Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale schoudertas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ideale schoudertas?

    Hoi,

    Ik zoek een voor mij ideale schoudertas voor mijn camera. Misschien dat iemand hier een surgestie heeft.
    Ik heb een Nikon D80 met een 17-55 F2.8 lens. Ik gebruik de zonnekap altijd en wil deze dan ook als 1 geheel opbergen. Het liefst dus op zijn zijkant (anders wordt de tas te diep).
    Verder moet en nog een flitser mee, met wat klein spul (batterijen en zo).

    Het is voornamelijk voor reportage werk binnen, maar zeker ook buiten. Hiervoor wil ik de camera snel kunnen grijpen, en schietklaar.

    Heeft iemand een idee of ervaring?
    Straatfotografie
    https://gertjandubbeld.wordpress.com
    Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

  • #2
    Re: Ideale schoudertas?

    Hallo

    'k Heb een Tamrac type 5608 en ben daar heel erg tevreden over. Laat zich naar believen indelen en zit vol slimme details, zoals een afgeschuinde schouderband (zo glijdt de tas minder makkelijk van je schouder), sluit snel en veilig, ook als je de ritssluiting open laat, enzovoort. Echt aanbevolen wat mij betreft. Groetjes Misti

    Comment


    • #3
      Re: Ideale schoudertas?

      Hallo,

      kijk even naar deze site om een idee te hebben wat in een tas kan



      groet
      Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

      Comment


      • #4
        Re: Ideale schoudertas?

        Ik volg aandachtig mee

        Ik ben ook aan het rondsnuffelen naar een bijkomende fototas.
        Nu heb ik een rugzak, maar dat is niet in alle gevallen handig.

        Domke lijkt mij wel wat.
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Ideale schoudertas?

          Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
          Hallo,

          kijk even naar deze site om een idee te hebben wat in een tas kan



          groet


          Goede site, ik denk dat crumpler Tallee in de buurt komt.
          Ik heb zaterdag een shoot en het is vlak bij MediaMarkt in Amsterdam. Daar hebben ze een ruime keuze. Eens kijken of ik daar wat tussen zie zitten.
          Straatfotografie
          https://gertjandubbeld.wordpress.com
          Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

          Comment


          • #6
            Re: Ideale schoudertas?

            Heb momenteel de Slingshot 200Aw maar daar kan de 70-200 niet in.

            Ben dus ook voorzichtig aan het uitkijken naar een andere tas.

            Ik weet enkel nog niet wat, opnieuw slingshot of rugzak.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Ideale schoudertas?

              Cameratas kun je alleen kiezen door hem te vullen en te dragen(liefst lang).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Ideale schoudertas?

                Heb een Lowepro Nova 3 te koop. Doe deze weg wegens aanschaf van een rugzak. Misschien iets voor jou? Voor 40€ gaat hij de deur uit.

                Grtz,

                Sven

                Comment


                • #9
                  Re: Ideale schoudertas?

                  zeer tevevreden van mijn lowepro slingshot 300: die swing of sling is zeer handig, de 300 heeft een veel stevigere heup en nek-band en bevat bij mij ruimte voor 2 bodies, flits en ruimte voor 5 lenzen ( zowel kleintjes 50mm als grote en brede 70-200, 70-300)
                  en veel te veel kleine prullen
                  en is nu wel een 350 met nog ruimte voor een laptop
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ideale schoudertas?

                    Een kunststof tas trekt stof aan. De sensor in een digitale camera ook. Handig zo'n camera in je tas die de tas van binnen stofvrij houdt.
                    Op zoek naar leer of katoen.

                    Elke voorbijganger weet wat er in een cameratas zit. Neem dus een tasje waar de ambtenaar zijn brood voor de middagpauze in mee neemt.

                    En zoek dan iets in leer, katoen, canvas.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ideale schoudertas?

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      zeer tevevreden van mijn lowepro slingshot 300: die swing of sling is zeer handig, de 300 heeft een veel stevigere heup en nek-band en bevat bij mij ruimte voor 2 bodies, flits en ruimte voor 5 lenzen ( zowel kleintjes 50mm als grote en brede 70-200, 70-300)
                      en veel te veel kleine prullen
                      en is nu wel een 350 met nog ruimte voor een laptop

                      Ben sterk aan het overwegen om die 300 of om een rugzak te kopen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ideale schoudertas?

                        ik heb met hetzelfde dilemma gezeten een tijd terug, heb dan uiteindelijk, na veel zoeken en uitproberen een Lowepro AW Nova 2 of 3 gekocht (weet niet zeker als het de 2 of de 3 is, ga thuis eens kijken) Daar zit m'n D300 in met opgeschroefde 17-55mm met zonnekap en eventueel nog 1 tot 2 lenzen( typisch een 85mm en een 10-20mm maar beiden dan wel zonder zonnekap) en een SB800 flash .

                        Het All Weather concept vond ik toch ook wel belangrijk... heb ook een crumpler uitgeprobeerd maar die gleed telkens van mijn schouder... te stijve riem en geen antislip....
                        Heb ook een slingshot gehad en terug verkocht... over de schouder is zoo veel handiger...heb niet graag een riem voor m'n borst...

                        'k zou zeggen test deze tassen eens uit, en kijk als je een Lowepro Nova 2 of 3 nodig hebt.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ideale schoudertas?

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          ik heb met hetzelfde dilemma gezeten een tijd terug, heb dan uiteindelijk, na veel zoeken en uitproberen een Lowepro AW Nova 2 of 3 gekocht (weet niet zeker als het de 2 of de 3 is, ga thuis eens kijken) Daar zit m'n D300 in met opgeschroefde 17-55mm met zonnekap en eventueel nog 1 tot 2 lenzen( typisch een 85mm en een 10-20mm maar beiden dan wel zonder zonnekap) en een SB800 flash .

                          Het All Weather concept vond ik toch ook wel belangrijk... heb ook een crumpler uitgeprobeerd maar die gleed telkens van mijn schouder... te stijve riem en geen antislip....
                          Heb ook een slingshot gehad en terug verkocht... over de schouder is zoo veel handiger...heb niet graag een riem voor m'n borst...

                          'k zou zeggen test deze tassen eens uit, en kijk als je een Lowepro Nova 2 of 3 nodig hebt.

                          in de Nova 2 kan geen D300 met opgeschroefde 70-200 en ik vrees dat ik daarvoor al naar de Nova 4 ga moeten gaan.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ideale schoudertas?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            in de Nova 2 kan geen D300 met opgeschroefde 70-200 en ik vrees dat ik daarvoor al naar de Nova 4 ga moeten gaan.
                            De TS heeft het over een 17-55mm
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ideale schoudertas?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              De TS heeft het over een 17-55mm
                              Ow, sorry...
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X