Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

    Ik vond deze MB-D10-kloon bij fototools.be

    http://www.fototools.be/index.php?it...id=307&lang=NL ( 66.75 EUR )

    dit is volgens mij dezelfde kloon als degene die Konijn aanbiedt

    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...0-phottix.html (139,95 EUR )

    Kan deze naast een MB-D10 staan? Of valt het verhaal te catalogeren onder 'Chinese kwaliteit'? Wel vreemd dat Konijn de echte MB-D10 niet eens aanbiedt

  • #2
    Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)



    € 289,00

    De originele mb-10 is niet uit kunststof gemaakt.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

      Of hier MB10 origin.229€ http://www.foka.nl/site/nikon-mbd10-...00-p-5325.html mvg
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

        Ik heb die van mij gekocht bij "Konijnenberg" Turnhout. (Voor D300)
        Zou het echt niet meer kunnen missen.
        Wel de originele Nikon kopen, ze hebben nog een ander merk, die heb ik binnen de 24 uur teruggedaan. Dat was iets onhandig, digitale rommel deed het niet.
        Mvg.

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

          Er kan een EN-EL4(a) in, maar het dopje van Nikon (BL03) is kompatibel en er staat er geen bij, dus eventueel uitzoeken of je aan iets kan komen wat wel past.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

            Ik heb die "kopie" grip nu meer dan een jaar en werkt nog perfect. Kostte maar fractie van originele grip en is in gebruik 99% hetzelfde...

            Om nu meer dan 200 euro te geven voor een origineel plastiek omhulsel, vond ik er wat over. Ik kreeg er zelf een extra accu bij voor 119 euro totaalprijs. Is wel iets anders dan 350 euro voor originele grip + extra accu .

            Uiteindelijk dient die grip gewoon voor... grip. Er zit geen halve computer of complexe autofocus motor in. Dus risico bij niet-origineel is quasi onbestaande.

            Het enige verschil (voor mij compleet verwaarloosbaar) is dat er onderaan een aluminium plaatje ontbreekt en het -iets- minder waterproof is. Maar ik neem geen foto's in de regen en harde kunststof is ook sterk - ik zie de plastieken Nikon instapmodellen toch ook niet spontaan uit elkaar vallen.

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Om nu meer dan 200 euro te geven voor een origineel plastiek omhulsel,
              Het plastiek van een origineel is van metaal gemaakt.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Het plastiek van een origineel is van metaal gemaakt.
                Als je dat zelf belangrijk vindt om plastiek dat van metaal gemaakt is, te hebben, dan moet je natuurlijk voor de originele grip gaan.

                Ik zag er geen enkele reden toe.

                Comment


                • #9
                  Re: iemand ervaring met batterijgrip BP-D300 (3rd party alternatief voor MB-D10)

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Ik zag er geen enkele reden toe.
                  Ik wel en kon niet anders, want er was nog niks.

                  2 reden: statief en Blackrapid.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X