Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de MC-36?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de MC-36?

    Hallo,

    Heb op mijn D70 de ML-3 afstandsbediening en op sommige momenten is dat een handig ding geweest. Nu wil ik voor de D200 dus ook een afstandsbediening. Nu heb ik begrepen dat je de MC-30 hiervoor kan gebruiken en de nieuwe ( en slecht leverbare ) MC-36. Tevens heb ik op Ebay ed ook imitatie afstandsbedieningen gevonden met een 10 -pins kontakt.
    Heeft iemand van de D200 eigenaars deze MC-36 al? Wat zijn de voordelen heirvan tov de MC30 en de imitatie gezien de nogal hoge prijs.
    Bestaat er voor de D200 ook een draadloze afstandsbediening?

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de MC-36?

    Ik heb deze MC36, enige voordeel tegenover de MC30, is dat je hier een aantal functies hebt die je anders normaal gezien in je camera moet gaan instellen, zoals interval lange belichting enz. enige nadeel van de MC36 is, als je hem niet regelmatig gebruikt, moet je toch wel eens goed nadenken over de mogelijke funkties in combinatie met de instellingen van je toestel
    Die imitatie afstansbedieningen, daar ben ik niet echt voor, maar dat is dan mischien ook een vooroordeel van mij.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de MC-36?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik heb deze MC36, enige voordeel tegenover de MC30, is dat je hier een aantal functies hebt die je anders normaal gezien in je camera moet gaan instellen, zoals interval lange belichting enz. enige nadeel van de MC36 is, als je hem niet regelmatig gebruikt, moet je toch wel eens goed nadenken over de mogelijke funkties in combinatie met de instellingen van je toestel
      Die imitatie afstansbedieningen, daar ben ik niet echt voor, maar dat is dan mischien ook een vooroordeel van mij.
      Alvast bedankt voor je reaktie.

      Op de D70 gebruikte ik de afstandsbediening vnl voor het fotograferen van vuurwerk en binnen bij de familiefeestjes om ook zelf op de foto te komen
      Zou de MC-36 of MC30 dan ook vnl hiervoor gebruiken. Dus de MC-36 zou dan in meerdere mate overkill zijn? En kan ik dus beter gaan voor de MC30.

      Grtz

      Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de MC-36?

        Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
        vnl voor het fotograferen van vuurwerk en binnen bij de familiefeestjes om ook zelf op de foto te komen
        Voor vuurwerk kan je die wel gebruiken, om zelf op de foto te komen zal de kabel te kort zijn (dacht ik). Je bent dan beter af met zo'n namaak van op eBay, want die komen in meerdere lengtes, ik dacht zelfs tot 5 meter?
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de MC-36?

          Om zelf op de foto te staan heb je toch de timerfunctie in je camera.
          Anders kun je met iedere kabel en een drukknopje een kabel maken van om het even welke lengte. Ik heb de gewone verlengversie gekocht van Nikon. Daar zitten alle 10 de draden in en kun je alle functies van de camera benutten. Zelfs de GPS sluit ik zelf aan via deze kabel. Maar de belangrijkste toepassing is het sturen van alles voor mijn vliegende beestjes. Al die info en aansluitingen zijn op mijn web te vinden.

          Frans.

          Comment

          Working...
          X