max 150 euro kosten
    Last edited by Portmixus; 13 april 2010, 21:06.

  • #2
    Re: Imagetank voor foto's en video

    Comment


    • #3
      Re: Imagetank voor foto's en video

      Bedankt voor de link.
      Is het vanzelfsprekend dat imagetanks tegenwoordig ook video kunnen overzetten?
      Maw, pompt een imagetank alle data gewoon over, of zoekt die naar extensies?

      Heeft iemand ervaringen met een seitec?

      Comment


      • #4
        Re: Imagetank voor foto's en video

        Ik weet niet maar als de imagetank gewoon alles overzet moet dat wel lukken, maar daar ben ik niet zeker van.

        Comment


        • #5
          Re: Imagetank voor foto's en video

          Bekijk deze link naar de xs drive eens, vermoedelijk wat jij zoekt. Kost ongeveer 90€ voor een 80Gb versie, heel gebruiksvriendelijk en handig.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Imagetank voor foto's en video

            Bij die Seitec staat bvb
            De imagetank is ook te gebruiken als externe harde schijf.

            Het lijkt me dat je er dus gewoon alles op kan zetten.
            Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Imagetank voor foto's en video

              Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
              Bij die Seitec staat bvb
              De imagetank is ook te gebruiken als externe harde schijf.

              Het lijkt me dat je er dus gewoon alles op kan zetten.
              Te gebruiken als externe HDD als ik het met een usb kabel op de pc aansluit
              Ben ik niet veel mee natuurlijk

              Comment


              • #8
                Re: Imagetank voor foto's en video

                Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Bekijk deze link naar de xs drive eens, vermoedelijk wat jij zoekt. Kost ongeveer 90€ voor een 80Gb versie, heel gebruiksvriendelijk en handig.
                Er staat inderdaad bij "Copy digital photos and other data from your memory cards to the internal HDD."

                Dit lijkt mij inderdaad het soort toestel dat ik zoek
                Bedankt voor de tip! Maar ik lees (waaronder op dit forum...) niet zo positieve dingen over dit toestel of over vosonic...

                Iemand gebruikservaringen mee op langere termijn?
                Al video mee proberen overzetten?

                Comment


                • #9
                  Re: Imagetank voor foto's en video

                  Uit reviews van beide toestellen (die geen scherm hebben waarop je de foto's kan controleren) zie ik dat het gissen is of je data wel daadwerkelijk opgeslagen is. Je hebt wel een aanduiding van het aantal gebruikte geheugen, maar je kaartje wissen en dan merken thuis dat je foto's kwijt bent hmmm, is al meer dan eens gebeurd.
                  Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Imagetank voor foto's en video

                    Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
                    Uit reviews van beide toestellen (die geen scherm hebben waarop je de foto's kan controleren) zie ik dat het gissen is of je data wel daadwerkelijk opgeslagen is. Je hebt wel een aanduiding van het aantal gebruikte geheugen, maar je kaartje wissen en dan merken thuis dat je foto's kwijt bent hmmm, is al meer dan eens gebeurd.
                    Inderdaad, dat is wat ik ook overal lees
                    Een schermpje hoeft echt niet, en betrouwbaarheid zou in principe ook geen reden mogen zijn om een schermpje te moeten willen hebben

                    Ik ben er eigenlijk al een tijdje mee bezig op de achtergrond, maar ik heb de indruk dat ofwel imagetanks duur zijn als ze willen goed zijn, ofwel wat idee en prijs betreft goed zijn maar onbetrouwbaar

                    Maar we geven niet op

                    Bedankt voor alle reacties alleszins

                    Comment


                    • #11
                      Re: Imagetank voor foto's en video

                      Ander alternatief is netbook... bvb Asus 1000H: HD, scherm en SD kaartlezer ingebouwd en qua prijs niet echt veel duurder dan een imagetank.
                      En je kan er ook je mails mee lezen, documenten schrijven, kaarten in je GPS laden, enz.
                      mvg
                      Bert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Imagetank voor foto's en video

                        Hey allemaal,

                        Ikzelf heb nog een Xs Drive Pro uit 2003. Leuk toestel, maar ik vrees dat hij geen SDHC kaarten kan overzetten.

                        Doet de huidige X's Drive Smart 2300 dit wel en kan hij ook RAW bestanden overzetten en weergeven?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Imagetank voor foto's en video

                          Oorspronkelijk geplaatst door Robby Bekijk bericht
                          Doet de huidige X's Drive Smart 2300 dit wel en kan hij ook RAW bestanden overzetten en weergeven?
                          Ja, dat kan deze.
                          Vriendelijke groeten,Raf

                          www.rafvandenbogaert.be

                          Comment

                          Working...
                          X