Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

    Hallo lieve mensen.
    Misschien weten jullie raad voor mijn probleem.

    Ik heb een zeer krachtige (speedlite achtige) flits die enkel naar boven en beneden kan "tilten". Niet opzij dus :/

    Als ik bv een invulling (bouncen) wil doen in landschapstand naar een plafond dan gaat dat prima.
    Wil ik bouncen naar een muur in portretstand dan gaat dat ook prima.

    Echter kan ik niet bouncen naar een muur in landschapstand OF niet bouncen naar een plafond in portretstand.
    De flits kan niet zijwaards roteren.
    Best vervelend.

    De flits zelf monteert gewoon op mijn trigger. Die op zijn beurt op mijn Canon camera hotshoe staat.
    De trigger stuurt de flits aan via radio signaal. Er is dus geen contact nodig en de shoe mag cold zijn in dit geval.

    Nu ben ik dus op zoek naar iets waarbij ik de flits ook opzij kan draaien. Aan de flits zelf zie ik het niet zitten om daar manipulaties aan te doen.

    Dus ben ik op zoek naar een coldshoe die ik er tussen kan zetten die kan draaien.

    Iemand inspiratie aub?

  • #2
    Re: Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

    Een flashbracket mss. ?

    Find out what is a flash bracket, when you need one, plus our best flash bracket picks! Save yourself time and trouble when shooting flash photography!



    Ymmv
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #4
      Re: Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

      Ja ik denk dat een bracket nodig zal zijn Nerdifant. Gezien het gewicht niet interessant om de camera op de shoe te belasten. Zeker met een trigger en dan het missing deel er nog tussen.
      Een collega fotograaf had mij er al op gewezen dat mogelijks de contacten kunnen lijden onder het gewicht van alles.
      Ik ga het op bracket plaatsen.
      Maar daarmee is mijn draaiende kop nog niet opgelost. Het probleem is dat de flits enkel op en neer kan tilten. Niet draaien naar links of rechts. Dat laatste wil ik dus nog graag oplossen.

      Dank je wel Silver Roller. Dit komt aardig in de buurt. Enkel nu het probleem dat uw oplossing male-male is en ik een male-female nodig heb :/

      We komen in de buurt naar een oplossing maar we zijn er nog niet helemaal.

      Comment


      • #5
        Re: Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

        Aan de hand van jullie tips heb ik dit even bestelt.


        Die kan tilten maar ook roteren. Als ik nu nog wat geluk heb dat de schroefdraad past op de flits kop ben ik er bijna uit. Mogelijks ga ik wel een gaatje moeten boren in de flitsvoet. Maar dat zou geen probleem mogen zijn want die is toch cold shoe.

        Ik heb ook nog een leuke bracket gevonden in de states.

        Ik hou jullie op de hoogte. Nu even een paar weken wachten tot alles binnen is.

        Nu hopen dat dit een beetje bruikbaar is onder de stress bij professionele reportage. Het zal tegen een stootje moeten kunnen.

        Comment


        • #6
          Re: Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

          Heb hier nog een Vivitar Flashbracket liggen.
          Kan 360° roteren.
          Kijk even op Ebay voor afbeeldingen,vnl van de hotshoe.Compatiebel met jpuw flash???
          Mijn Canons passen er niet op door de verschillende contactpunten,die er niet opschuiven.Die Vivitars 283 etc. hebben alleen één contactbolletje in het midden.
          Kan dit iets voor jou betekenen,stuur dan maar een PM.
          Last edited by demuro; 14 juli 2020, 13:38.

          Comment


          • #7
            Re: Hot/Coldshoe die kan draaien. Bestaat dit?

            Dank je wel demuro.
            Ik wacht nu even af tot de spullen binnen zijn. Vandaar kan ik zien of ik een andere (uw) oplossing nodig zal hebben.

            Comment

            Working...
            X