Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hot shoe adapter voor extern geluid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hot shoe adapter voor extern geluid

    hallo,

    ik zoek een adapter waarmee ik een externe sound recorder (Zoom H4N) kan monteren op de hotshoe van mijn D300S.

    Iets zoals deze :

    http://www.buzzillions.com/reviews/m...nector-reviews

    maar deze is te duur om te laten overvliegen. Meer transport kost dan wat het spulletje zelf kost.
    Thx!
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Re: hot shoe adapter voor extern geluid

    Een kapotte flits kan hier ook dienst voor doen.

    Ik heb vroeger zoiets gemaakt van een bout van M 10, links en rechts afvijlen zodat die in de schoen past. Een rondel en moer opdraaien om het geheel vast te zetten.

    De kontakten van de flits zitten normaal gezien iets verzonken zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. Eventjes checken.
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #3
      Re: hot shoe adapter voor extern geluid

      2 euro op ebay LOL
      klikkerdeklik

      Comment


      • #4
        Re: hot shoe adapter voor extern geluid

        merci.

        maar zelfs voor die 2€ ... moet nog altijd van china komen ... en vertrouw dat niet zo erg ( en misschien onterecht).
        Moet toch hier ook ergens te vinden zijn ? Ik zoek verder.
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: hot shoe adapter voor extern geluid

          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
          Een kapotte flits kan hier ook dienst voor doen.

          Ik heb vroeger zoiets gemaakt van een bout van M 10, links en rechts afvijlen zodat die in de schoen past. Een rondel en moer opdraaien om het geheel vast te zetten.

          De kontakten van de flits zitten normaal gezien iets verzonken zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. Eventjes checken.

          Is inderdaad het proberen waard ... zal es zien of ik nog iets vind hier.
          Moet hier nog wel een ouwe mecablitz liggen hebben of zo ...
          Thx.
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: hot shoe adapter voor extern geluid

            Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
            merci.

            maar zelfs voor die 2€ ... moet nog altijd van china komen ... en vertrouw dat niet zo erg ( en misschien onterecht).
            Moet toch hier ook ergens te vinden zijn ? Ik zoek verder.
            Die dingen uit china zijn ok hoor. Nog nooit problemen mee gehad.
            Kan wel 10 dagen tot paar weken weken onderweg zijn (douane in belgie is dan meestal die de boel ophoud)

            Comment


            • #7
              Re: hot shoe adapter voor extern geluid

              Een andere oplossing is gebruik maken van een bracket en de recorder op de bracket monteren. Ik heb een type van Manfroto, dat gebruik maakt van spigots zoals op studioflitsen. Aldus kan je gewoon een spigot op de recorder bevestigen en dan zo het geheel op de bracket.



              MVG, Jeff C.
              Last edited by Digipics357; 22 december 2010, 10:16.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment

              Working...
              X