Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Standaard Re: Iemand hier die een A2 printer thuis heeft?

ik heb nog altijd de pro duizend maar het abnormale gebruik ondervind ik zo niet. Ik denk dat ik nu een minstens een vier vijfhonderd A2 heb geprint ondertussen en tussendoor ook A2 en A6 en ben nu aan mijn vierde set bezig. Grijs gebruik ik iets meer maar ik sta eerlijk gezegd niet meer stil van de eventuele kost van inkt.
    Ik vervang de tank pas als er een rood kruisje verschijnt en niet als de printer me zegt dat de inkt bijna op is want dan is er nog teveel in de cartridge. Ik heb ooit aan een vertegenwoordiger van Canon gevraagd wanneer de cartridge moest vervangen worden, bij de melding inkt bijna op of inkt is op en hij zij pas bij inkt is op is de cartridge leeg. De melding inkt is bijna op wil zeggen dat het tijd wordt om een reserve in huis te halen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Misschien was bij TS de eerste set inktpatronen leeg na 50 A2's. Daarvan is een flink deel gebruikt om de inktkanalen te vullen.
    Ik heb altijd de indruk gehad dat de boodschap bij alle Canon printers redelijk duidelijk is, bij een geel uitroepteken: "hou een nieuwe inktank gereed" en bij rood: "de inkt is (mogelijk) op".
    Canon laat je trouwens toe - in tegenstelling tot Epson - om voort te printen na deze laatste boodschap, op eigen risico uiteraard.

Volgens sommigen (vooral inktverkopers) kan je de patronen van de PRO-1000 hervullen (met 3th party ink maar ook met originele inkt uit de per ml goedkopere 330 of 700ml tanks voor de 2000/4000/6000). Maar je ziet dan het inktniveau niet meer op het scherm dus je moet regelmatig controleren of er nog genoeg inzit. Niet erg handig en ook riskant voor de dure printkop. Bovendien is het prijsverschil niet zo groot.

Voor de PRO-1000 bestaat er geen resetter zoals voor de PRO-10, waarbij een hervuld patroon gewoon terug van vol naar leeg telt zoals een nieuw. Deze printer was één van de laatste waarbij dit kan.
    Bij gebrek hieraan zullen sommigen ook PRO-1000's gaan hervullen. Dat is in elk geval gemakkelijker dan de PRO-300, de opvolger van de PRO-10 met dezelfde 14ml patronen die bovendien nog allemaal gespoeld worden nadat er één vervangen is.

Ik vervang mijn inkt op de epson p800 ook niet meteen als ik een melding krijg met geel uitroepteken. Je kunt nog wel even doorgaan. Als ik een uitroepteken zie is het de moment om een nieuw te bestellen.

Waar je denk ik ook rekening moet mee houden is dat de inktset die je bij de aankoop van je printer hebt niet voor 100% gevuld is. Geen idee of dit waar of onwaar is.

bij de prograf pro 1000 zijn de bijgeleverde volledig gevuld maar zoals Palombian aangeeft slurpen de leidingen wel wat inkt en gaat de tweede set meestal veel langer mee.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Ik lees vanalles waar we ons eigenlijk al 10 jaar of méér geen zorgen meer over maken.... maar als je niet weet dat CS5 de huidige kleurmeting of zelfs data van camera's niet ondersteunt moet je niet verbaasd zijn over een niet te voorspellen resultaat. Als professioneel Epson-gebruiker in groter formaat is het belangrijk vooraf het resultaat te
    kennen van wat je wil printen, zo niet heeft het weinig zin.... De kosten op groter formaat zijn te groot voor een occasioneel gebruiker! Je kan beter profielen en substraten
    bespreken met een deskundige operator, dan zelf zonder studie en begeleiding wat op het gevoel te proberen... Colourmanagement en ervaring met fotobewerking op
    diverse formaten en materialen zijn onmisbaar. Een resultaat bestempelen als "artistieke vrijheid of bewerking" is veelal onkunde maskeren met een slecht resultaat
    tot gevolg.

Het is inderdaad zo dat je voldoende en regelmatig moet afdrukken om het helemaal in de hand te hebben zodat je zeker bent van het resultaat.
    Dat komt niet door "trial en error" maar door het juiste gebruik van papier, instellingen, profielen e.d, met zomaar wat te wijzigen kom je nog verder van huis.
    In de professionele produktfotografie bv luistert dat heel nauw, maar als amateur kan je toch ook wel voldoende consistente resultaten bekomen.
    Helemaal automatisch gaat het niet, je moet er wat oog voor krijgen.
    Een A2 printer kan misschien op de lange duur goedkoper zijn, maar een A3 is minder kostelijk om te beginnen en de nodige ervaring op te doen.

Hier twee Epson P800 printers. Eentje met originele inktpatronen, de andere op refillables met Inktec Powerchrome K3 pigment inkt en ik zie absoluut geen verschil, ook niet qua glans.

Beide printers kunnen lange tijd zonder problemen inactief zijn zonder dat de nozzles verstopt geraken. Voor de grap eens een profiel aangemaakt voor de originele Epson K3 inkt en afgedrukt op mijn printer met Inktec Powerchrome K3 refill ink and vrijwel geen verschil in de afdrukken. Inktec Powerchrome K3 is net als de originele Epson K3 inkt hars gecoat met een mooie glans en krasbestendig, waterbestendig en lichtvast.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Spijtig dat Inktec zulk een goede inkt niet maakt voor Canon foto printers (ik heb althans nooit horen "stoefen" over hun inkt voor Canon).
    Met mijn huidige refill inkt bereik ik op de PRO-10 ook resultaten zoals met originele inkt (splijtig genoeg niet direct voor herhaling vatbaar maar ik heb voorraad).
    Een gemakkelijk hervulbare A2 printer vind je niet bij Canon, alhoewel de P800 misschien ook de laatste zal zijn.
    Laatst gewijzigd door palombian; 4 mei 2021 om 17:55

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Heeft iemand hier al de Canon G7X ?
    Door Helen in forum Camera's
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 13 april 2015, 09:47
  2. Heeft er hier iemand een hiti 730 serie printer
    Door Rudy in forum Accessoires
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 20 mei 2006, 14:53
  3. Heeft hier iemand ervaring mee ?