Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i1 display 2: defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • i1 display 2: defect?

    Ik heb sinds enige tijd problemen met het calibreren van m'n scherm. Als ik volgens de i1 display 2 (nog een versie van Gretag Macbeth) de juiste kleurenbalans had, dan zag alles er veel te rood uit.

    Ik heb recent een nieuw scherm gekocht (HP LP2475w) waarbij ik exact hetzelfde probleem heb... Ik veronderstel dus dat m'n calibratiehardware zelf defect is (slechte kleurenmeting).

    Heeft iemand een idee of het de moeite is om dit eventueel te laten herstellen, zo ja waar? Of zou ik best gewoon nieuwe calibratiehardware kopen? Een nieuwe i1 display 2 kost blijkbaar 175 euro in Studio 73, da's toch een redelijke som, aangezien ik nu al 600 euro armer ben na aankoop van m'n scherm...
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

  • #2
    Re: i1 display 2: defect?

    Ik heb net hetzelfde voor, ook in het rood en ook nog een van Gretag Macbeth.

    Ik heb besloten een nieuwe te kopen. Alles is te herstellen maar ten eerste, doen ze dat bij Xrite en ten tweede, hoeveel gaat dat kosten? Voor dit laatste heb ik een vermoeden dat het de kosten baten analyse niet gaat halen.

    Comment


    • #3
      Re: i1 display 2: defect?

      Een vriend werd onlangs met hetzelfde probleem geconfronteerd. Bovendien komt de afwijking geleidelijk aan en wordt ze bij elke kalibratie iets groter, waardoor ze in 't begin moeilijk detecteerbaar is.
      We hebben toen mijn kalibrator gebruikt (we hebben beiden een Gretag Macbeth i1 Display 2) in combinatie met zijn software, en alles was terug OK. Het is dus geen software probleem maar wel degelijk een defecte kalibrator.
      Ter bevestiging heb ik een kalibratie van mijn monitor uitgevoerd met zijn kalibrator en de resultaten waren niet om aan te zien.
      Er zal dus niets anders op zitten dan en nieuwe kalibrator te kopen.
      Last edited by Photographics; 12 december 2010, 18:28. Reden: Geen signature zichtbaar
      Philip
      My Website
      My Photo Blog

      Comment


      • #4
        Re: i1 display 2: defect?

        Allez, 'geruststellend' om te horen dat het niet alleen bij mij voorkomt... Ik was ondertussen al tot dezelfde conclusie gekomen, dat ik nog eens een serieuze som zal mogen neerleggen voor kalibratiemateriaal. En dan nog kiezen: nog eens een Eye One Display 2 (heb'k niet veel zin in), ofwel een Spider 3 Pro/Elite.
        En dan nog weten wat ik moet aanvangen met de foto's met oudere calibratieprofielen, maar goed, da's off-topic...
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment

        Working...
        X